Ik heb van vijf horloges spijt.
Aan de andere kant begrijp ik ook waarom ze weg zijn.
Or did you mean “door de bank genomen”?
Ik heb van vijf horloges spijt.
Aan de andere kant begrijp ik ook waarom ze weg zijn.
Die GS en die Citizen: hoe vallen die qua grootte. Ik merk dat dat Japanse Minimalisme niet helemaal bij mij past, maar toch word ik zo nu en dan toch verleid. 37MM zou daarin perfect zijn denk ik. Heb de Snowflake al eens gepast, maar vond die vooral erg groot vallen. Twee andere dingen die mij nog een beetje angst aanjagen:
Haha. Ja ik ben wel eens wat verloren en als je binnen 3 maanden een aantal honderd euro af moet schrijven, wordt je daar niet meteen vrolijk van. Maar ik kan het ook wel snel vergeten merk ik. Deze week de auto naar de garage gebracht, dan weet je weer wat echt afschrijven is
Die zwarte Datejust zit midden in mijn ‘Basic Bastard/Captain Boring’ smaakpalet. Die zou ik zeker missen.
Zo dan! op deze foto erg mooi
Je zit nu ook op een verdomd mooi setje hoor. De Santos en Pelagos vullen elkaar echt mooi aan en zijn stand alone ook echt tophorloges
Thanks! Voelt ook alsof ik (al is het voor even) klaar ben nu.
De witte GS heb ik weg gedaan omdat die een tandje te groot was. Grappig genoeg heb ik een andere GS in bestelling die exact even groot is, maar van titanium in plaats van staal. Die maat kan ik hebben, maar het gewicht speelde me parten, dus ik denk dat titaan een betere keuze gaat zijn.
De 37,5mm Citizen heb ik omgeruild voor de 38mm limited Ibuki met groene washi papieren wijzerplaat. Dat ding is echt een eenhoorn, die zie je nergens, verder. Maar die witte Washi plaat in die 37,5mm Citizen droeg erg fijn. Wat me tot verkoop heeft doen besluiten is dat iemand me een vuig ruilvoorstel deed tijdens een lunch, en sindsdien heb ik een Limited King Seiko in de verzameling met 6L uurwerk.
Dat hangt sterk van het model af. Specifiek de kastvorm die ik hier toon is een klassieke sporthorloge-kast die met z’n doorboorde lugs helemaal niet minder wordt van een krasje. Zaratsu in alle ere, die moet je gewoon dragen.
Natuurlijk zijn er GS modellen waar het ontsiert als je er een kras op krijgt. Mijn SBGV245 was zo’n beestje, maar dat kwam niet door het polijsten, maar door het brushwerk op de bezel. Ook 44GS kasten, dat voel je, als je die bekrast. Maar 57 en 62GS kasten zijn prima draagbaar, de quartz GMT serie is een toolwatch pur sang, en de volledige Elegance lijn van dressy horloges doet het echt meer dan prima met een kras.
Ik kom weer terug op mijn Santos, die vele malen krasgevoeliger is dan welke GS ik ook ooit maar gehad heb.
Sorry, maar dat vindt je fout. De afwerking is meer dan goed, de clasp is klein, fijn en erg ergonomisch en het feit dat er 2/3e schakels op zitten (als in, 60% van de lengte van een gewone schakel) betekent dat je de band kunt sizen tot op een derde schakeltje verschil. Ik kan met GS horloges een excellente pasvorm vinden, wat ik van mijn Cartier Santos met al de moeilijkdoenerij van het toolless wisselen en verkorten niet kan zeggen.
Het zou voor mij een erg zorgwekkende situatie worden als ze sluitingen a la rolex op een GS gingen zetten, want die vind ik nu weer niet fijn, en verre van chic. Zo zie je maar weer dat het een voorkeursding is.
