Beeindiging horlogehobby

Beeindiging horlogehobby,

Ik heb besloten met de hobby te stoppen, dit sluimerde al een tijdje en wel om de haar na volgende redenen.

• Ik heb (of heb gehad) alle horloges die ik me altijd heb gewenst. Vroeger moest ik echt mijn best doen en me ook dingen ontzeggen om een betreffende klok te kunnen kopen, daardoor had een horloge dan wel veel meer emotionele waarde, door een veel ruimer budget de laatste jaren viel dat weg en ging het aankopen qua frequentie en prijs van de horloges rap omhoog zonder de bij behorende voldoening. (Rob mompelt iets van: “Het bezit van de zaak is het einde van het vermaak.”)

-Voor het bedrag waar ik mijn horloges voor aanschaf kan ik meestal een mooie reis maken of in ieder geval een flinke aanbetaling op doen (kijk zelf maar eens wat je aan horloges hebt uit gegeven in de loop van de jaren en je kan er echt toch maar 1 , nouja 2 dan :mrgreen: , tegelijkertijd dragen.) Daar komt bij dat ik er nu zo’n 13 horloges heb en dat is (meer dan) voldoende.

-In de privesfeer is er veel veranderd waardoor je gaat relativeren en andere zaken veel belangrijker zijn. Mijn vrouw is vele jaren ziek geweest (>10) dit heeft een flinke stempel gedrukt op ons gezin en dagelijks functioneren de afgelopen 3 jaren. Nu is mijn vrouw 100% hersteld, mijn zoon toch nog afgestudeerd en heeft de baan die hij graag wilde en ik ben uiteindelijk toch nog aan boord gekomen bij mijn toenmalige opdrachtgever, nu dus werkgever met alle bijbehorende ‘merits’. Doordat alles nu ‘genormaliseerd’ is (ach wat is normaal), we gaan veel reizen en samen dingen ondernemen.

-Iets wat ook heeft bij gedragen aan de beeindiging, zij het in mindere mate is de minder positieve ervaringen op horlogegebied, AD’s die, laten we zeggen, wat ‘economisch’ zijn met de verstrekking van informatie en diensten/leveringen. Zelf recent met een particuliere verkoop behoorlijk te kort geschoten, ik heb mijn beslissing op het advies gebaseerd van 2 personen die werkzaam zijn in de horlogewereld, terwijl mijn gevoel zei het niet te doen. Ik had in deze mijn gevoel moeten volgen niet mijn verstand. :oops:

-De horlogehobby is een ‘Tool’ om mensen te leren kennen en dat vind ik wel toegevoegde waarde hebben van deze hobby, zoals Robbie409, Roel, Hans, Ferrie en Ruud, deze contacten zal ik ook aanhouden buiten de horlogehobby.

Genesis / Rob

P.s.: Ik heb nog wel 1 topic die ik vandaag ga plaatsen met een recente zeer negatieve ervaring met Siebel Juweliers waar ik een Tag Heuer Carrera heb gekocht, die is dusdanig ernstig dat ik vind, dat er met naam en toenaam de zaken moeten worden benoemd (heb ik nog nooit eerder gedaan), Die zal ik plaatsen en de verdere ontwikkelingen idemdito, want ik vind dat de consument/horlogeliefhebber hiervoor gewaarschuwd moet worden. Veranderd overigens nix aan mijn beslissing de horlogehobby te beeindigen.:wink:

42 likes

Misschien dat je stopt met horloges kopen, maar ik denk dat de fascinatie ervoor nooit voorbij gaat.

Veel plezier met reizen!

Hey Rob,

Ik respecteer je besluit en het is zeker waar dat er nog leven is na de horloges. Je gezin moet ten allen tijde op de eerste plaats komen.

Ik ben nu ook op een punt dat niet meer “moet”, dus ik koop nu af en toe nog iets wat ik Ă©cht graag wil en verkoop eveneens af en toe een stukje.

