Niet doen volgens Teddy - oei … matige score

Wauw dat is echt een lichtgewicht fiets zeg, zweeft gewoon boven de grond :sloth:

6 likes

Aha, ik herkende hem niet meteen.

Eerste beste fotootje van het net, vond niet direct iets beters, staat ook een andere groep op.

Koop een moderne Rolex Submariner en je hoeft op geen enkel van de bovenstaande punten te letten.

1 like

Dan moet je weer opletten met grasvelden. Als je even niet uitkijkt heb je een kras op je caseback.

8 likes

Niet waar, zie zitmaaier hierboven, was met 116610LV.

Laten we er geen Rolex ja/nee topic van maken.
Maar kun je uitleggen waarom sommige mechanische uurwerken minder gevoelig zijn?

Hier kunstgras dus dat zit wel goed :grinning_face_with_smiling_eyes: Ik denk dat wij niet ver van elkaar zitten als ik je profiel mag geloven

1 like

Koop een moderne G-Shock met radio ontvangst en ook geen enkel punt waar je je druk om hoeft te maken.
En je kan er je Rolex mee gelijk zetten.

3 likes

Behalve hoe je er bijloopt :innocent:

Staat wel mooi bij een afritsbroek en fannypack.

2 likes

Daar heb je ook weer gelijk in, dan maar helemaal de schaamte voorbij en een Oceanus om de pols.
Doet ook ongeveer hetzelfde.

2 likes

Tot voor kort 5 van de 6. Sinds ik een Smiths PRS-29A bezit, nu ook meer bewust van magnetische invloeden.

1 like

Regio Diest

Helium in de bandjes :man_facepalming: voor een nog lichter gevoel…

5/6 tip 5 en 6 moeten volgensmij gezamelijk tip 6 zijn en tip 5 dan dat je de chronograaf niet probeert te resetten bij het lopen.

Maar level 3 moet eigenlijk wel een soort basiskennis toets krijgen dit zijn toch hele essentiele stukken kennis voor een liefhebber.

Met magnetisme als rede heb ik tijdens werk in winkels en achter de kassa nooit een van mn automaten om. Die zouden binnen de kortste keren gemagnetiseerd zijn.

Beroepsmatig kom ik bij meetopstellingen met magneetvelden van enkele Tesla’s. Daar kan zelfs een MilGauss met z’n zielige limiet van 0,1 Tesla niet tegen, laat staan een onderzeeboot Rollie.

1 like

Hier zie je het denk ik goed;

1 like

Die mag er wel zijn vergelijkbaar met een G Shock. Ben dan ook wel Casio fan maar sommige vind ik toch spuuglelijk.

Vanwege dit topic ben ik op zoek gegaan naar een technische uitleg en heb hem kunnen vinden voor één specifiek uurwerk (Seiko 7s26), maar ik kan mij voorstellen dat het in andere uurwerken op een soortgelijke manier werkt:

(geniale budget-oplossing trouwens voor het schakelen tussen dag en datum als je de andere kant op draait)

Zelfs in dit soort supergoedkope uurwerken zit in het ontwerp dus wel een manier om het risico te minimaliseren (de onderdelen kunnen buigen) en zul je goed je best moeten doen (zo vaak wisselen dat het onderdeel breekt ipv buigt) of veel pech hebben (een zwakke plek of braam in een plastic onderdeel) wil je echt iets kapot krijgen.

1 like

Zijn wel inkoppertjes.

Maar gelukkig houdt hj het bij horloges en luchtjes.

Ik krijg altijd gruwelijke jeuk als hij een video doet samen met zijn vriendin…Of andersom, want zijn vriendin heeft ook een yt kanaal.

Broertje zusje gezeik… :joy::+1:

Ongemakkelijker wordt het niet.