(NIET MEER IN) Jouw collectie op 1 (of meerdere) foto’s

De tandjes - dat mag je wel zeggen inderdaad :sweat_smile:

Ik dacht dat mijn beeldscherm bleef hangen, zo veel moest ik scrollen. Heb je voor jezelf ook een bepaald aantal horloges dat je in huis wilt hebben? En heb je inmiddels al duidelijk wat dat moet zijn?

1 like

Hoi Herman, op dit moment is dat 1 “centerpiece”, mijn Sub C No date met daaromheen wat goedkopere horloges in het sub € 500,- segment.

:joy: :joy:

1 like

Absoluut met stip nr1 de belangrijkste les voor mij geweest.

3 likes

Waar sta je nu eigenlijk in je collectie? De Explorer 39 en Speedmaster staan wel vast, maar volgens mij wissel je steeds bij die ‘andere’ 2. Gaat het uiteindelijk toch een Nomos en 1 JLC Moonphase worden om het setje compleet te maken? Of blijf je daar gewoon in wisselen denk je?

1 like

Je vraagt het aan mij denk ik?

Ik wissel zeker nog. Ik heb de gouden JLC Ultra Thin de voorkeur gegeven boven de blauwe MUT Moon. Daarnaast wat ‘vlottere’ dressy horloges (Vulcain en Nomos).

De Speedy krijgt by far de meeste draagtijd en de Nivada doet zeker goed mee. Echt een heel tof ding. Moonswatch uiteraard een impulsaankoop, maar ik vind dat rode frivole wel af en toe grappig.
Vandaag zeg ik dat ik er zo voorlopig ben, maar dat kan morgen anders zijn….

Deze laatste aanwinst staat er nog niet bij:

4 likes

Ahh…ik dacht dat het afbouwen (‘terug naar 4’) echt begonnen was. Maar je gaat gewoon lekker door! Leuk

Maar moest je echt terug moeten dan werd het:

Explorer 39
Speedy
JLC dresser
Nomos - sportieve dresser

Toch?

2 likes

Zou kunnen. Maar ik zou er dan wel een paar gaan missen.

1 like

Ik ben duidelijk type 1.

Enige wat tot nu toe hier verkocht is zijn deze 3, omdat ze stuk voor stuk door -in mijn ogen/smaak/voorkeuren- vervangen zijn door upgrades:

2 likes

Deze 5 jaar geleden weggedaan spijt van !

3 likes

Aquanaut eruit gebonjourd? Ondanks de hype blijf ik die tof vinden

1 like

6 likes

Welk referentienummer heeft die Seiko world time? Blijf het een geweldig ding vinden, die jij hebt gehad ziet er ook nog eens behoorlijk strak uit!!!

2 likes

Ja @Stevil85, ik denk dat de meeste hobbyisten van horlogeforum.nl een ‘bijvangst’ hebben als liefhebber/verzamelaar. Daar bedoel ik dan mee, dat

• de meesten hier hun hobby financieren, door telkens enkele horloges (als in ‘een deel vd collectie’) te blijven dóórverkopen.

M.a.w. ook deels in horloges blijven handelen als verkoper, om de hobby als verzamelaar betaalbaar te houden.

Overigens een nobel streven/doel. :+1::heart_eyes::hugs:

1 like

Echt hè :star_struck:

1 like

Doorgegeven aan mijn zoon

Ref is 6217-7000

1 like

Helemaal waar. Ik moest even mijn eigen bericht teruglezen waar je op reageerde. Maar sinds ik ook drie extra monden te voeden heb is het niet zomaar kopen wat ik mooi vind. Er zullen dus offers gemaakt moeten worden, of langer sparen voor de volgende aankoop. Wil nog een of twee ‘duurdere’ horloges toevoegen en daarna ga ik weer terug naar de sub €1000 (wat overigens nog steeds een substantieel bedrag is/kan zijn)

1 like

Mijn eerste Tudor horloge (Black Bay 36 blauw), na 2 jaar verkocht omdat ik niet veel meer droeg. Stiekem toch wel spijt van.

1 like