Newbie met creatieve aspiraties

Gewoon aan toegeven!

Klassieker!

Heel fijn en comfortabel dragend horloge, ik heb 'm ook voor een mooie prijs in het blauwe gedeelte van dit forum gekocht.

Welkom en veel plezier op het HF!

1 like

Wellicht kun je dan beter (en goedkoper) een horloge op AliExpress kopen met een NH35 erin…

2 likes

welkom

1 like

Welkom!

1 like

Welkom op het forum :slightly_smiling_face:

Nee hoor, leuk project!

1 like

Welkom op HF, Job!

En vergeet niet: vinyl! :heart: :notes:

Leuk! Ga ik zeker in de gaten houden! :+1:

Heel veel mensen, zou ik zeggen. Gewoon goed spul en Ć­k zou het zonde vinden om 'm te reduceren tot donor. Dus…

Dit zou ik doen. :arrow_up:

Succes en veel plezier met je project!

1 like

Welkom!

1 like

Welkkom hier en succes met je horlogeproject.
Hopelijk breng je er hier uitgebreid verslag van uit

1 like

Welkom hier op HF.

1 like

Die verdient inderdaad ook een plek in het rijtje!

Oh nee begrijp me niet verkeerd, het zou geen donor worden. Slechts een referentie! Voor mijn eigen project zou ik dan het uurwerk apart kopen. De Seiko blijft gewoon de Seiko, en zal ook regelmatig om mijn pols komen te zitten!

1 like

Welkom hier

1 like

Toevallig wil ik mijn oude Seiko 5 op gaan bouwen met een N35(a) in een kast met vergelijkbare vorm. Maar dan met een NOS jaren '70 dial , die ik nog moet vinden.

Het eerste waar je op moet letten is dat het glas domevormig moet zijn, anders past het niet. Het N35 uurwerk is relatief hoog door het asje waar de wijzers op zitten. Met mijn verhoogde glaasje gaat dat lukken, maar dat is het eerste waar alle modders voor waarschuwen. Daarna dat je een 3.8 day-date uurwerk moet pakken ipv eentje met de kroon op 3 uur.

De kastvorm is namelijk perfect, maar ik zie ze weinig als mod.

Tweedehands Invicta’s met het juiste uurwerk zijn goedkoop te vinden, als je niet op Aliexpress wil wachten.

1 like

er zijn verschillende leden die je voorgingen ene het waren telkens mooie topics om te volgen. Ik kijk uit naar je plannen en ontwerpen. Good Luck

1 like

Welkom! Ben benieuwd naar je ontwerpen. Hou het forum op de hoogte​:raised_hands::raised_hands:

1 like

Tof! Ben benieuwd!

En wat betreft het diner glas, dat is een goede tip waar ik rekening mee zal houden. Echter is het niet de bedoeling om een bestaande case te gebruiken! Ik wil die Seiko slechts bekijken als referentie, zien hoe de engineering van de case in elkaar steekt. Ik wil voor mijn project mijn eigen case ontwerpen en (laten) maken.

Welkom en streef je ambities na! :+1:t3:

1 like