De Citizen band is god zij dank van het zelfde laken een pak als de GS banden, maar het horloge wat ik had was natuurlijk in titaan uitgevoerd, dus die voel je gewoonweg niet.
Die ZEP en die Connie zijn machtig mooi!
Ik ben aan het verschuiven van nr 3 De Impulsieve koper naar nummer 1 De Denker
Impulsiviteit kan natuurlijk altijd onverwacht de kop op steken, maar komt minder vaak voor. De laatste tijd denk ik vooral na wat kan gaan zonder de collectie ‘‘aan te tasten’’ . En welke moeten gaan om toekomstige NA’s mogelijk te maken.
Spijt van verkoop heb ik eigenlijk zelden. Er is altijd een reden voor verkoop, dus waarom spijt hebben? De reden is overwegend een ander horloge en het geluk van de nieuwe is altijd groter dan het verlies van het oude. Dus geen spijt.
Spijt van aankoop? Iemand in de markt voor een Tudor Grantour?
Overzicht van niet meer in de collectie van dit jaar. Rood is exit. Groen blijft.
Nog wat zitten loeren naar je “gone girls”. Manmanman, best dat ik hier nog niet langer zit. Zoveel topstukken.
Waarschijnlijk heb je een bredere ervaring dan de meeste ADs.
Paar off topic vraagjes, maar dat zullen de meesten niet erg vinden denk ik.
Van de meeste vertrekkers heb ik geen spijt. De 65 vertrok voor een BB58 wat een upgrade was. De Ranger en klikten nooit helemaal en de Farer was ik na paar maanden op uitgekeken. Maar de Speedy… die mis ik. Ik wil er eentje terug. Liefst vintage.
Grappig dat enkele van de horloges die hier passeren in mijn huidige collectie zitten. Ik kijk naar jou @flowert chronostop en @Meistersinger Universal Geneve FS . Benieuwd of ik er nog meer kan spotten
Een greep uit wat er uit is gegaan. Veel Seiko. Diverse redenen. Ja er is wat gemis. De DJ heb ik te goedkoop verkocht. Ik heb in feite nog veel die in het blauwe gedeelte zou moeten komen.
Spijt ik deze niet meer heb.
Wat je zegt over die Farer is precies waarom ik er denk ik niet 1 ga kopen. Is veel bang for buck waarschijnlijk, maar nog steeds veel buck voor iets erbij
Heb nu veel plezier van de MoonSwatch. Totaal niet te vergelijken met een Farer qua kwaliteit maar denk wel dat hij bij mij dezelfde functie vervuld
Ik vond t verhaal van Farer als autogek tof. De sunburst dial is prachtig, maar ik kocht een Tag Heuer Carrera als dresser die ik nog steeds geweldig vind en daarvoor kon ik de Farer zonder veel tranen laten gaan.
Tsja, moeilijk.
Ik denk dat de JLC Chrono Moon toch wel de meest indrukwekkende was.
‘Het meest overboeken’? Is dat ‘overrated’? Dat zou ik niet kunnen zeggen.
Welk merk je geprobeerd moet hebben? Eigenlijk geen. Je moet gewoon kopen wat je mooi vindt en waar je een goed gevoel bij hebt. Merken zijn maar merken. Prijs speelt in ieder geval niet een bepalende rol voor waar je uiteindelijk het meeste van geniet. Als je veel hebt gehad gaat de magie van ‘duur’ er wel af. Het wordt allemaal gewoon. Daarna kun je je gewoon concentreren op wat je leuk vindt.
Damn autocorrect. Inderdaad “overrated” ipv overboeken.
Ik vind het zowieso cool dat je ook nog van een seiko kunt genieten. Zelfs nog na al dat horlogegeweld.
Die Marinemaster blijft een plaatje!
Niet helemaal bijgewerkt maar bij deze een impressie. Zo goed als op chronologische volgorde.
Waar ik spijt van heb dat ik weg heb gedaan:
Oh en jeeee @tompj