Nico Rijsman

Pracht resultaat! Hoe heeft hij het gedaan, weet je dat ook?

Mag ik eerlijk zeggen dat ik niet heel enthousiast ben. Streepje tussen Favre en Leuba is verdwenen terwijl dit er wel tussen hoort. Daarnaast is het accent op Geneve ook verdwenen en staat Swiss Made er scheef op.

Tom Koerts Schreef:

Mag ik eerlijk zeggen dat ik niet heel enthousiast
ben. Streepje tussen Favre en Leuba is verdwenen
terwijl dit er wel tussen hoort. Daarnaast is het
accent op Geneve ook verdwenen en staat Swiss Made
er scheef op.

• 1, nog afgezien van het andere font. Dit is de reden dat ik een wijzerplaat nooit opnieuw zou laten opmaken. Maar als jij er blij mee bent: (tu). Veel plezier ervan!
1 like

Volgens mij staat ‘Swiss Made’ niet scheef, maar komt dat door de rare hoek van de foto. Verder snap ik wel dat je het hebt gedaan, want de oude plaat was inderdaad in slechte staat. Ik ben het echter eens met Tom en Jack dat de belettering niet heel netjes is gedaan.

Volgens mij heeft dit niks met de hoek vand e foto te maken. De 12 uurs marker valt namelijk precies tussen Favre en Leuba. Als het aan de hoek lag dan had dit ook scheef moeten staan.

Scherp Tom hat van dat streepje en accent had ik niet gezien. Het totaal beeld vond ik wel goed. Zal eens kijken of swiss er idd scheef opstaat.
Verder is de wijzerplaat wel echt vooruit gegaan vind ik maar jij hebt zeer zeker ook een punt met je opmerkingen.

Is gedaan door bedrijf in Antwerpen. Hoe weet ik niet.

Volgens mij staat het swiss made een fractie te ver naar rechts onder de 6 marker maar de curve van het swiss made is anders dan de curve van de kast.
Verder vindt ik het allemaal niet zo storend hoor, wel jammer van het accent en het streepje, blijft toch een mooie klok. Als je het voor en na vergelijkt vindt ik het erna toch mooier en frisser.
Veel plezier met deze mooie klok

groetjes Lenno

lenno Schreef:

Volgens mij staat het swiss made een fractie te
ver naar rechts onder de 6 marker maar de curve
van het swiss made is anders dan de curve van de
kast.
Verder vindt ik het allemaal niet zo storend hoor,
wel jammer van het accent en het streepje, blijft
toch een mooie klok. Als je het voor en na
vergelijkt vindt ik het erna toch mooier en
frisser.
Veel plezier met deze mooie klok

groetjes Lenno

Helemaal mee eens, het blijft een verbetering!

Scherp opgemerkt! (tu) (tu)

Fijn dat die vlek weg is. Maar vind persoonlijk het meest jammer dat Swiss made er schreef op staat.

Ik had persoonlijk de boel gelaten zoals het was. Ondanks dat de wijzerplaat niet helemaal egaal qua kleur was, geeft dat het horloge wel meer ‘karakter’ :slight_smile: Nu is het jammer dat de dial gewoonweg niet goed is gedaan met de scheve Swiss Made tekst en het ontbrekende streepje. Zulke fouten mogen mijns inziens niet gemaakt worden.

Puringa Schreef:

Ik had persoonlijk de boel gelaten zoals het was.
Ondanks dat de wijzerplaat niet helemaal egaal qua
kleur was, geeft dat het horloge wel meer
’karakter’ :slight_smile: Nu is het jammer dat de dial
gewoonweg niet goed is gedaan met de scheve Swiss
Made tekst en het ontbrekende streepje. Zulke
fouten mogen mijns inziens niet gemaakt worden.

Ik sluit me hier bij aan. Desalniettemin; veel plezier ervan!

het valt me op dat het de wijzerplaatopmakers vrijwel nooit lukt om exact hetzelfde lettertype op de plaat te krijgen.

Ik snap de opmerkingen wel maar het ziet er nu een stuk beter uit.

De wijzerplaat zelf is mooi maar die onvolkomenheden zouden mij enorm storen

mvg
Lex

Ik heb nog eens precies gekeken. Swiss made staat scheef. Is dus niet zo goed gedaan. Ik ben er uiteindelijk wel blij mee maar leer heel veel van jullie feedback en opmerkingen. Bedankt dus.

Misschien een mailtje naar de restaurateur voor een compensatie?

Of gewoon overdoen? Dat moet toch ook mogelijk zijn?

hcptdg Schreef:

Of gewoon overdoen? Dat moet toch ook mogelijk
zijn?

Persoonlijk zou ik het dan bij iemand anders over laten doen.