Maar omdat je “stopt” kan je toch het forum nog af en toe bezoeken hĂ© ?

En wat ook leuk is: stort je eens op (horloge)fotografie: kost niks en is echt leuk !

Het ga je goed, maar denk eraan: af en toe nog es “binnenspringen” hĂ© ! :wink:

Beste Rob,
Eerlijk gezegd vind ik het erg fijn dat je op deze wijze openheid geeft en ons niet in het ongewis laat waar je straks bent gebleven en waarom we je niet meer zien. Ook wens ik je erg veel succes met de dingen die je nog gaat doen.
En nu ga ik snel naar de “ervaringen met”- topic want ik kan mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen

Jur

3 likes

Zoals reeds op DZVL gemeld. Je bent altijd welkom voor een minimeeting in het Zuid Limbugse (komt Robbie maar deze kant op :slight_smile: )

Succes met alles!! Hans

hcptdg Schreef:

Zoals reeds op DZVL gemeld. Je bent altijd welkom
voor een minimeeting in het Zuid Limbugse (komt
Robbie maar deze kant op :slight_smile: )

Succes met alles!! Hans

Zal het Robbie eens vragen, ben per slot van rekening een ‘regelmatige’ afnemer van zijn producten.:smiley:

Genesis

Beste Rob,

Ik vind het een heel goeie beslissing (ook al blijf ik zelf nog wel dol op horloges (:P)). Ik ben op dit moment een oudere hobby van me, Amerikaanse comics, via eBay aan het verkopen/opheffen. Het is eigenlijk best makkelijk. Ik kijk zelden nog naar alle comics, zoals ik vroeger wel deed, en ik krijg nu vriendelijke mailtjes van kopers die me vertellen dat ze nu net dat ene nummer nog zochten om hun collectie compleet te maken, en dat vind ik echt heel leuk. Maar het belangrijkste is voor mij dit: het is allemaal maar bezit, hoe mooi ook, en de belangrijkste zaken in het leven, kun je - hoe cliché ook - niet kopen. Ik hoop dat je samen met je familie nog vele mooie reizen maakt, en wens je het allerbeste.

R

Een horloge is slechts een doosje met wat radertjes en wijzertjes waarop je doorgaans met enige betrouwbaarheid de tijd op af kan lezen.
Dit valt uiteraard geheel in het niet bij andere zaken in het leven als gezondheid, zingeving en levensbeschouwing. Vandaar dat bij hobbies de interesse gedurende de tijd nogal eens verandert, dit is nu eenmaal een feit. Dat ondervinden we allemaal op zijn tijd.
Dank je voor je post waarin je aangeeft waarom je een punt achter zet achter de actieve periode van deze hobby. Je hebt er in ieder geval wel wat aan overgehouden en ons ook van de nodige input/leesvoer voorzien. Dank je voor je bijdragen en ik wens je en jou gezin alle goeds voor de toekomst.
En niemand zal het je kwalijk nemen als je af en toe nog eens op dit forum kijkt en even een kattebelletje geeft:D

jammer dat je stopt maar na alles gelezen te hebben ook wel weer begrijpelijk ik hoop dat je toch zo nu en dan eens stiekum meeleest hihi.
veel geluk voor de toekomst en doe nu dingen die je mischien vroeger moest ontberen.
gelukkig is je vrouw weer beter tja dan besef je ook hoe betrekkelijk alles is in het leven.
groeten oscar.

Rob,

jammer dat je besloten hebt om je horlogehobby te beeindigen,maar zoals je al aangaf: als je eigenlijk alles al bereikt hebt wat je voor ogen had op horlogegebied, kom je tot de conclusie dat je hobby aan een eind komt.
Neemt niet weg dat je de passie nooit verliest!
Het Forum is een medium om deze passie te delen in woord en beeld met de forumleden,dat maakt dit forum tot wat het is.
Vroeg of laat komen wij misschien ook tot deze conclusie om wat voor reden dan ook.
Wat ik het meest jammer vind voor jou is de nare bijsmaak van de Siebel kwestie,
want dat brengt" koop bij een juwelier dan zit je altijd goed"in een ander daglicht.
Hoop dat je af en toe nog eens op het forum veschijnt.

gr Ron

Mijn beste Genesis,

De forumgenoot met die mystieke naam, “Genesis”.
Eerste boek van de ‘Tora’, de Bijbel. Maar ook geboorte, en een nieuw begin.

