Nieuw! Beijing Everest, zo kan het dus ook!

Hallo allen,

Al een hele tijd ben ik weg van een bepaald horloge. De Beijing ‘ZhuFeng’, ofwel Everest, naar de berg. Beijing is een merk dat fantastiche uurwerken maakt. Minute repeaters, dubbele tourbillons en zelfs een 3D tourbillon. Ze zijn alleen gericht op de lokale Chinese markt. Dit heeft als voordeel dat ze vooral originele, eigen modellen maken. Het nadeel is dat deze horloges buiten China niet te koop zijn. Tijdens mijn zoektochten op TaoBao kwam ik opeens een verkoper tegen die de Everest, hun instap model voor de luxe range, voor een zeer acceptabele prijs verkoopt. Een tijdje getwijfeld, want echt goedkoop is het niet, en ik ken ze alleen van foto’s, maar toch de knoop doorgehakt, en besteld.
Dankzij aswolken en Chinese Mei vakantie (1 mei is nog altijd zeer belangrijk daar) is hij gisteren eindelijk gearriveerd. Niet in een envelop met bubbeltjes plastic of zo, maar in een fraaie houten doos, zoals het hoort:

En hierin het horloge. Een mooi formaat voor een dress watch, 39mm, en prachtig dun met 10,5mm.

Dankzij de speciale ronde kastvorm draagt hij zelfs nog dunner:

De specs zijn dan ook prima, RVS, saffierglas, en de band is krokodillenleer. De dubbele deployment zit heerlijk, en is voorzien van logo:

Op de vorige foto is al te zien waarom ik het zo’n mooi horloge vind. Ik viel meteen voor het uurwerk!

De afwerking is perfect, gewoon een prachtig horloge.

Zoals je wel lezen kan, ben ik hier zeer blij mee. Eerst al die Shanghai, en twee dagen later deze erbij. Het kan niet op!

Groeten,

Martin

Gefelilciteerd! Erg netjes horloge, ik was al benieuwd toen je laatst ergens een foto had gepost.

Heel veel plezier ervan gewenst (tu)

Wauw! Voornamelijk het uurwerk is om van te watertanden!:~

Geniet ervan in gezondheid,

Gr. Mark

Mooie klok. Het uurwerk is ook erg mooi.
Veel plezier er mee

grt Frank

Hij is zéér mooi moet ik zeggen,en het uurwerk is een plaatje om te zien(tu)
Kan zien aan de afwerking dat dit ongetwijfeld het hogere segment betreft.

Gefeliciteerd!

gr Ron

Erg mooi en ik ben (ook) meer weg van het uurwerkkant dan de plaatkant (hoewel die ook mooi is). Maar wat kost dit nou (als je dat wilt vertellen)?

En leuk dat het een ouder merk is, ik zag deze op ebay: http://cgi.ebay.com/Vintage-1960-BEIJING-mechanical-watch-BS-2-/110529537035?cmd=ViewItem&pt=Wristwatches&hash=item19bc12e40b

Idd een schitterende achterkant!

Wat kost dit klokje??

Ziet er totaal niet verkeerd uit ! ! ! (tu) en ik zit in feite wel met dezelfde vraag als Henrik :smiley:

Veel plezier ermee: schitterend uurwerk ; voorkant is ook mooi met dat logo en de kist is al helemaal om jaloers van bij te worden ! :wink:

Mijn beste,

Laat onderstaand chinees karakter, jou collectie Chinese horloges,
voorspoed en kracht mogen geven!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Erg mooi klokje Martin met mooi uurwerk met zwanenhalsregulering (tu)

Wat is TaoBao :sunglasses: klinkt als een gerecht…

Zeer mooie dresswatch, gelet op de titel van de topic “Beijing Everest” verwachtte ik eigenlijk een uniek nieuw soort chinees outdoor horloge met op zijn minst een hoogtemeter;)
Veel draagplezier!

Ben onder de indruk van dit horloge. Proficiat. En veel draagplezier gewenst.

Idd mooie klok! Je ziet duidelijk dat dit het hogere segment betreft. Vooral uurtwerk is prachtig. En in mij rijst ook de vraag, wat kost zo’n horloge?

Hi Martin,

Hij lijkt een beetje op mijn Union , vind ik dan.

Groet en veel draag en kijkplezier

Richard.

Henrik Schreef:

Erg mooi en ik ben (ook) meer weg van het
uurwerkkant dan de plaatkant (hoewel die ook mooi
is). Maar wat kost dit nou (als je dat wilt
vertellen)?

Ik kon deze relatief voordelig aanschaffen (zo’n 30% onder de normale prijs) en was nu zo’n $250 kwijt. Ze hebben nog meer modellen met dit uurwerk, maar die zijn allemaal vele malen duurder.

Deze vind ik zelf ook erg fraai (18k gouden kast, dus een beetje te duur voor mij :slight_smile: )

En leuk dat het een ouder merk is, ik zag deze op
ebay:
http://cgi.ebay.com/Vintage-1960-BEIJING-mechanica
l-watch-BS-2-/110529537035?cmd=ViewItem&pt=Wristwa
tches&hash=item19bc12e40b

Zo één heb ik ook :slight_smile: Alleen de staat is iets minder:

Groeten,

Martin

Een sobere schoonheid met een “schat” waar die bij een klasse-horloge echt hoort te zitten: binnenin !!

Proficiat met deze uitmuntende aanwinst Martin ! (tu)(tu)

Met Bewonderende Groeten,

Chris.

Tja, het puntjes en getallen thema is wel vaker toegepast. ik heb ook een oude Vulcain die dat heeft, alleen zijn daar niet alle getallen ingevuld. Uiteindelijk kun je niet onbeperkt variëren met wijzerplaten, en is alles al een keer gedaan.

Blijft toch erg mooi om te zien, die drievoudig geschroefde chatons. :}

Gefeliciteerd met je aanwinst. Het ziet er gewoon schitterend uit.

Hier vind je nog wat meer uit hun fabriek: http://en.bjwaf.com
De meeste zien er typisch Aziatisch uit maar er zitten een paar schoonheden tussen die blijkbaar op de international markt mikken.

Wreckless Schreef:

Gefeliciteerd met je aanwinst. Het ziet er gewoon
schitterend uit.

Hier vind je nog wat meer uit hun fabriek:
http://en.bjwaf.com
De meeste zien er typisch Aziatisch uit maar er
zitten een paar schoonheden tussen die blijkbaar
op de international markt mikken.

Dank je!

Ik ken de site. Inderdaad veel typisch Aziatisch, maar sommige zijn verbluffend knap:

Groeten,

Martin