Nette prijs voor een Fortis Official Cosmonauts Chronograph ?

Voortzetting van de discussie Omega Speedmaster Professional OF Fortis Official Cosmonauts Chronograph ?:

In het kader van bovenstaande keus ben ik uiteindelijk gekomen tot de prospectie van de markt.

Mbt de Speedmaster heb ik al een redelijk zicht op wat een nette prijs is voor een nieuwe full box set (311.30.42.30.01.005), maar voor de Fortis is mij dit momenteel nog wat minder duidelijk.

Dus … iemand advies omtrent wat een nette prijs is voor een nieuwe Fortis Official Cosmonauts Chronograph op staal (638.10.11.M) van een betrouwbare leverancier? Indien gewenst mag dit via PB.

Momenteel zit ik op 2575 euro incl. een extra OEM leren strap en incl. verzekerde verzending.
Dit is bij een officïele Fortis dealer met goede reputatie.

Lijkt me een keurige prijs. Dit is de goedkoopste die ik vind (nieuw) op chrono24. Dan tel ik die uit Zwitserland niet mee ivm btw die er nog bij komt enzo. Plus, deze kan worden gekocht met Trusted Checkout. Wel lekker.

1 like

Bedankt voor je input :+1:

Ja, die uit Zwitserland en/of VS laat ik buiten beschouwing, want daar komen een hoop extra kosten bij.
In de VS weet ik 'm staan voor 1900 USD btw … jammer dat ik geen tripje gepland heb in de nabije toekomst :wink:

1 like

Het schijnt dat die prijzen in de VS heel vaak ex. BTW zijn, dus als je daar in de winkel bent komt de BTW er nog wel bij. Vervolgens moet je dan hopen dat de douane je niet in je nekvel grijpt anders mag je nog een keer BTW en invoerrechten betalen.

Ja klopt. Als ik een selectie maak in chrono24 dan sluit ik eigenlijk alles buiten de EU uit. Geen gezeik. Alhoewel je natuurlijk ook binnen de EU gezeik kunt hebben, daarom voor mij voortaan Trusted Checkout of gewoon persoonlijk ophalen en pinnen.

Hier in dat geval is de BTW er reeds bij want heb er in het verleden al wat gekocht en hun prijzen die ze afficheren zijn incl. BTW … toen had ik wel BTW en invoerrechten aan mijn been met dank aan UPS (met DHL heb ik dat bv nooit als ik vanuit Azië koop).

Om onaangename verrassingen te vermijden zal het voor deze klok sowieso een exemplaar uit de EU zijn.

Voorlopig is de UK het goedkoopst en zit ik aan 2500 euro, incl. de extra OEM leren strap en full verzekerde verzending. Lijkt me een nette prijs voor een off. Fortis dealer :wink:

1 like

Prijzen in de VS zijn altijd ex BTW, omdat ze dat niet kennen. Wel kennen ze sales tax en die kan, inclusief de staat-surcharge, liggen tussen de 0 en 13,5%. E.e.a. van welke staat je het koopt.
Als je van buiten de staat koopt en daar naar toe laat verzenden, wordt in de meeste gevallen geen tax geheven (maar er zijn inmiddels uitzonderingen). En dan moet je in alle gevallen hier nog BTW betalen.

Ah, zo zit het. Ik had er een keer iets over gehoord maar ik wist niet meet exact hoe het zat. In elk geval overweeg ik niet om eens een vakantie maar de VS te boeken on een goedkope horlogedeal the sluiten. :smile:

Niemand weet van betere aanbiedingen ?
TIA :wink:

Kwestie van van te voren via internet in een andere Staat dan waar je verblijft bestellen, en dan naar je hotel laten verzenden. Scheelt je gemiddeld 6%. Interstate ( van de ene Staat naar een andere) wordt nl geen Btw geheven. Heb ik veel gedaan bij duurdere aankopen toen ik in Houston woonde.

1 like

Goede tip! Mocht ik nog een keer op vakantie gaan die kant op dan weet ik hoe het werkt. :sunglasses:
Bedankt.

Sinds het “Streamlined Sales and Use Tax Central Registration System” is er wel het e.e.a. veranderd.
Doe dus je huiswerk & kijk hoe het werkt tussen de staat waar je bent en waarna je bestelt. Kan je een teleurstelling besparen.