Nieuw aanwinst: SKA371P1 (gele secondenwijzer en kroon erop gemod)! (tu)

Haha, tja, dat ging wel moeilijk aangezien ik er twee meter vanaf stond. :stuck_out_tongue:

-> Bedankt voor de hulp, het is gelukt. Gelukkig ook zonder krassen. :smiley: Nu zit hij iets comfortabeler totdat ik de sluiting krijg. :smiley:

Thank you very much! :smiley:

Bosnialove Schreef:

-> Bedankt voor de hulp, het is gelukt. Gelukkig
ook zonder krassen. :smiley:

Over schakels verwijderen gesproken. Ik had laatst bij de juwelier een schakel uit mijn witte SS Samurai laten halen maar dat ging niet helemaal goed. Hij had de collar er niet goed op gezet of vastgezet waardoor de pushpin er tegen de tijd dat ik thuis kwam eruit viel. Daarnaast had hij bij de fijnafstelling van de band krasjes gemaakt.

Ik heb daarna zelf wat gereedschap aangeschaft en heb bij mijn laatste aanwinsten de band zelf aangepast.

Erg. Heb je hem daarop aangesproken, ook wat betreft de schade? Ik had dat sowieso gedaan.

Ik ben echt héél erg zuinig op mijn horloges. Bijvoorbeeld die rosé GC die ik heb. Heb hem al een lange tijd en zeer veel gedragen: nog niet één krasje erop. Zo zal dat ook gaan met de BFK. Ik zal hem non-stop dragen (ik nog alleen tijdens het inkorten van de band af gehad sinds ik hem heb), maar ik ben er wel erg zuinig op. Een kras, ookal is het op een schakel kan mijn dag behoorlijk goed verpesten.

Verder toen ik één schakel wilde laten verwijderen uit de band van mijn Seiko 5, rekende een Seiko-dealer er €7.- euro voor! WHAT THE HELL??! Mijn vader kon mij tegenhouden, hij is zo’n persoon die het altijd goedkoper vindt (hoe hij dat doet weet ik niet…) en ik ben zo’n persoon die maar snel betaalt zodat het snel gedaan is. Uiteindelijk fixte mijn pa het ergens bij een Turk-juwelier voor gratis. Toen ik thuis kwam, kwam ik er dan pas via het internet achter dat ik het zelf ook kon doen. :smiley:

Wat laat, maar toch wil ik wel zeggen dat ik het standaard horloge al mooi vind, maar deze subtiele mod is zeker niet verkeerd. Net wat aparter. Ik zou zeker gaan voor een nieuwe rubberen band want die is erg mooi.

Hierbij de foto’s van mijn Pepsi versie van de BFK!
Gelukkig is het nog gelukt met het veranderen van je band! Ik ben trouwens erg benieuwd hoe je met de nieuwe sluiting uitkomt met het lengteverschil van de band.

Heel gaaf die BFK. :slight_smile: Heeft hij witte wijzers? Die van mij heeft grijze/chromen wijzers.

Ook vind ik je Sawtooth heel mooi, enkel jammer van de batterij. :stuck_out_tongue:

Ik ga hem zo weer terugplaatsen, want ik het begin leek het comfortabeler te zitten, maar na 12 uur dragen heb ik nu nog twee rode plekken in plaats van één. :stuck_out_tongue:

Met de sluiting zal het zeker goed komen. Je hoort het wel. (tu) :wink:

Dankje, volgens mij heeft hij dezelfde grijzige wijzers als jouw BFK.
jammer van die rode plekken… Met die nieuwe sluiting zal het vast beter gaan :wink:

Wat betreft de Sawtooth; heerlijk horloge! Draagt wat mij betreft lekkerder dan de BFK… Maar inderdaad, hij zou net iets gaver zijn met een Kinetic of een Automaat…

Ik ben benieuwd of het mogelijk is om een Kinetic-uurwerk in een Sawtooth te plaatsen…

zooo, door omstandigheden iets minder actief op het forum geweest maar ik zie weer een hoop moois/leuks voorbij komen, zo ook deze seiko, heb zelf ooit een kinetic gehad, ideaal, maar horloge was toch iets te groot en zwaar, kon hem goed verkopen aan een vriend die er helemaal weg van was, terecht, toch maar weer es een seiko kinetic overwegen, …veel plezier met deze klok.

Mijn BFK en de BOSS zijn ongeveer even groot. Ik heb geen last van zijn grootte hoor, omdat hij ook niet zo groot is. Hij is dik (ook niet veel tot bijna geen last van).

Nog nieuws over je nieuwe sluiting?

Stap 3 van die omschijving is wel geniaal. (:smiley:

“This one is a bit tricky if you do not have three hands” :}

Juah, ik heb het al bijna een weekje. Hij zit veel lekkerder en je krijgt er geen rode plekken meer van. Verder ligt de sluiting nu helemaal in het midden van mijn onderpols. Voor de personen die de duikersextensie niet gebruiken, is dit echt een aanrader! Verder houd je nog de originele sluiting krasvrij. :slight_smile:

Lol, dat viel mij toen ook op toen ik het las. :+