New release: Oris Divers Date (65)

Oris heeft de Diver 65 een upgrade gegeven! Toch wel mijn favoriete model van Oris momenteel. Vind de upgrades best goed. Ik denk dat de witte lume wel een verbetering is van het oude faux patina. En de diver op plaat vind ik ook wel goede toevoeging - eerst stond dit alleen op de caseback.

Wel weer een prijsverhoging naar ±2600,-… Maar dat zijn we inmiddels gewend de afgelopen jaren :wink:

Wat vinden jullie?

19 likes

En hierbij wat foto’s:

image
image

10 likes

Voor een duikhorloge vind ik het een beetje zielig, dunne wijzertjes.

1 like

De watch head van de zwarte vind ik heel geslaagd.
Nieuwe ceramic bezel en dan monochroom. Goede manier om er toch wat een ‘modernere’ look aan te geven. Qua size gaat 39mm ook voor 95% vd mensen werken.
Veilige keuzes.

Maar dan de faux rivets op de bracelet breder maken en nog eens polishen ook (terwijl niets anders op de bracelet polished is) is voor mij de bal helemaal misslaan.

1 like

Leuk iig eens een update van dit uitermate geslaagde model / release van wat jaartjes geleden inmiddels. Ceramische bezel :ok_hand: Diameter had van mij wel 40 of 40.5 mogen zijn. :sunglasses:

Voor de sier en vergelijk twee plaatjes van de eerste lichting 40mm modellen…ik heb ze toentertijd met veel plezier gedragen. :ok_hand:

17 likes

Wat een prijzen zeg! Dan ga ik toch liever voor een Tudor😁

5 likes

Ik vind ze nog steeds geweldig

17 likes

Wel nu met 2 banden… tja, ik wil hem wel even in het echt zien. Ik vind die crème toch serieus aantrekkelijk.

1 like

Misschien irl aantrekkelijker dan op de foto’s.
Formaat 39mm en 46 lug to lug wel interessant. Maar wat een geld voor het uurwerk, zeg.

1 like

Ik vind ze erg fraai, kan niet anders zeggen, vooral zwart en beige.

Bewegend beeld:

5 likes

Mooie vergelijking! Echt een mooi model, wil zeker een Diver 65 nog eens bezitten

1 like

Ik vind ze erg tof!

2 likes

Oeh, ik vind ze wel leuk hoor. Mooi formaatje ook.
Hoewel ik die quirkyness van de originele nog steeds wel het leukst blijf vinden.

3 likes

Ziet er heel erg fraai uit. En de 200 meter waterdichtheid is wel een upgrade ten opzichte van de oude 100 meter, iets wat we erg nodig hebben, zittend aan het bureau… Maar zonder gekheid, wat mij betreft erg goed gelukt. De prijs is het enige waar ik moeite mee heb. Zoals @Tajko al zei, dan toch liever een Tudor!

3 likes

Welke tudor vergelijken jullie het dan mee?

1 like

Hij kan perfect naast mijn tudors… keertje andere wijzers :joy:

2 likes

Ik heb nu een BB36 met champagne-achtige wijzerplaat, die zou ik niet inruilen voor een van deze drie 65s

3 likes

Ik zou gaan voor een BB54 voor de verandering. De meeste zullen boor een BB58 gaan.

2 likes

Dat is waar. Misschien ook niet helemaal eerlijk aangezien ik al een Oris ref 7401 heb met divers sixtyfive allure, als je dat zo mag noemen. Ik denk dat ik daarin de overlap te groot vind. Al is mijn liefde voor Oris groot

11 likes

Ah, op zo’n manier.

1 like