De sleutelhanger komt eraan !
Hij is leuk!
Eigenlijk is alleen het jagen leuk. Het in bezit hebben verveelt snel (meestal dan).

je valt in een soort van gat
Misschien helpen een paar sessies bij een goeie psychotherapeut?
Of anders kun je ook dit eens proberen:
of anders deze:
In elk geval veel sterkte gewenst!
Je hebt er ook die gewoon stoppen met de hobby:
Beeindiging horlogehobby, Ik heb besloten met de hobby te stoppen, dit sluimerde al een tijdje en wel om de haar na volgende redenen. Ik heb (of heb gehad) alle horloges die ik me altijd heb gewenst. Vroeger moest ik echt mijn best doen en me ook dingen ontzeggen om een betreffende klok te kunnen kopen, daardoor had een horloge dan wel veel meer emotionele waarde, door een veel ruimer budget de laatste jaren viel dat weg en ging het aankopen qua frequentie en prijs van de horloges rap omhoog…
Horloges kopen en dragen is geen hobby.
En verzamelen is een psychologische aandoening,
Zo’n aandoening is iets typisch westers : mensen die alles al hebben, zonder het te beseffen, willen immers steeds meer…
Horloges herstellen kan wel een hobby zijn.
M.a.w. het lijkt me niet meer dan logisch dat de interesse ooit zal afnemen.
En dan is het tijd om een echte hobby te zoeken.
Okay er zijn uitzonderingen, maar deze wilde wel graag ‘westers’ zijn
Ondertussen wil ik nog steeds een BREITLING Colt Chrono
bij mij werkt het als volgt, niets meer leuk vinden in de prijscategorie waarin ik tot dan actief ben dan tijdje rustig aan, en POEF opeens is er een nieuwe prijscategorie waarin ik heel veel mooi vindt.
Marketing van die zwitsers is zo slecht nog niet (voor hen).
Ik ben terug gegaan van 4 naar 2 Rolexen, de modellen die ik wel echt echt heel mooi vind houd ik uiteraard: de YM blauw en de TT Daytona. Daarnaast nog de nodige Omega’s, Chopard M.M., Tudor GMT en een Longines (zie avatar).
Ik heb mezelf een max. collectie aantal van 10 opgelegd en dat betekent dat ik nu het principe “1 erin - 1 eruit” hanteer. Ondertussen blijft de jacht natuurlijk altijd geopend…
Mwoah ik heb niet echt een maximum, maar bij 40 stuks is de maat wel vol, zit nu op 20+ ofzo
Oef… Ik kom wel wat boven de 100 uit
Breaking news:
Horloges kopen is niet verplicht.
Hmmm, had je 15-20 jr geleden moeten zeggen, voor de gekte begon

Tijd voor Fortis?
Gelijk maar een praktische vraag over jouw Fortis: wat betekenen die pijltjes naast het dag/datum venster? Linksom dag verzetten, rechtsom datum?
Mooie uitvoering, maar de uitvoering met alarm vind ik erg begeerlijk, maar niet voor 4K plus, btw 3K plus ook niet, voor een ‘opgeleukte’ 7750
Soms is het willen hebben leuker dan het hebben. Dus moet je gewoon niet alles kopen. Ik al heb ik er al veel.