Dat geldt alleen voor dit ‘First Omega in space’ model
Het viel mij ook al op, vind het nieuwe font & logo juist wel mooi eigenlijk!
Ik vind hem prachtig. Een 3861 staat op de shortlist om gebruikt te kopen komende tijd maar deze is ook wel heel erg mooi. Ik had al eerder een 3861 en toen vond ik de crownguards storend bij het opwinden. Dat deze dat niet heeft vind ik een groot pluspunt. Ook de band en de afmetingen spreken me aan. De speedy pro blijft natuurlijk de klassieker en vraag me af of dat niet gaat knagen als ik voor deze ga…
Ik vind 'm erg goed gelukt. De band moet ik altijd aan wennen maar denk wel dat dit lukt.
Dit is puur om een combinatie te creëren tussen de secondewijzer sub dial + de hour/min hands en de chrono sub dials + chrono hands. Als je dit ziet dan stoort het niet meer en is er ergens een logica in het ontwerp.
Die samenhang is voor mij zeker duidelijk. Echter blijf ik de chronowijzer veel vinden afsteken. Ik vermoed dat dat komt door de grootte van de witte wijzer en de warm gekleurde indices.
Overigens geen dealbreaker dit, vind het totaalplaatje meer dan geslaagd.
Nu moet ik zeggen dat het mij wat minder stoort bij het opwinden. Maar ik ben idd wel benieuwd hoe de ervaring is bij de FOIS en 321 kastvorm. Nu lijkt de kroon ook wel iets kleiner te zijn dan bij de Pro met crownguards. En ik heb het idee dat de kroon ook iets onder de uitstekende bezel zit. Dus helemaal vrij zit hij ook weer niet.
Ik zie het zelf ook wel een beetje als twee verschillende horloges. Zeker met die blauw/grijzige dial voelt het gewoon niet als een klassieke “Moonwatch”. Des te meer reden om ze allebei te hebben.
Leuk! Had ik persoonlijk mooier gevonden.
Omega zal met de FOIS ook wel een licht andere markt willen bedienen dan de Speedy Pro. En ik kan me voorstellen dat deze te veel in elkaars vaarwater komen zonder de faux patina.
En nu wachten op de Speedy Pro met blauwe sunburst plaat?
En hij wordt ook heel gelijkaardig aan de ed white 321 speedmaster. Dus ik vind het fauxtina kantje wel tof. Een beetje een warmere uitstraling en echt een retro model.
Andere kast met bijpassende band, hij is wat glimmender in zijn geheel. Maar net zoals de pro een heerlijke band gekregen heeft, vind ik deze combi bijzonder geslaagd!
-
Ed White is al dood
-
De 321 blijft toch meer speciaal qua uurwerk, handgemaakt door 1 horlogemaker etc. Ook qua looks: meer basic, meer classic. Zou deze anytime verkiezen boven de FOIS.
Veel mooier!!!
Wat is ‘faux patina’?
De luminova kunstmatig verkleuren, net zoals de groene plekken die op nieuwe spijkerbroeken aangebracht worden.
Nep, de lume is oud-lijkend dus.
Mooi gedaan! En moet zeggen dat dit zeker niet onder doet… overigens stoor ik zelf niet heel erg aan die ‘gele’ patina, ben het misschien gewend van m’n Hamilton Khaki
Thanks hiervoor! Vind die sword hands met blauwe plaat de Speedmaster iets meer diepgang geven tbh, dus dat zou mijn keuze zijn. Wat vind jij?