Misschien zijn de horloges dan gewoon te groot? ![]()
Ik vind taper brrrr. Nou zit mijn verzameling in de hoek vintage (of antiek) en waren originele banden gewoon recht.
Misschien zijn de horloges dan gewoon te groot? ![]()
Ik vind taper brrrr. Nou zit mijn verzameling in de hoek vintage (of antiek) en waren originele banden gewoon recht.
Ik vind een vrij taps toelopende band ook sjieker ogen, als het even kan heeft het m’n voorkeur. Maar het is niet bepalend voor een beslissing tot aankoop.
Dat is een volledig diskwalificerende factor, behalve bij twee horloges op deze wereld, de Credor Locomotive en de IWC Ingenieur in titaan die je hier toont. Geïntegreerde band-horloges zijn door de bank genomen gewoon een vette non-starter in mijn ogen.
Overigens is de Santos de Cartier niet geïntegreerd, en draag ik 'm het meest op leer.
De AP’s die je toont geven me dus ook nare oprispingen, ik heb daar zo’n aversie tegen dat ik bijna een fysieke reactie heb op die ontwerpen.
Nee, die hebben een agressieve taper.
Grand Seiko heeft helaas vaak maar een taper van één hooguit twee millimeter. Dus van 20 naar 18 of 19 of zo, maar dat ervaar ik als te weinig. Ik heb het liefste 20-16, 19-16/15, 18-15/14 (anders wordt het iel).
Banden die bij de kast breder zijn dan 20mm? Diskwalificerende factor. Het is of lomp, of het hele horloge is lomp. Banden die bij de kast smaller zijn dan 18mm … Ook liever niet, dat is te rank. Bij een 18mm band die niet taps toeloopt heb ik er minder moeite mee, want dat is sowieso al rank genoeg.
Helaas is het zo dat veruit de meeste Rolex horloges niet mooi zijn naar mijn smaak, en maar uiterst matig afgewerkt bovendien. Al met al prevaleert een in mijn ogen mooi ontwerp dus met gemak over een millimeter meer of minder taps toelopende banden.
PCL. Weer een diskwalificerende factor. Als ik ooit zo’n ding koop gaat er direct een schuurspons over de middenschakels om een uniforme brush te krijgen. Brrr. Yuck.
Smaken lijken dus sterk te verschillen. En de bandbreedte voor wat ik zelf mooi vind wordt per jaar smaller. Dat is uitstekend, want als alles toch afvalt koop je ook niks meer. ![]()
Ja eensch.
Alles breder dan 20mm is voor mij ook een no-go.
Mede daardoor heb ik moeite met geïntegreerde banden.
Edit: FATC was me blijkbaar net voor ![]()
Vervelend voor je, zijn niet getoond om jou nare oprispingen te bezorgen, hopelijk heb je daar iets voor. Zijn eigen horloges waar ik dol op ben
Gelukkig maar
Bruut, blij dat je niet in de buurt van mijn horloges komt dan ![]()
Geen titaan, gewoon staal
Gaaf doe ik ook vaak
Eens
Ik had de smp300 lange tijd vaak gedragen en had er geen problemen mee dat ie niet tapered. Geen oncomfort met dragen ofzo.
Bovendien vind ik t stoerder/sportiever staan als n band niet tapered.

Non taper geniet hier de voorkeur wegens steviger aanvoelen om de pols .Een bund is in die gedachten-
gang virieler dan taper. Geeft meer houvast .
Niet altijd, bedenk ik me net. Mn Shrouded Monster heeft nl n taper, maar loopt bij de clasp niet soepel over, omdat t laatste stukje smaller is om in fijnafstelling vd sluiting te passen.
Maar goed, dat ding is toch al zo lelijk als de nacht, met gaten in de lugs, n lelijke ratchet extentie in de band, n lompe schild om de kast, enz enz.
Oh zo praktisch allemaal, maar n schoonheidsprijs win je er niet mee ![]()
Ik vind een taperende band ook mooier.
Al vind ik weinig tot geen taper bij bepaalde merken zeker niet storend en zelfs mooi.
Is vaak ook met een kleine sluiting die ‘op gaat’ in de rest van de band.
IWC en Grand Seiko bijvoorbeeld.
Taper? De horror van horloges, wat een visuele ellende… Echt, wie dat bedacht heeft ![]()
+1
Taper vind ik prima maar liefst niet teveel, 20-18 vind ik mooier dan 20-16 bijvoorbeeld. Vooral bij dikke duikers niet teveel.
Maar ik heb ook enkele niet tapered stalen banden en daar lig ik niet wakker van, het verschilt per horloge kastvorm of ik het passend vind.
Ik heb op de SMP momenteel de Uncle zitten, (20-16) ik ben er nog steeds niet helemaal uit wat ik daar nou van vind. Het voelt een beetje als een bodybuilder die zijn benen niet heeft getraind.
De originele band vind ik mooi en lekker dragen maar een subtiele taper had wel lekker geweest. Ik denk dat 20-18 perfect was geweest
Ik ben helemaal voor taper op elke band, maar vind de 20 naar 16 die je toont op de foto’s niet subtiel maar aan de extreme kant. Het kan en het is ook niet per se lelijk.
Wat mij betreft heeft elke band een beetje taper, maar niet elke band extreme taper.
Perspectief lost dat op.
Preaching to the choir @SAT ![]()
Die trambaan bracelet is toch wel de monstrocity van de horloge industrie.
De enige bracelet die niet tapert die ik wél fijn vind is de IWC pyramid bracelet.
Helemaal mee eens. Overigens niet met geïntegreerde band/kast, maar een goede taper is essentieel voor aanzicht en mn comfort.
Daarom draag ik bv mijn (relatief ‘simpele’) Tudor BB58 zo graag: perfecte band (icm niet te grote kast) = perfect draagbaar.
En daarom heb ik mijn Fortis Marinemaster M40 verkocht. Hele mooie solide band maar 0 taper dus een lomp stuk staal op de pols, uit verhouding met een verder zeer fraai horloge. Zonde.
het stoorde me niet, maar nu er hier in dit topic een “vergrootglas” op wordt gelegd… ![]()
kan je nagaan hoe beïnvloedbaar dit HF wel is ![]()
Taper. In leer of staal. Liefst 19-20 naar 16.
Ik laat banden en horloges erom liggen, ook omdat ik niet zo van aftermarket ben.
Bij sommige horloges onder de 40mm, is een tapered band prima voor mij. Bij toolwatches (boven de 41mm) mag het recht zijn, daar is bewust over nagedacht.
@bordewolf Je kan misschien over een tijdje wel weer een Marinemaster toevoegen aan je collectie…Er komt wat nieuws…
Ik heb meerdere horloges en vind eigenlijk taper altijd mooier.
Hierom ook de stalen band van mijn smpc verkocht en rubber gehouden. Laatst echter de stalen band teruggekocht en hier draag ik hem al een tijd op. Veel taper hierbij past niet.
20-18 zou wel perfect zijn.