Horloge dus niet te dicht bij gsm of iPad. 

Daarmee moet je vandaag de dag helaas op andere “punten” letten…
Cool zeg.
Welke horloge draag je als je bij die meetopstellingen werkt?
Wat ik me altijd afvraag is hoe weet ik wat de slechte tijd is. Ik leg mijn horloge in de kast. 3 dagen later staat hij stil. Maar hoe laat het is weet ik niet, is het 2uur of 14uur?
Doordraaien 6 uur en dan instellen
Ik draai hem altijd door totdat de datum verspringt, zet dan de tijd (buiten de gevaren zone want zet mijn horloge nooit snachts goed). En pas vervolgens de datum aan.
Iedere keer als ik hem op foto zie wordt ik weer een beetje verliefd !
Ik weet welke morgen uit de horloge doos komt … EXACT DEZELFDE als deze …
Wat istie toch knap !
Ik zet op 6 uur dan met verzet dag ervoor en Dsn draaien tot juiste tijd
Zelfde als bij een klok met maanstand. Die mag je ook niet verzetten wanneer die onderweg is naar het volgende tandje, maar in zo’n groot uurwerk voel je dan duidelijk weerstand.
Absoluut geen enkele! Alles, horloge, sleutels, smartphone blijft op zeker 2 meter afstand.
Mijn probleem blijft dan: is het 6 of 18. Ik gok altijd mis en dat staat de datum einde de lunch verkeerd😁
Niet duiken op de diepte die je dial of caseback aangeeft
Maakt toch niet uit. Is veilige stand om met verzet datum te wijzigen tot dag ervoor. Dsn draai ik met kroon door naar juiste datum en tijd
Want ze zetten een hoger getal op de dial dan het getal wat ze met hun WR testen bereikt hebben?
Uuhmm. Wacht heel even…Dat ik het goed begrijp.
De topic starter geeft aan dat hij “dure horloges” nog niet waard is totdat de zorgvuldigheid score flink omhoog is gegaan, daarnaast vraagt hij naar tips.
Ik geef oprecht aan dat je met een moderne Rolex niet op bovenstaande punten hoeft te letten.
Jij reageert vervolgens dat in jouw (toch wel zeer specifieke situatie) een “MilGauss met z’n zielige limiet van 0,1 Tesla” en een “onderzeeboot Rollie” daar niet tegen kunnen. Vervolgens blijkt dat je geen enkel horloge kan dragen omdat “geen enkel apparaat daar tegen kan…”
In de context van dit topic vind ik dat echt een zeer bijzonder advies…
Even terug on topic.
Ik draag nu dik 10 jaar m’n Sub en ben er nooit zuinig op geweest. Ik heb ermee op de golfbaan gestaan, heb menig lantaarnpaal geraakt, ga er mee de zee in, heeft weet ik het hoevaak om m’n iPhone met die magneten gelegen, ben er ontelbare keren mee om m’n smoel gegaan en heb dat ding een keer of 5 laten vallen.
Nooit iets mee gehad en hij loopt nog altijd keurig op tijd zonder enige problemen.
Als ik dat vergelijk met b.v. m’n Seiko SKX of zelfs met m’n Speedmaster, die zijn veel minder degelijk gebleken.
Dus zonder er nu een merkendiscussie van te maken. Als je “luxe” wilt dragen en je bent wat onvoorzichtig, dan is Rolex echt een goede keuze. Die dingen zijn gebouwd als een tank.
Ik ben redelijk voorzichtig met mijn horloges, maar ik heb geen uitzonderingen als ik op de motor stap.
Een beetje motorfiets heeft toch een geveerde voorvork? In al die jaren nooit een probleem mee gehad.
Op de kasseien met 8bar in de bandjes op de racefiets, met je vintage Pontiacje is geen goed idee.
Dan heb jij zeker geen 3235 caliber?
Het was een beetje als tegengas bedoeld omdat de reacties waarbij Rolex wordt neergezet als het ultieme horloge dat alle problemen oplost en waar de rest onder bungelt mij altijd een beetje kriegelig maken.
Lang niet iedereen kan een Rolex betalen of zou er het geld voor over hebben. En er zijn genoeg andere top merken die zich 100% kunnen meten met Rolex.
Er zijn vele, vele patenten en technologieën die uurwerken robuster hebben gemaakt. Er zijn vele artikelen over geschreven en het is echt interessante materie.
Hier een (zeer oppervlakkig) overzichtje van innovaties:
Volgens mij zit in mijn Explorer en OP een 3135. In de Sub date een afgeleide (maar dan met datum).
Maar wat is er mis met het 3235 kaliber? (Heb ik oprecht geen idee van).
Ok dat snap ik. Maar in het voorbeeld dat je aanhaalt kan geen enkel horloge tegen zeg je zelf. Dat vind ik dan een vreemde reactie, beetje zoals:
“een G-Shock is kut en kan niets hebben want als ik in een vulkaan ga zwemmen dan gaat ie stuk” 
Ook hier ben ik het mee eens. Maar nogmaals ik reageer op de stelling van de TS:
En nogmaals. Pak een Rolex en je hoeft je (vrijwel geen) zorgen te maken over de “zorgvuldigheid”.