Niets meer kunnen vinden wat je echt wil hebben

bij mij werkt het als volgt, niets meer leuk vinden in de prijscategorie waarin ik tot dan actief ben dan tijdje rustig aan, en POEF opeens is er een nieuwe prijscategorie waarin ik heel veel mooi vindt.

Marketing van die zwitsers is zo slecht nog niet (voor hen).

Ik ben terug gegaan van 4 naar 2 Rolexen, de modellen die ik wel echt echt heel mooi vind houd ik uiteraard: de YM blauw en de TT Daytona. Daarnaast nog de nodige Omega’s, Chopard M.M., Tudor GMT en een Longines (zie avatar).

Ik heb mezelf een max. collectie aantal van 10 opgelegd en dat betekent dat ik nu het principe “1 erin - 1 eruit” hanteer. Ondertussen blijft de jacht natuurlijk altijd geopend…

Mwoah ik heb niet echt een maximum, maar bij 40 stuks is de maat wel vol, zit nu op 20+ ofzo

Oef… Ik kom wel wat boven de 100 uit :see_no_evil:

Breaking news:

Horloges kopen is niet verplicht.

4 likes

:smile:

Hmmm, had je 15-20 jr geleden moeten zeggen, voor de gekte begon :rofl::rofl:

2 likes

Tijd voor Fortis?

2 likes

Gelijk maar een praktische vraag over jouw Fortis: wat betekenen die pijltjes naast het dag/datum venster? Linksom dag verzetten, rechtsom datum?

1 like

Mooie uitvoering, maar de uitvoering met alarm vind ik erg begeerlijk, maar niet voor 4K plus, btw 3K plus ook niet, voor een ‘opgeleukte’ 7750

1 like

Soms is het willen hebben leuker dan het hebben. Dus moet je gewoon niet alles kopen. Ik al heb ik er al veel.

Die vertellen je welke kant je de kroon op moet draaien om dag of datum te verzetten! :smiley:

@genesis Was te proberen :grinning_face_with_smiling_eyes:

Daarom ga ik eigenlijk helemaal naar klein merken land. Weet wel ongeveer wat ik wil. Maar in grote merken land ben ik bijna klaar (ermee)

Hopelijk voor t eind van t jaar weer even bij Hentschel Hamburg langs en als t even mee zit langs Cornehl Stuttgart

1 like

‘Looks are deceiving’ de buitenkant is nog origineel op enkele details na, het is een ‘sleeper’ met een gebouwd blok (1600 cc) geblueprint, andere internals, zoals drijfstangen, zuigers, lagerschalen, cilinderbussen uitgeboord en Darton ‘sleeves’ geplaats, blok is mechanisch gebouwd op 700 pk, dus met mijn 400 pk heb ik ruime marge.

De cilinderkop is geschikt voor 9400 rpm, om het een langere levensduur te geven is de begrenzer op 8800 rpm gezet

Bij een boost van 1,25 Barg leverd deze configuratie ongeveer 400 pk bij 1030 kg

Alleen de buitenzijde is ongewijzigd, voor de rest is onderhuids alles aangepast

De auto is door de RDW herkeurd, mijn auto is dus legaal en het vermogen staat ook op kenteken vermeld, 350 pk, maar dat is later verhoogd naar zo’n 400 pk

Om een idee van het budget te hebben wat er in 20 jaar is ingegaan, daar kan je ruim 5 Rolex Daytona’s voor kopen

4 likes

Kijk dit is het mooie spul, een maat van mij heeft een gestripte 106 met 110 pk, weegt ongeveer 760 kilo leeg. Komt niet in de buurt van die van jouw, maar de gezichten van mensen die je een menuutje gapplebees geeft zijn prachtig.

1 like

En die kun je hooguit om je pols gooien en er naar staren.
En die blauwe raket van je, geeft hopen meer plezier.
Gelijk heb je. YOLO!

1 like

Mijn nw daily, ook een ‘Sleeper’ met 350 pk, maar en voelt (en is) een stuk ‘trager’ dan mijn sportauto, maar geen straf voor dagelijks gebruik🙂

2 likes

Opeens komen er snelle auto’s voorbij! Misschien moet ik die van mij er ook maar bijzetten. Weg met al die horloges!

Pics or it did not happen!:grin:

Ok dan!

1 like