We zijn hier allemaal gek op horloges. En de pret (met hier en daar een vleugje frustratie omdat het soms niet snel genoeg kan gaan) vóór de aankoop is natuurlijk onmisbaar.
En dan heb je 'm (of haar - HF is inclusief ). Hele dagen naar de pols turen en genieten. Drankje erbij… afijn vul maar in.
En hoe meer je er naar kijkt, hoe mooier het horloge wordt.
Genoeg semi romantische praat voor nu. Hoe meer en beter je dus naar een/jouw horloge kijkt, hoe meer je opvalt.
Afgelopen maand mocht ik mijn NA verwelkomen (NA Citizen NB1060-04a). Ben helemaal weg van dat ding. Maar er valt me iets op. Als het drie uur is, steekt de uurwijzer nét over het datumvenster heen:
Met mijn laatste aanwinst 1 klein zeur dingetje, afwijking uurwerk zonder atoomtijd ± 15 seconden in de maand. Een andere Citizen van mij met F100 en F150 uurwerk hebben ± 5 seconden in de maand. Waarom kunnen ze dit ook niet bij dit nieuwere ding. Ok iedere nacht synchroniseert het, maar toch he.
Ik snap niet dat er nog bracelets gemaakt worden zonder een half link. Zo heb ik er wel één waarop ik soms vloek. Op warme dagen moet er één bij, op koude dagen mag er één af, de micro adjustments zijn niet voldoende. Met een half link had ik een perfecte grootte gehad, zodat ik het hele jaar enkel de micro adjustments moet gebruiken.
Waarom Seiko nog horloges maakt zonder saffierglas. Een krasje hier en daar maakt me iets uit, maar het is zo’n geruststelling om een saffierglas te hebben.
Nou ben ik niet echt een zeurpiet maar er is wel 1 dingetje aan mijn horloge dat ik echt niet meer wil. De verhouding van het bandje tov het horloge. Bij mijn horloge is het 18mm en ik kan er niet aan wennen. Klopt gewoon niet en bij mijn volgende aankoop zal ik er zeker op letten.
Ik denk dat er best wel nagedacht is over de lengte van wijzers etc.
Je leest vaak op HF: De urenwijzer zou 1mm korter mogen zijn, de minutenwijzer zou de indices wel/niet mogen raken, etc
Denken we nu echt dat een horlogemerk/-maker daar niet over nadenkt? Ga maar eens met photoshop aan de slag, je zal zien dat je idee dan ineens vreemd uit de hoek komt.