Niet weer een voorstelrondje

Hoi allemaal, ik ben Herman en ik heb iets met horloges.

Hoi Herman

Ik woon in onze meest Brabantse provincie en ben sinds een jaar ofzo serieuzer bezig met horloges. Of in ieder geval met de techniek erachter.

Het doel is dan ook vooral vrolijk op zolder wat prutsen aan projectjes, voor de lol. In dat kader ga ik volgende week ook in gezamenlijkheid met wat andere hf mensen een uurwerk uit elkaar halen en in elkaar zetten.

Collectie (draagbaar)

Zie hier mijn huidige draagbare collectie horloges, vlnr:

• Quartz Seiko van begin jaren 90, 36mm. Eind jaren 90 “geleend” van mijn vader. Is zeker 20 jaar mijn dagelijks horloge geweest. Net een grote beurt gehad en nieuw bandje gekregen dus kan zo weer 5 jaar mee.
  • Jaren 70 “waterdichte” citizen. Leuk ding als het met de kleren combineerd
  • De welbekende 1963 chrono. 38mm en met een plastic glaasje :ok_hand: nieuwste aanwinst, en een horloge dat me heeft geleerd dat ik chronos wel leuk kan vinden. Bedoeling is hem tzt zelf te onderhouden
  • Zelfkleun nh35 horloge met parelmoer. Minder enthousiast over dus gaat waarschijnlijk de lade in voor onderdelen. Hiervan heb ik geleerd dat ik een vergrootglaasje op mijn horloges niet wil.
  • Mijn Garmin. Fijn voor tracken van dingen en contactloos betalen. Super praktisch.
  • Casio Edifice. Fijn ding en momenteel veel in roulatie
  • Zelfbouw op basis van ST36. Hiervan geleerd dat ik een kast met een kleurtje ook wel leuk vind. Ding is wel wat chonky.

Wensen

Zoals elk mens heb ik natuurlijk mijn wensen :rofl: hoewel ik denk dat ze vrij bescheiden zijn.

• Een full Titanium horloge. Mogelijk een citizen NJ0180-80A (dit zou dan de Edifice eruit wippen)
  • Een leuk horloge met een interne roterende bezel. Neig naar de Seiko Alpinist in het groen vanwege de kleur. Alternatief zou de legend diver ook mooi zijn
  • Donkere wijzerplaat GADA. Ik kijk naar de GS SBGX083

Lopende projecten

• Ik ben bezig om een wijzerplaat met stof te maken. Eerste poging is hier te vinden: Experiment: zijden wijzerplaat (to be continued) . Inmiddels een leverancier gevonden voor saffier op maat (niets besteld nog) en wat goedkope saffieren glaasjes gekocht om te experimenteren. Als ik het huidige plan kan valideren komt er snel weer een iteratie.
  • Nog een st36 horloge (als de st36 volgende week overleefd :joy:).
  • Zakhorloge uit 1850 om op te knappen. Loopt redelijk momenteel dus hopelijk haalbaar.
  • Seiko 5 uit 1970 met wat issues in het mechaniek en een verkeerde wijzerplaat. Als ik wat vertrouwen heb wil ik het mechaniek fixen.

Anyway. Veel gepraat. Hoi :wave:

60 likes

Welkom!

1 like

Welkom hier

1 like

Hoi Herman

2 likes

Welkom :hugs:!

1 like

Welkom…:+1:

1 like

Welkom op dit mooie doch verslavende forum, Herman!

1 like

Welkom :partying_face: Goed bezig zo te zien!

1 like

Welkom Herman! Mooi setje en leuk om over je plannen te lezen. Ben benieuwd of ze gerealiseerd of gewijzigd gaan worden. In ieder geval veel plezier!

1 like

Van harte welkom Herman :+1:
Leuke collectie, wensen en projecten.

1 like

Welkom bij de club Herman.

1 like

Aangenaam, Herman!

1 like

Dat is het leuke aan experimenten :joy:
Worden waarschijnlijk bijgesteld. Tenzij het heel mooi lukt.

Super afhankelijk van hoe de materialen reageren. En als het werkt hebben we ook nog allerlei verschillende stoffen te proberen :sweat_smile:

1 like

Welkom op HF…

1 like

Welkom Herman !

1 like

Welkom op HF Herman. Je bent nog niet uitgespeeld :wink:

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

fe406d40-2761-4e71-b00f-598e857f1af5

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom @herman namens een mede-Brabander. Mooie projecten waar ik je heel veel plezier mee wens!

1 like

Van harte welkom op het enige echte Horlogeforum van de hele wereld!:sunglasses:

Veel plezier gewenst hier!

1 like

Welkom, veel plezier hier!

1 like