Ik heb diezelfde problemen gehad en daar ooit een topic over gemaakt.
Advies was: gewoon dragen.
En inderdaad, na een tijdje is je huid daaraan gewend en is het geen probleem meer.
De schakel (einde) met de divers extension eruit halen is niet mogelijk dacht ik. Ik heb verschillende Seikobanden met die extension en het is dus geen probleem meer.
Robbie409 heeft mij verteld dat je de sluiting kunt vervangen door een normale sluiting.
Verder is er het probleem dat ik het horloge moet opsturen en dan kan ik hem niet dragen, ik moet wachten tot hij terugkomt… Een hel. Één van de twee redenen dat ik de 371 ipv dan 427 heb gekocht is omdat ik dan twee weken moest wachten.
Hmm. Ik kan het topic via de zoekfunctie niet vinden… Maargoed, dragen totdat het went is natuurlijk ook een optie.
Bosnialove Schreef:
Dat is een extensie die je kunt openklappen
waardoor de grootte van de band groter wordt. Dat
heeft nut wanneer je een duikerspak draagt, want
dan wordt je polsomvang groter. Zo’n extensie klap
je dan open en dan kan je hem over je duikerpak
aandoen. Dit om moeite te voorkomen, want zonder
duikersextensie zou je steeds de schakels van de
band of de mirco-verstelling moeten aanpassen. Nu
klap je dat ding gewoon open als je gaat duiken en
wanneer je klaar bent klap je hem weer dicht,
zodat hij weer lekker op je pols zit.http://www.pmwf.com/Watches/WATCHSALES/SeikoShared
Pictures/MonsterOpenDiversExtension.jpghttp://lh3.ggpht.com/monsterwatches/SBjtF6yLuqI/AA
AAAAAABKg/pF9R-Ic9Ml4/Mons_Extension.jpgIk duik zelf niet, dus dat ding moet weg. Ik krijg
er rode plekken van op de onderkant van mijn pols,
omdat ik het horloge lekker strak om de pols
draag. (tu)
Als toevoeging, deze duiker extensie is sowieso waardeloos, want past niet eens over een gemiddeld pak heen.
Lol.
Allen bedankt voor de duidelijke uitleg, ik moet er wel hard om lachen want loop zelf ook al jaren met deze extensie.
Ik heb me dan ook altijd afgevraagd wat het nut was van dit ding.
Weer wat geleerd…
Bosnialove Schreef:
Robbie409 heeft mij verteld dat je de sluiting
kunt vervangen door een normale sluiting.
Staat ook in dit topic van Thehaguedragon
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,192877,192877#msg-192877
“…etc en de band verder heel laten.
de kans dat het allemaal goed komt na aanpassing zonder al te veel werk schat ik nl vrij klein in en hij moet natuurlijk ook nog betrouwbaar blijven zodat je hem niet verliest.”
Dit stukje tekst laat mij weer het belang van de band zien. Ik ga de extensie niet verwijderen. Ik zal ook geen andere band nemen. Ik wen er maar gewoon aan.
Ik moet overigens wel zeggen dat het Kinetic-uurwerk een verdomd goed uurwerk is! Je bent niet afhankelijk van een batterij (zolang de accu erin meegaat tenminste, dit is de nieuwere generatie accu, dus men weet nog niet hoelang deze mee kan gaan) én hij is heel nauwkeurig. Nu ben ik zelf niet een persoon die een precies op tijd werkend horloge een must vind, maar dit is wel leuk meegenomen.
Normaal is het (automatische) mechanische uurwerk altijd mijn favoriet geweest. Twintig seconden per dag voor- of achterlopen? I really don’t care. Niet afhankelijk zijn van een batterij, dat is pas cool. Ondanks dat, denk ik toch, door de BFK die ik nu heb, dat het Kinetic-uurwerk momemteel mijn favoriete uurwerk is geworden. ::o
Enkel een nadeel is dat je de rotor ‘voelt’ en erg duidelijk hoort wanneer je hem heen en weer beweegt. 't Geeft zo’n gevoel van “Is er niet iets kapot of zo?”… Echter, zo’n nadeel vind ik het ook weer niet, want ik vind het wel leuk als je alles voelt bewegen.
Je kunt gemakkelijk een andere sluiting erin zetten. Alleen, dan moet je er ook een schakel bij zetten, want de extensie neemt de ruimte van een schakel in.
Bosnialove Schreef:
“…etc en de band verder heel laten.
de kans dat het allemaal goed komt na aanpassing
zonder al te veel werk schat ik nl vrij klein in
en hij moet natuurlijk ook nog betrouwbaar blijven
zodat je hem niet verliest.”Dit stukje tekst laat mij weer het belang van de
band zien. Ik ga de extensie niet verwijderen. Ik
zal ook geen andere band nemen. Ik wen er maar
gewoon aan.
Kan ik dat ook zelf vervangen en de sluiting met duikersextensie weer net zo makkelijk terugplaatsen wanneer nodig? Dan lijkt het mij een win-win optie.
Dat je die rotor voelt en hoort bewegen, is natuurlijk ook een kwestie van gewenning. Komt helemaal goed.
En verder heb je natuurlijk een prachtige Seiko aan je pols! (tu)
Het zal inderdaad ff wennen worden. Dank je wel man!
Goed gekozen mods. Nice.
Helemaal vergeten te melden in het gedoe over de divers extension maar een mooi horloge dus!
Deze staat ook op mijn wishlist en als ik op de komende Rikketik niet iets anders van mijn gading vind ga ik met deze, maar dan de Pepsiversie, weg.
Veel draagplezier!
Ik weet niet of je het red met de gaten op de sluiting, anders zou je een schakel moeten kunnen weghalen/plaatsen.
Mooie horloge en mooie mod!
Ik heb de pepsi versie van dit horloge en had eerst ook last van de duikers extensie (rode plekken e.d.). Op mijn Seiko Sawtooth zit ook een duikers extensie maar hier had ik geen last van.
Ik heb toen bij mijn BFK de band zo gezet dat de duikersextentie meer aan de onderkant van mijn pols komt (de extensie zat eerst bij de ronding van mijn pols waardoor hij klem kwam te zitten tussen m’n huid). Hierna heb ik geen last meer gehad van rode plekken.
Veel plezier met het horloge!
Hallo,
Dank je wel.
Ik heb het probleem al opgelost: ik heb een Seiko sluitng zonder extensie besteld bij Rob van Monsterwatches. (tu) Eind goed al goed.
De Pepsi vind ik ook een gave! Kan je een paar foto’s plaatsen? Ben benieuwd…
Zoals erik-kool mij net aanraadde, heb ik toch maar even besloten om de band een beetje op te schuiven zodat het wat lekkerder zit totdat ik de nieuwe sluiting binnenkrijg.
Haal ik net zo’n pennetje uit de schakel, verplaats i kde schakel, zet het pinnetje terug… Hij blijft niet zitten. Opeens zie ik twee van die kleine mini-pijpjes in mijn schoot liggen…
Hoe plaats ik dit terug?
Het lijkt hierop:
Enige verschil is dat de pin gee verdikking heeft, de kraag zit in het middenstuk.
Had je beter moeten opletten toen ik het deed
Proficiat!