Een oud horloge wil je oud houden omwille van de patina. Patina komt door de toen gebruikte materialen.
Een nieuw horloge die geïnspireerd wordt op een oud gepatineerd horloge komt met nieuwe patina. Ofwel klopt het ofwel niet, de ene wilt het de andere niet.
Echt mooi die nieuwe, dikke saffier dome zal m visueel nog compacter doen lijken.
De Fauxtina is donker pumpkin genoeg om t niet meer geforceerd faux te doen lijken, maar eerder aanvullend op de blauw grijze sunburst dial. En dan de andere witte wijzers als contrast. Prima.
Ik vind het zelf erg meevallen. Het is eigenlijk een inverse PCL, m.a.w. center links brushed, en die zijn relatief groot, wat hem minder gevoelig maakt voor krasjes. Ook op de clasp scheelt dat enorm. Nu ben ik er ook ontzettend zuinig op.
Op basis van de poll resultaten kunnen we concluderen dat dit iig een goede release is van Omega! En dank allemaal voor de leuke discussies over curved/twisted lugs, faux patina en de clasp
Het verschilt inderdaad per horloge, ik vind het te veel bij de NTTD maar het past wel goed daar, ik moet het nog zien bij de FOIS 2024.
Hier past het ook en bij deze vind ik het ook mooi / iets toevoegen. Omdat de wijzers bij de FOIS 3 ( Ed White of FOIS 1 ( 2998 ) / FOIS 2 ( 2012 ) en FOIS 3 ( 2024 ) doen ? om het duidelijk te houden ? ) verschillen wil ik hem eerst zien om te kijken of het past. Utrecht is wachtlijst, heeft Rotterdam hem liggen ?