En in vervolg daarop;
Ok dat wist ik niet. Hier op HF ook nog nooit iets over gelezen.
Maar even ter dubbelcheck;
Het topic dat je aanhaalt, dat gaan om één geval als ik het snel lees?
EDIT:
Ben er even verder ingedoken en ik kom dit topic tegen:
https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=786299&highlight=3235
Met name de poll is interessant:
Ik zal mijn advies dus even aanpassen.

@YY77 Thanks hiervoor, weer iets geleerd.
Er zijn meer gevallen bekend op TRF:
okay, noted, dank
Yep, had hem al gevonden. Check mijn post hierboven.
Volgens mij adviseert Teddy daarom om een horloge eerst op 6 uur te zetten, altijd veilig. Dit ga ik denk ik nu wel doen.
Mijn score voor horloges met 3bar WR: 6/6
Mijn score voor horloges met 5 bar WR of hoger: 5/5. Punt 6 geldt hiervoor voor mij nml. niet. Al deze horloges gaan gewoon mee onder de douche, tenzij het horloge een leren band heeft.
Teddy is niet heel duidelijk over de combinatie van een mobiele telefoon en een mechanisch horloge. Soms leg ik mijn horloge op de achterkant van mijn gsm. Wat ik vaker doe is mijn horloge afdoen voor eventjes in mijn broekzak stoppen (tegen de achterkant van mijn gsm) bij een klusje. Kastje tillen samen met de buurman. Iets in de tuin fixen, dat soort klusjes.
Zou dit de werking van een willekeurig mechanisch horloge kunnen verstoren?
eerlijk gezegd zeggen die 6 punten mij niets en laten ze me koud,
ik draag een horloge onder elke omstandigheden en dat met goedkoop tot duurdere horloges,
mijn hele leven zo tot op de dag van vandaag gedaan.
het is iets dat me de tijd in alle omstandigheden moet kunnen vertellen,
een mobiele telefoon draag ik niet steeds bij me (te fragiel) een horloge daarentegen kan best wel wat hebben.
Hoe weet je dat eigenlijk dat je er beter niet mee op een grasmaaier kunt rijden? 
Leuk om bovenstaande reacties te lezen. Zoals ook uitgelegd in “Zen en de kunst van het motoronderhoud”, er zijn mensen die techniek zien als iets dat net als electriciteit uit de muur komt. Hoe het er komt is niet belangrijk, het moet gewoon werken. En daar is die andere groep die zich zelfs met het inruimen van de afwasmachine realiseren hoe één en ander werkt, hun gedrag hieraan aanpast en eventuele beperkingen accepteert.
Bij wat dragen we vandaag. Toch ook foto met gsm of iPad. Dicht bij je horloge 

Mijn score:
- Niet de datum verzetten tijdens de slechte uren - OK, hier houd ik altijd rekening mee
- Alert zijn op magnetisme - Hier ben ik me te weinig bewust van - NOK
- Oppassen voor schokken - Ik doe geen werk of sport waar dit een probleem kan zijn - OK
- Voorzichtig omgaan met een schroefkroon - OK
- Niet het horloge opwinden of tijd verzetten om de pols - OK
- Netjes opbergen. Soms in de horlogekist, soms op het nachtkastje of de vensterbank - OK/NOK
6/6

Lijkt mij dat punt 4 (en 5) ook voor een rolex telt.
Anyway; 6/6, ik ben zuinig op mijn spullen.
Punt 1 voor datum verzetten is bij slechts 2 van mijn horloges een punt (wegens NH35). De overige horloges met datum hebben een eta2824-2 of afgeleide waarbij je prima de datum kan verzetten in ‘slechte uren’.
Mijn score is 5 uit 6. Dit topic levert wel een leuke discussie op. Heeft mij weer wat bewustwording opgeleverd 
Heeft Rolex dan handopwinders?
Je kan ze toch ook met de hand opwinden? Lijkt mij niet dat die regel alleen telt voor handwinders en niet voor automaten met mogelijkheid tot handwinden.
Ik dacht dat jij Rolex specifiek benoemde om een reden.
1 datum verzetten tijdens de slechte uren - 
2 alert zijn op magnetisme - 
3 oppassen voor schokken - 
4 voorzichtig omgaan met een schroefkroon - 
5 horloge opwinden of tijd verzetten om de pols - 
6 netjes opbergen - 
3 van 6. Ben ik nu gezakt? Moet ik nu mijn horloges wegdoen en een g-shock mudmaster kopen ofzo?
Al mijn horloges zijn gebruiksvoorwerpen en als ik bij al mijn handelingen na moet denken of het mijn horloge schaadt (het lijstje van schadelijke zaken is vast vele malen langer dan de 6 punten van Teddy), dan heb ik geen leven meer over