NEW TUDOR WATCHES 2025

Ik wou altijd al een frivool kleurtje van de bb58 zoals hierboven…

Is dit close enough?

:thinking:

4 likes

Jammer dat ze de chrono niet wat dunner hebben kunnen maken. Want op de 5link erg mooi.

Verder is de ultra wel cool, maar te groot natuurlijk. Rest ben ik niet zo van onder de indruk.

Was de release van de metas modellen en de bb54 beter.

1 like

Pardon? Dat “merk” wat je aanhaalt maakt alleen maar schaamteloze kopieën. Inspiratiebron blijft de Explorer 2 van Tudor’s grotere broer.

1 like

:rofl:

Het moet niet gekker worden…

2 likes

Jammer, je mist het cynisme………

7 likes

1000m leuk om mee op te scheppen…
Blauwe tekst m.i een leuk en mooi accent.
Minder tekst, veel beter!
43mm, tja… ik vond 42mm ook wel genoeg…

1 like

Beetje lauw gebeuren inderdaad. Die witte pro lijkt wel zo’n Chinese kopie en die Pelagos is met net geen 1,5 cm dikte net een bestelbus om je pols.

4 likes

Maar deze Tudor is toch ook een schaamteloze kopie van de witte explorer II?

1 like

Ja snap wat je bedoeld. Al vind ik dit toch anders als dochteronderneming. Vrees dat Rolex voorlopig niet met een kleinere Explorer 2 komt dus dan is dit het enige echte alternatief als je een kleinere diameter zoekt. Alleen die dikte…

1 like

Ja klopt, vroeger had Tudor natuurlijk zelfs precies dezelfde kasten als Rolex. En de kast, incl inderdaad de dikte, blijft toch nog wel een ‘probleem’ bij een aantal modellen.

1 like

Als een Black Bay Pro of 226570 in het budget zit, moet een late ref 16570 ook wel lukken. Knal er een easylink of glidelock sluiting op en je hebt de perfecte Explorer 2.

Kan dit serieus? Of zelfs liefst sowieso de originele nieuwe band? Anders wordt dit een overweging… Nu wilde ik de 216570, maar eigenlijk 2/3mm te groot voor mijn voorkeur.

De black bay 58 burgundy had ergens wel al verwacht, vooral na hun teaser vorige week.

Maar de black bay 68 en de pelagos ultra is toch wel een april grap hoop ik. Vooral de 2 kleuren lume van de ultra doet mij denken aan een 1 april grap met de klachten over de lume van de wijzers het eerste jaar van de pelagos 39.

Goed nieuws is dat ik nu zeker weet dat ik de 54 ga halen.

3 likes

De blauwe 68 en de ultra deep in 39mm dan kocht ik ze 100%

1 like

Qua budget wel een verschil hoor. Goeie 16570 gaat wel richting de 8.

Zeker, originele easylink als ook een glidelock past gewoon op de 5 digit banden. Daarnaast is er ook steel reef die een easy link maakt.

Persoonlijk vind ik de easy link de beste optie, dan behoud je de originele sluiting. Glidelock sluiting is ook behoorlijk lang imho.

Of een volledige nieuwe solide band past, hang af van de kast. Door de jaargangen heen zit er wat verschil tussen de 5 digit kasten. De kasten die een uitsparing hebben tussen de lugs, kan een complete 79200 band op.

1 like

En een 226570, ± 10.5. Dant valt een 16570 toch prima in het budget?

Kreeg die van mij niet verkocht voor 6.5K op t forum🧐

1 like

Black Bay is 4, toch wel even een andere prijs. Maar als je een Explorer 2 zoekt kan het ja.