Wat een ongelooflijke collectie Roald.
Ook al heb je deze niet meer
Goed omschreven
Verreweg de meeste van mij hebben via HF weer een andere pols gevonden, die zie ik hier en daar nog wel eens voorbijkomen. Wat ook altijd leuk is.
My god. Had het al eens eerder min of meer gezien, maar dit is echt ongelofelijk
Mis je de Globemaster meer dan de VC? Echt?
Wat overblijft is gelukkig ook indrukwekkend, dat is dan een mooie troost
+1
Leuk topic @herman78!
Ik ben zeker weten type 1, eigenlijk nooit een hele spontane aankopen, altijd wel goed doordacht en vergelijkingen gedaan. Dacht eigenlijk dat ik niet zoveel gekocht en verkocht had, maar kom onverwacht toch op 18 horloges!
De twee die ik het meest mis zijn de Heuer Monza met de zwarte titanium kast (dus vederlicht) en heel sprekend qua ontwerp, en de Longines Legend Diver, maar die is bewust verkocht in afwachting van een nieuwe versie dus komt snel weer terug.
Spijt van de aanschaf eigenlijk alleen van de Tudor Pelagos 39. Daar heb ik veel moeite voor gedaan om die relatief snel te kunnen kopen maar viel me eigenlijk vrijwel meteen tegen en volgens mij na een aantal dagen alweer verkocht.
De 114060 en ZEP heb ik alleen verkocht om deze daarna te upgraden naar respectievelijk de 124060 en ZEP Manufacture Edition.
De Breitling zou ik toch ook missen vrees ik.
Ja en nee, de 817 is met een dubbel gevoel want aan de ene kant is het een geweldig cool vintage horloge in een perfecte maat, maar aan de andere kant is het ontzettend veel geld voor een relatief eenvoudig horloge. Zo’n mooi exemplaar ga ik niet snel meer vinden maar toch heb ik geen spijt.
Even de prijs opgezocht. Tja, niet goedkoop inderdaad. Een ZEP en nog wat moois.
Poeh. Die Heuer Monza is inderdaad gaaf. En ook een model wat je niet vaak ziet.
Maaruh. Heb jij gewoon een Speedmaster gehad? Is de FOIS geen ‘saai hok’ dan?
Hehehe, dat was mijn eerste dure horloge aankoop, iets teveel beïnvloed door de “Speedmaster is een klassieker die past in iedere collectie” onzin, dus was er vrij snel op uit gekeken en daarna is mijn Speedmaster aversie begonnen
Insane!

Mis je de Globemaster meer dan de VC? Echt?
Jazeker. Als ik ergens de afgelopen jaren achter ben gekomen dan is het dat ik toch meer naar een sportiever horloge neig en de GM past daar beter bij. Die droeg ik ook wat zorgelozer.

Insane!
I know!
Maar met al die ‘ervaring’ resteren er voor mij persoonlijk een aantal conclusies:
- zwarte wijzerplaten zijn het meest tijdloos
- met mechanisch heb ik veel meer gevoel dan met kwarts
- prijs zegt weinig tot niets over hoeveelheid lol
- draagcomfort is een essentieel criterium
- vouwsluitingen op leer zijn vervelend
- de Omega Speedmaster in zijn laatste versie is het beste horloge dat er is, ongeacht prijs.
- een dressy horloge en een Speedmaster is alles wat ik eigenlijk nodig heb
- een Rolex zit gewoon donders goed in elkaar
- Nomos is het meest sympathieke merk dat er is
- buy the real thing, geen shit als homages of andere nep
- ga niet staan in een kano

- zwarte wijzerplaten zijn het meest tijdloos
- met mechanisch heb ik veel meer gevoel dan met kwarts
- prijs zegt weinig tot niets over hoeveelheid lol
- draagcomfort is een essentieel criterium
- vouwsluitingen op leer zijn vervelend
- de Omega Speedmaster in zijn laatste versie is het beste horloge dat er is, ongeacht prijs.
- een dressy horloge en een Speedmaster is alles wat ik eigenlijk nodig heb
- een Rolex zit gewoon donders goed in elkaar
Stuk voor stuk tips waar ik 100% achter sta, met uitzondering van de Speedmaster, maar misschien komt dat nog. Wel mooi om te zien dat je een hele lange route gemaakt hebt en uiteindelijk uitkomt bij de klassieke horloges en de ‘oudere’ merken.
Speedmaster is ook het horloge dat het gemakkelijkst op leer en staal te dragen is IMO, dat is het nadeel van de Rolexen die ik gehad heb tot nu toe: dragen alleen goed op staal.
- Nomos is het meest sympathieke merk dat er is
Zeker, maar qua design is er altijd iets wat het net niet is voor mij. De lange lugs passen niet op mijn pols en zorgen vaak ook voor een lug gap, wat ik niet mooi vindt. WorldTimer is erg mooi, maar dat weerhoudt mij ervan. Heb nagedacht over de club, maar ook die zie je toch wel veel rouleren, zeker in de winter
- ga niet staan in een kano
Kom je nu mee…

maar qua design is er altijd iets wat het net niet is voor mij
We think alike.
Grappig. Bij een Nomos is er altijd iets dat niet perfect is. Stand kleine seconde net niet goed (bij sommige modellen valt dat een stuk minder op), lange lugs, de maat. maar sowieso, nooit 100%. Maar ze blijven ondanks dat erg leuk vind ik. Ik heb er eigenlijk bijna altijd wel eentje in de collectie.
Ik heb een poging gewaagd, kom wel ruim boven de 200 uit en heb lang niet van alle horloges een foto. Er zitten dubbele tussen omdat ik sommigen meerdere keren gekocht heb (SKX007/009, Monster etc.) maar het geeft wel een beetje een beeld van wat ik heb gehad sinds mijn start hier op HF in 2009…volgens mij ben ik een FLIPPERAAR

Grappig. Bij een Nomos is er altijd iets dat niet perfect is.
Is soms ook persoonlijke voorkeur hoor. De blauwe worldtimer spookt al jaren door mijn hoofd, maar hou niet van hele dunne wijzers, wat dat model net heeft. Vorig jaar gepast en toen waren de lugs net te lang voor mijn kinderarmpje
en ja, @Rolopalooza daarmee bedoel ik daadwerkelijk mijn arm
Het lijkt zowaar of ik het bijna 100% met je eens ben. Vouwsluiting op leer is inderdaad verschrikkelijk. Wel ben ik de laatste tijd witte wijzerplaten meer gaan waarderen, eerst was ik ook van de zwarte. Ik ben het ook van harte eens met je opmerking over waardering en prijs van het horloge. Nou ja zo kan ik wel even doorgaan
.