New kid on the block. Grand Seiko SBGA229 versus Rolex Submariner

Top keuze! Mooi caliber, prachtige afwerking en mijn inziens hele goede prijs/kwaliteitsverhouding. En niet onbelangrijk voor jou een haalbare maat!

2 likes

GS: te groot, wijzers lelijk, springdrivewijzertje (scrabble!) lelijk geplaatst, band van bedenkelijk niweau.

Ze hadden de sub beter kunnen vergelijken met een Sla017. Heb ik al eens een topic over gemaakt.

Die twee ontlopen elkaar niet veel. Alleen de band en de bezel van de sub zijn beter.

1 like

Wat een gaaf topic!
Voor mij op dit moment zonder twijfel de Sub. Ook omdat ik (nog) geen vergelijkingsmateriaal heb…

Zelf hoop ik binnenkort een vergelijkbare ā€˜vs’ te kunnen posten.
Als alles mij goed gezind is, ontvang ik morgen of overmorgen een Seiko SLA019.
Van de binnenzijde een GS. Alleen verkocht als een ā€˜normale’ Seiko. Ik verwacht de groene ā€˜limited edition’ en kan niet wachten om ā€˜m te vergelijken met mijn 116610LV ā€˜Hulk’.

1 like

Kozakken boys??

Je komt toch niet uit land van Altena? :blush:

1 like

En hoeveel van die evolutie en perfectionering geschiedde pakweg de laatste 30 jaar?
Een ruwe schatting: ergens tussen niks en heel weinig.

Dat is wat mij betreft het grootste verschil tussen Grand Seiko en een merk als pakweg Rolex. Qua bouw- en afwerkingskwaliteit zullen ze elkaar weinig ontlopen, en esthetiek is een smaakzaak.

3 likes

:joy::rofl::+1::+1:

Ik vind het een schitterend horloge. Zou willen dat ik hem kon hebben met mijn 16,5cm pols. Voor de echte liefhebber. Oh als Grand Seiko toch eens met een premium duiker van 40-42 en max 13mm dik zou komen.

2 likes

Ach, Rolex kan echt, echt niet tippen aan wat GS produceert. En GS innoveert veel meer, inderdaad.

Het probleem met GS is dat ze soms net de PSA groep zijn: sommige ontwerpen zijn zo retecool dat de tranen me in de ogen springen van geluk, en sommige ontwerpen zijn zo raar dat ik me afvraag wat ze zitten roken in die studio.

Rolex Sub is een beetje de VW golf: ze spelen het al zestig jaar saai op safe. :grin: En dat werkt voor lieden die zeker willen zijn dat ze altijd hetzelfde krijgen. Een soort Big Mac achtig horloge, als het ware.

4 likes

Taste the Big Mac…yeah :joy::joy: big and fokking Fat.:muscle::muscle:. Love is in the Air…

Als je wbt Rolex de Golf vervangt door een Mercedes Benz E200 diesel, dan ben ik het helemaal met je eens. Net zo degelijk/saai, maar wbt kwalitiet en marktpositie iets meer vergelijkbaar.

En elke taxichauffeur heeft er een! :clown_face:

1 like