New release: Omega 'First Omega In Space' Speedmaster

Bekijk het zo:

Een oud horloge wil je oud houden omwille van de patina. Patina komt door de toen gebruikte materialen.

Een nieuw horloge die geïnspireerd wordt op een oud gepatineerd horloge komt met nieuwe patina. Ofwel klopt het ofwel niet, de ene wilt het de andere niet.

1 like

Daar heb je wel een punt. Een gebroken wit zou misschien wel net iets minder afsteken tegen de fauxtina lume.

Wat betreft de lume, soms werkt het en soms niet voor mij. Ik zie het ook eerder als een kleur dan een “willen maar niet kunnen” look.

Bv bij de NTTD heb ik de tint leren appreciëren, het past wel in het geheel

Maar bij de Railmaster vond ik het dan weer wat flets

En bij de FOiS is het een leuke warme toets

Smaken verschillen natuurlijk. Ik ben er niet principieel tegen :blush:

10 likes

Schitterende foto die laatste. Dat laat echt wel de schitterende dial van de nieuwe FOIS zien. :smiley:

3 likes

Doet het bij deze ook

3 likes

Micro adjustment ? En dus langere clasp? Want die korte clasp stoorde me bij de Ed White. Kreeg m niet over mn hand.

Winner hoor!

2 likes

:point_down:

Bij de flatlink van mijn Apollo 11 ook dit probleem maar als ik 'm met de kast naar beneden omdeed lukt het wel.

5 likes

Ok, een 321 met die nieuwe clasp is da bomb.

Echt mooi die nieuwe, dikke saffier dome zal m visueel nog compacter doen lijken.

De Fauxtina is donker pumpkin genoeg om t niet meer geforceerd faux te doen lijken, maar eerder aanvullend op de blauw grijze sunburst dial. En dan de andere witte wijzers als contrast. Prima.

Hopelijk is de sunburst niet TE.

Dit wordt n hit, heel mooi 5000eu horloge dit

9 likes

:grin::grin::grin:

1 like

Holy moly, kende hem niet maar echt goed belichte hands on review.

2 likes

Zeker! :fire:

2 likes

On it :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Ik vind het zelf erg meevallen. Het is eigenlijk een inverse PCL, m.a.w. center links brushed, en die zijn relatief groot, wat hem minder gevoelig maakt voor krasjes. Ook op de clasp scheelt dat enorm. Nu ben ik er ook ontzettend zuinig op.

2 likes

Ik heb bericht van Omega dat de 2024 FOIS clasp niet compatible is met de 321 flatlink :smiling_face_with_tear:

Voor degene die het interessant vindt: Part number van de FOIS easy-extension clasp is 117Z019478

1 like

Ze veranderen ook niet hé, niet gewoon de band van de 321 gebruiken met een clasp die iedereen dan los kan kopen om de oude te modden.

2 likes

Ja, wel jammer. Enige oplossing is de hele bracelet upgraden voor 3 mm easy-extension.

2 likes

Dan is het de vraag hoe de fit is van endlinks.

2 likes

Lijkt wel Rolex zeg

1 like

Vind de ‘eerste’ fois mooier. Wel goed dat ze de flatlink als optie hebben

1 like

Op basis van de poll resultaten kunnen we concluderen dat dit iig een goede release is van Omega! En dank allemaal voor de leuke discussies over curved/twisted lugs, faux patina en de clasp :ok_hand: :smile:

Het verschilt inderdaad per horloge, ik vind het te veel bij de NTTD maar het past wel goed daar, ik moet het nog zien bij de FOIS 2024.

Hier past het ook en bij deze vind ik het ook mooi / iets toevoegen. Omdat de wijzers bij de FOIS 3 ( Ed White of FOIS 1 ( 2998 ) / FOIS 2 ( 2012 ) en FOIS 3 ( 2024 ) doen ? om het duidelijk te houden ? ) verschillen wil ik hem eerst zien om te kijken of het past. Utrecht is wachtlijst, heeft Rotterdam hem liggen ?

Zoniet dan zijn de wijzers snel vervangen :grin:

1 like