Niet taperende banden verpest zelfs top horloges

Het maakt mij geen reet uit, taperend of niet.
Als het horloge lekker draagt en er goed uit ziet, mag van mij alles.

1 like

Twee voorbeelden van nul taper en het draagt super. Die stalen band van de 6000 is een kunstwerk an-sich.

7 likes

Tapered is vaak mooier maar 2mm is dan wel vaak genoeg. Bij grotere horlges, zeker duikers is recht dan weer mooier.

Dat is dan weer bijna nooit mooier. Heel vaak een reden een horloge te laten liggen.
Alles volgens mijn mening / smaak.

Eeeehhhh. Dus absoluut volkomen mee oneens of bedoel je hier iets anders?

1 like

Een 42mm chronograaf met 21mm is, en hier komt het, op mijn pols en in mijn ogen dus lomp. Blijkbaar heb jij geen ranke meisjespolsjes, want je komt er zo te zien mee weg. :slight_smile: Mooie chronograaf verder. JLC ook mooi. Ik zou 'm niet moeten kopen.

Brr. We zijn het oneens. Mijn vrouw doet wel met je mee, met exact die Tank.

3 likes

Smaken verschillen inderdaad

4 likes

Nee, ben het ook helemaal eens.

1 like

Het is zonder meer interessant om te zien welke overwegingen ten grondslag liggen aan niet of wel afwijkende opvattingen over taperende banden.

Voor mij is in de loop der jaren duidelijk geworden dat een band een duidelijke taper dient te hebben.

Ontbreekt deze versmalling, dan ben ik consequent op zoek gegaan naar alternatieven in leer, rubber of staal, mits deze wél voorzien zijn van een taper. Zie ook sommige horloges op de foto’s :point_down:

Deze voorkeur is wat mij betreft niet alleen esthetisch van aard, maar hangt ook samen met de visuele balans en het draagcomfort van het horloge als geheel ongeacht het merk

6 likes

Het hangt voor mij een beetje van het type band af.
Bracelet en leer vind ik mooier met een lichte taper, bijv 20/18 of 18/16
Canvas en nylon vind ik geen probleem als het niet tapered, dat past voor mij meer bij het ruige karakter van het horloge waar ik het dan in combinatie mee zou dragen.

Moest ff goed kijken naar de band van de BB Chrono.
Denk een mm of 3 taper in de eerste 4 schakels?
Moet je toch heeeeeeeel goed kijken om dat te zien.
De sluiting is breder dan de band, maar ook duidelijk smaller dan de aanzet aan de kast. En dat is prima.
De band van de Omega Seamaster 300 is (onbewust) altijd al een reden geweest om deze niet te kopen.

Eens