Een nieuw begin in de tijd. Doch een tijd welke gevoed is door de onmiskenbare drang om die tijd te begrijpen, te vangen, te meten, ja zelfs te dragen als een horloge. Er mee te leven, te leren leven. In voor en tegenspoed, in het licht en in het donker.

De tijd is een geschenk, een gave die de mens in dankbaarheid ontvangt.
Hij zal de wijsheid hebben zich naar de tijd te voegen en te aanvaarden dat hij er niet meester van is. Immers:
“alles heeft zijn tijd”, “aanvaard de dagen dus zoals ze komen”.

De tijd heeft zijn geheim. De tijd cirkelt niet, hij heeft en doet, hij vordert op de weg naar een uiteindelijke voltooiing. De voltooiing op jou weg die jij gaat. En zijn naam is: ‘Genesis’. en dat is goed.

Vrede en alle goeds

Coenraad, alias ‘Tissot62’:wink:

5 likes

Je hebt ‘genesis’ goed samengevat.:wink: Zowel qua levenswijze, geloof, alleen niet mijn motorhobby, maar dat kon je niet weten:D, Yamaha FRZ 1000 Genesis Exup.

Genesis

2 likes

Hoi Rob,

We houden contact (zeker gezien de lopende 2 projectjes :))

En je hebt toch nog genoeg hobby’s om je dagen compleet vol te maken (auto’s, geluid, motor, vrouw, zoon, 
) dus je zult zeker niet achter de garaniums verwelken :~

robbie409 Schreef:

Hoi Rob,

We houden contact (zeker gezien de lopende 2
projectjes :))

En je hebt toch nog genoeg hobby’s om je dagen
compleet vol te maken (auto’s, geluid, motor,
vrouw, zoon, 
) dus je zult zeker niet achter de
garaniums verwelken :~

:smiley:

Genesis

P.s.: Ik heb een uitnodiging gehad van onze gezamelijke vrienden om ze eens op te zoeken in het zuiden van het land. (zijn eigenlijk meer Neder-Belgen!:P)

Pas maar op, want voor je het weet verzamel je weer horloges.

Maar dan vintages, wat namelijk heel erg leuk is.

Kom anders je projecten oppikken (in je sleeper als die weer rijdt) dan besmet ik je gewoon opnieuw :smiley:

Lucien, Krabong en ik heten jullie graag welkom. Halen we Ferrie ook uit zijn atelier (als dat lukt) :slight_smile:

tja, wat een beslissing. maar het belangrijkste wellicht is dat je 'm genomen hebt, en dat je verstand en je gevoel elkaar gevonden hebben.

ik wens je het beste toe

Dat is jammer Rob, zeker omdat je één van de oudere (qua dat je meedraait ;)) forummers bent waarvan je altijd een goede reactie kon krijgen. Maar ik begrijp je beweegredenen zeer goed. Veel plezier met wat jij en je vrouw gaan ondernemen, en geniet!

Bedankt voor de ‘adhesie’ betuigingen en jullie nog veel plezier toegewenst aan deze toch wel speciale en ook irrationele hobby, die velen zoveel voldoening kan schenken!

Heeft het per slot van rekening mij ook vele jaren gedaan.

Genesis

1 like

Hey Genesis,

Ik ken je niet zo goed maar toch respect voor je beslissing. Wel jammer dat je weggaat, of blijf je nog (een beetje) op het forum rondhangen haha :stuck_out_tongue:

Veel succes verder in de toekomst. En geniet van het reizen :smiley:

groetjes,