Jammer dat de rolex het in afwerking en innovatie niet haalt bij de GS. Voor de prijs verwacht ik wel beter
Die secondewijzer van de GS zweeft wel betoverend mooi
zelf heb ik al heel wat seikos gehad.de marinemaster is nog steeds de favorietā¦001/012/017/019/021 allemaal toppers.2e hands zijn dat in mijn ogen de horloges die je t meeste bieden voor het geld dat ze dan nog moeten kosten.wat betreft hierbovenā¦stel ik moet ze niet betalen en mag zo kiezenā¦dan zou ik eens voor die seiko gaan!op wristcandy staat er momenteel een sbdb011 MM springdrive te koop.dat horloge kan voor mij aan 2750⬠al perfect naast een rolex liggen die 2ehands ±8k kost?
Mbt het formaat, de 44mm valt in de praktijk best mee. De lugs buigen vrij heftig om je pols heen dus hij oogt een stukje kleiner.
Edit: ander puntje, de prijs: de GS kan je met een beetje geduld toch wel voor behoorlijk wat minder krijgen dan een sub
Een frisse wind die al sinds 1960 waait, mind you. Daarvoor waren het Lord Marvel en co, maar GS bestaat toch echt al bijna 60 jaar.
Maar om de vraag te beantwoorden die Watchfinder stelt: āWhat do you think, the Rolex or the Grand Seiko?ā
Ik denk dat je beter 2000 bij kunt leggen en de echte oerduiker kopen. Een moderne Blancpain Fifty Fathoms of Bathyscape. Als je zoveel geld aan een duiker uitgeeft, koop dan de echte, echte eerste in plaats van de also-ran.
Anders? Oris Sixty Five, Seikoās 1000-ballen range, de SBBN033/35 en alles wat daar qua prijs onder zit tot aan de Orient Mako III toe is te prefereren. Een duikhorloge is een toolwatch, en hoort niet duur te zijn. Punt.
7 tot 10 duizend ballen neertellen voor iets wat een Suunto van 199 Ekkies zo vele malen beter doet dat het object wat je koopt een waardeloos anachronisme lijkt slaat als een lul op een drumstel.
Dat is Spring Drive. Stemvork uurwerken hebben dezelfde traploze sweeping second.
Dat vind ik eigenlijk ook al van de submariner. .
En vergeet de 262kHz quartzjes van ome Bulova niet. Te koop vanaf 179 ballān voor de BigMil versie. Met Fluted bezel, zelfs.
Inderdaad. GS moet geen duikers willen doen, dat moeten ze gewoon in de Prospex vouwen. Als ze dan zoān lomp ding willen maken met Spring Drive, noem het dan in godesnaam Ananta of zo, maar laat het merk GS met rust.
Of noem het Geen Seiko
Doe maar de GS. Je kan geen winkelstraat inlopen, tv zender aanklikken, film bekijken of er komen tientallen Submariners voorbij. De sjeu is er dan wel een beetje af vind ik.
Al dat gesponsor kost enorm veel geld
Tot dat je besluit om er een te willen aanschaffen en dat kan nergens tenzij voor een dikke premium
Dat is een hype, trekt wel weer voorbij.
De band en de rustige bezel : Rolex
De wijzers : GS
Allebei een dikke min : een loupe vs een extra wijzertje
Maar de GS loopt zóveel mooier , dus ik kies daarvoor.
Hoog tijd dat een prestigieus merk als GS eens wat meer aandacht besteed aan haar banden in plaatst van het doodpolijsten van haar kasten.
Afwerking van de horlogekast is van het niveau Patek, en dat is gewoon gigantisch, maar die banden en sluitingen vind ik maar zo zo.
De over het algemeen wat lauwe opinie ten spijt,
ga ik eind komende week een SBGA029 passen en vooralsnog hoop ik hem mee te nemen. Mocht het er inderdaad van komen, zal ik een NA schrijven.
Kan me goed voorstellen dat je er voor gaat !
Voor dik beneden de 5 K. heb je echt een top horloge !
44 mm en 200 gram schrikken mij wat af.
Hij kan echt echt niet onder een pak (een Sub kennet)
En ook de powerreserve meter vind ik niet heel geslaagd.
Hands vind ik prachrkg en origineel en heerlijke luxe tool uitstraling.
En de afwerking en het springdrive uurwerk is om te smullen.
Ik kijk uit naar je NA topic en vooral je draag ervaringen Christiaan !
Vind ze beide prachtig. Puur qua uiterlijk zou ik voor de Rolex gaan en dat is door de eerste blik. Zet ze naast elkaar en kijk, welke je als eerste het mooist vind is dan ook meestal de juiste, zo ook hier, voor mij dan
Het is heel erg jammer dat GS geen 40mm duiker maakt. Ik vind zoān 029 / 229 prachtig. Maar gewoon te groot.
Ah wat draagt u? Een Seikoā¦oh⦠Nee nee een Grand Seikoā¦meneer lul niet GS staat voor Gewoon Seikoā¦u draagt? ah Rolex ā¦kijk daar krijgen we een harde plasser vanā¦nu lulluh we verder⦠komt u maarā¦zakken chips en bier staan naast meā¦
Daar begint het voor mij mee en toch weer wat terug naar mijn eerste liefdeā¦
Gezegend met een 19,5 cm pols, kan ik die 44 mm wel hebben en ik ben in alles linkshandig dus 200 gr. moet ook wel lukken.
Ben ik helemaal met je eens Jeroen, het lijkt me een prima prijs/kwaliteit verhouding.
Komt goed!