Niets meer kunnen vinden wat je echt wil hebben

Ik vind het elke keer weer ‘net niks’, het pakt me niet, behalve de oudere Tudor’s zoals een Big Block

1 like

Zo’n bandje heb ik ook voor mijn Panerai, op advies van een forumgenoot waar ik een leren Panerai band van kocht en hij mij overtuigde de canvas erbij te nemen

De canvas staat de Panerai vele malen beter dan de (veel) duurdere leren band😄

2 likes

Die heb ik al 20 jaar (niet vanaf het begin met deze specs) die hoop ik nog wel even bij me te houden :wink:

1 like

400 pk op 1000 kilo is een beste verhouding :scream: Jammer dat dat soort auto’s vanwege mijn lichaamsbouw meestal niet voor me is weggelegd…

Daar heb ik gelukkig nog geen last van. Ik ben pas begonnen met mijn collectie, even nadat ik lid werd van dit forum een paar weken terug.

Een groot deel van de horloges die ik al had, zo heb ik geleerd, zijn giftig voor vele liefhebbers hier😉. Begrijp me niet verkeerd ik snap nu waarom men vind dat veel van de zogenoemde merkenplakkers simpelweg zonde zijn van het geld en na dagelijks tijd door te brengen op het forum ben ik het er ook mee eens maar je begint ergens.

1 like

Die zijn er zeker, er is zo ongelooflijk veel om uit te kiezen. De horloges die ik nu heb blijven ook bij mij, veel heb ik er cadeau gehad en zijn bijzonder voor mij. Gateway watches klinkt al beter dan merkenplakker vind ik😊.

2 likes

Had je niet even een piloten horloge om kunnen slingeren? :laughing:

3 likes

Dan wordt de verhouding kg per pk te veel anders?

:wink:

3 likes

:joy::joy: Daar zou ik me pas druk om gaan maken als ik voldoende beenruimte heb-- dat is het échte probleem :grin:

1 like

Ik ben al tijden niet meer op zoek. Ik vind mijn verzameling voltooid.
Nou ja, misschien toch nog een Dumet. :wink: Ooit.

2 likes

Een fotootje mag wel hoor!

De sleutelhanger komt eraan :rofl:!

4 likes

Hij is leuk!

1 like

Eigenlijk is alleen het jagen leuk. Het in bezit hebben verveelt snel (meestal dan).

3 likes

1 like

Misschien helpen een paar sessies bij een goeie psychotherapeut?
Of anders kun je ook dit eens proberen:

of anders deze:

In elk geval veel sterkte gewenst!

4 likes

Je hebt er ook die gewoon stoppen met de hobby:

2 likes

Horloges kopen en dragen is geen hobby.
En verzamelen is een psychologische aandoening,
Zo’n aandoening is iets typisch westers : mensen die alles al hebben, zonder het te beseffen, willen immers steeds meer…
Horloges herstellen kan wel een hobby zijn.

M.a.w. het lijkt me niet meer dan logisch dat de interesse ooit zal afnemen.
En dan is het tijd om een echte hobby te zoeken.

5 likes

Okay er zijn uitzonderingen, maar deze wilde wel graag ‘westers’ zijn

1 like

Ondertussen wil ik nog steeds een BREITLING Colt Chrono