Nieuw aanwinst: SKA371P1 (gele secondenwijzer en kroon erop gemod)! (tu)

Vandaag een BFK bij Robbie409 gekocht: een SKA371. De witte secondenwijzer is vervangen door een gele en de kroon met zwart accent is vervangen door eentje met een geel accent. Verder heeft hij de secondenwijzer precies voor mij afgesteld. (tu) Aangezien ik écht niet van mods houd, kon ik hiervoor wel een uitzondering maken. Nu ben ik in ieder geval wel iets minder ‘anti-mod’. (tu)

Het horloge valt qua grootte wel mee. Hij is iets dikker dan de Seiko 5 duikertjes. Het is wel een diep horloge als je in de kast kijkt; dat komt niet over op de foto’s. Ik verstop mijn horloge altijd onder mijn trui, maar deze verstoppen is wel iets moeilijker. :slight_smile:

Rob heeft mij ook een deel van zijn verzameling laten zien en hij mij verteld over een toekomstig project á la Monster. Wordt spannend, kan niet wachten om het resultaat te zien… En hij heeft echt een gave nieuwe en en vooral vintage verzameling. Heel vet. (tu)(tu)

De rubberen band is helaas gesneuveld in de strijd om de te dikke pushpin uit het veel te dunne gaatje te krijgen. Erin ging easy, eruit was een ander verhaal. Om de pushpins niet te mollen, heb ik de band open moeten snijden. >X Jammer, maar komt goed. Zodra salaris is aangevuld gewoon een nieuwe bestellen in juiste maat + ditmaal met dikke pushpins.

Snelle foto’s…

‘Sittingshots’…

:slight_smile:

Die rubber band staat hem goed, is die inmiddels gesneuveld?

Ja… Helaas wel…

Ik weet alleen niet hoe die duikersextensie werkt. Ik krijg hem niet los.

Nice! Ziet er super uit, zeker met die mod(tu). Jammer dat de rubber band is gesneuveld. Hoe werkt het eigenlijk met het wisselen van banden bij een BFK? Ze hebben van die rare gaten in de buitenkant van de lugs, nooit echt begrepen waarvoor dat is.

Aangezien ik er nu zelf een heb kan ik je daar wat over vertellen. :smiley: Je hebt normale (boven) en die van de BFK. Je pakt gewoon een paperclip en drukt hem door in dat gaatje totdat je pin uitschiet. Echt werkelijk vele malen makkelijker dan die andere manier. Dat ronde ding van de BFK (wat de SRP043 daarboven niet heeft) zorgt ervoor dat, stel dat je bij het proberen uitschiet, dat er geen krassen komen. :slight_smile:

Bosnialove Schreef:

http://lh6.ggpht.com/_LtV2rB_3riw/THBFpxlGkTI/AAAA
AAAANJI/03RBr9i1ZmY/SRP041vsBFK-1.JPG

Aangezien ik er nu zelf een heb kan ik je daar wat
over vertellen. :smiley: Je hebt normale (boven) en die
van de BFK. Je pakt gewoon een paperclip en drukt
hem door in dat gaatje totdat je pin uitschiet.
Echt werkelijk vele malen makkelijker dan die
andere manier. Dat ronde ding van de BFK (wat de
SRP043 daarboven niet heeft) zorgt ervoor dat,
stel dat je bij het proberen uitschiet, dat er
geen krassen komen. :slight_smile:

Aha ik snap hem! Bedankt!

Bosnialove Schreef:

Ik weet alleen niet hoe die duikersextensie werkt.
Ik krijg hem niet los.

Als de sluting los is nagel onder scharnier en dan recht naar beneden duwen/trekken.

Aiiiiiiiiiiiii, toch te groot voor je pols.

Nee hoor…:~, mooie mod en laat hem lekker op de stalen band zitten
want die rubberen erop vind ik geen gezicht.

Gefeliciteerd met deze gave Seiko.

Mooi horloge Bosnialove! (tu)
Zoals we al dachten kan hij prima op je pols. Rubber stond hem erg goed, maar staal vind ik iets beter.
Geniet ervan!

Gefeliciteerd met dit mooie horloge.
Ik vind hem echter wel wat groot voor je pols.
Maar als je het zelf maar mooi vind, daar gaat het om.
:wink:

Hallo,

gefeliciteerd met je aanwinst, en veel plezier met het dragen.

Tabee

Dobar, dobar! Mooi horloge hoor, is ook niet te groot voor je. Gefeliciteerd! (tu)

heb de zwarte gehad. Mooie betrouwbare klok. Ik had er toendertijd een Di-Modell chronissimo op. Deze past precies en is een leersoort dat waterdicht heet te zijn en comfortabel draagt.

Bedankt iedereen voor de reacties!

Misschien lijkt voor sommigen het horloge te groot op mijn pols, maar dat valt echt reuze mee. Op de foto’s draag ik hem helemaal boven de pols, maar in real life draag ik hem de hele tijd precies op de pols (net onder dat botje). Verder maken de foto’s het horloge echt heel groot, maar dat valt mee: de wijzerplaat is best wel klein…

Tot slot ben ik nog over iets aan het twijfelen. De zilveren uur- en minutenwijzers vind ik overdag, als ik hem goed kan zien, best mooi. Tegen de avond vind ik die wijzer een beetje lelijk. Nu dacht ik: hoe zou het staan als ik er nog zwarte wijzers erop laat modden?

Doen of niet?

Gefeliciteerd met je horloge zonder van de band. Had er gewoon even pushpins bij besteld… enfin, geduld en zo…

Verder zou ik de wijzers laten voor wat het is, vind het veel mooier staan… komt te minste weer terug in de kast ed.

(tu)

Tja, ik blijf twijfelen…

Overigens moet ik zo snel mogelijk af van die duikersextensie… Krijg er rode plekken van…(td)

Ik heb nog nooit zo’n duikersextensie gezien, zou je hier een foto van kunnen schieten?
En wat is de toegevoegde waarde hiervan?:S

Ik ben benieuwd…

Groet, Rene

Dat is een extensie die je kunt openklappen waardoor de grootte van de band groter wordt. Dat heeft nut wanneer je een duikerspak draagt, want dan wordt je polsomvang groter. Zo’n extensie klap je dan open en dan kan je hem over je duikerpak aandoen. Dit om moeite te voorkomen, want zonder duikersextensie zou je steeds de schakels van de band of de mirco-verstelling moeten aanpassen. Nu klap je dat ding gewoon open als je gaat duiken en wanneer je klaar bent klap je hem weer dicht, zodat hij weer lekker op je pols zit.

Ik duik zelf niet, dus dat ding moet weg. Ik krijg er rode plekken van op de onderkant van mijn pols, omdat ik het horloge lekker strak om de pols draag. (tu)

r.obelink Schreef:

Ik heb nog nooit zo’n duikersextensie gezien, zou
je hier een foto van kunnen schieten?
En wat is de toegevoegde waarde hiervan?:S

Ik ben benieuwd…

Groet, Rene

Om de band langer te maken zodat deze over een wetsuit past.

Edit: Bosnialove was me net iets te snel af.