Nieuw binnen: Seiko Lord Marvel (hi-beat)

Waerde vrinden,

Het was 2016. Ik had @Eezy beloofd iets langs te brengen (geen idee meer wat) maar dat had ik tot twee keer toe vergeten te doen. Of het de glühwein was, de Rochefort 10 of mijn vurige date van destijds, dat weet ik niet meer. Gelukkig mocht ik toch nog - poging drie dus - aan tafel komen. En eenmaal aan tafel toonde Edzard zijn mooie horloges. Waaronder, een Lord Marvel. Gebiologeerd staarde ik naar het prachtige horloge. Die glijdende secondewijzer was fenomenaal. ‘Zo eentje moet ik ook nog een keer zien te bemachtigen’, zo nam ik mij voor. In die periode was ik nog niet bijzonder ‘in to vintage’ en ik vond hem ook wel wat klein. Dus écht beklijven deed het niet.

Rustig huiswaarts gekacheld en daarna eigenlijk niet meer gedacht, aan de high beat vintage Seikootjes. Heel soms kwam de gedachte weer naar boven, maar tot daadwerkelijke actie heeft het nimmer geleid. Onlangs polste @koekoek mij of ik geen interesse had in zíjn Lord Marvel. Maar ja, ik had die Longines. Die ik zo prachtig vond, en nog steeds vind. Dus dat zou kannibalisme betekenen: twéé vintage dressers. Dus ik bedankte beleefd voor het genereuze aanbod.

Afgelopen week plaatste @Seikosarb een gezocht topic voor een hi-beat 36.000 BPH horloge. Ik had inmiddels mijn Longines verkocht en ik opende - toch weer Lord Marvellish als ik in luttele seconden was geworden - eBay. Totaal niet meer gedacht aan die mooie Lord Marvel van Daniël. Dit keer was het niet de glühwein of de Rochefort 10 (dat drink ik zomers niet), maar ik vermoed dat de Barolo en Chianti een Lire in het zakje hadden gedaan. Dus toen ik Daniel een berichtje stuurde met een eBay linkje onder het motto ‘is dit wat?’, riep hij meteen, volkomen terecht: ‘koop dan de mijne!’. Zo gezegd, zo gedaan.

Vandaag kwam de Lord Marvel binnen en ik vind hem werkelijk prachtig. Mooier dan de Longines. Echt. Ik zweer. Je weetog. De leven. Ahum. Slagje kleiner, wat vloeiendere lijnen (lees: minder hoekige lugs) en tja. Dat uurwerk hè. Over vloeiend gesproken. Enfin. Feauteau’s dan maar. De oplettende kijker ziet dat de wijzers niet helemaal goed staan ten opzichte van elkaar als gevolg van (waarschijnlijk) een slippende minuutpijp, wat binnenkort zal worden opgelost door een horlogemaker.

Bij het uitpakken stuitte ik op een gebbetje van @koekoek, die door @handavinci en ondergetekende, altijd liefkozend ‘Kroepoek’ genoemd wordt:

Bij binnenkomst heb ik de Lord Marvel meteen op een donkerbruine Rios Orlando (die had ik natuurlijk gisteren besteld) gezet:

De wijzerplaat is helemaal top en de opgelegde indices zijn heerlijk:

Verplicht wristshot:

Maar ja, het is zomer. Dus geen weer voor leren bandjes. Gelukkig had ik laatst van @martijnfaber twee Perlonnetjes kado gekregen. De blauwe is voor @klokkengek, dus die laten we onaangeroerd, maar de bruine is ook behoorlijk geslaagd op de Lord Marvel. Van @koekoek mag ik die niet te veel dragen, omdat dan het zeepaardje weg zwemt (waarover later meer):

Poeh. Dat bolle plexi is echt zalig:

NATO kan natuurlijk ook. Mijn vrienden @Fate_Amenable_To_Change en @Tempus_Fugit aarzelen al jaren niet om een dresser op NATO te knallen. Nu heb ik geen 18mm NATO in huis, behalve… de door @handavinci geleverde BAM! NATO. Gaat u even rustig zitten.

Het is overigens de zeldzamere (voor zo ver je daar van kunt spreken, er zijn volgens mij bergen Lord Marvels gemaakt) Seahorse caseback versie:

De etching is niet zo heel diep, dus perlonslijtage ligt op de loer. Toch maar op die BAM! NATO dragen dus. :wink:

Bedankt voor het lezen en foto’s kijken!

Groeten!

89 likes

MOOI MAN.

Vooral op die BAM nato :ok_hand: :sunglasses:

Hoeveel heb je gedronken trouwens? Geen enkele foto is scherp. Het lijkt wel alsof je er een vintage lens op hebt zitten.

8 likes

Prachtig Ide…echt een erg mooi model deze Lord Marvel. Congrats :ok_hand: Lekkere NA ook…thx :+1:

Btw…deze gewoon houden…niet flipperen. Dat doe je maar met Gshocks oid…:wink:

4 likes

Valt wel mee volgens mij. Wat snelle kiekjes, wat hogere ISO’s en hatseflats nabewerking, verder geen bijzonderheden. :wink:

Maar goed, daar mag @malus65 zich over buigen en zijn deskundige oordeel over vellen. :joy:

2 likes

Mooi man :ok_hand: …Daniel raakt zo al zijn zeldzame Seiko’s kwijt :smiley: …Ben benieuwd of we hem gaan spotten met een Rolex binnenkort :yum:

En als deze weggaat wil ik op de lijst :+1::blush:

2 likes

Hee Ide,

Je hebt je reputatie weer eer aan gedaan kerel. Wat een mooi verhaal!:ok_hand::sunglasses:

En wat een mooi horloge!:slightly_smiling_face: Ik zou hem ook hebben gekocht.:sunglasses:

3 likes

Nils… waerde vrind…Ik ben eerst op de lijst!:joy::wink:

3 likes

Ik moet jullie beiden helaas teleurstellen :sunglasses:

3 likes

Ben jij eerst??? So be it!:sunglasses: Respecktos!

1 like

Eh…zeker snel een PB al gestuurd :astonished::joy:

1 like

Sorry partner :blush: Maar je weet ook hoe het vaak bij mij gaat met een NA…dus genoeg kans nog…:+1:

Maar laten we Ide eerst maar eens laten genieten van zijn mooie NA. :laughing:

1 like

Hahahahaha…de buit word al weer verdeeld :yum::joy:

2 likes

Er zijn nog 5 wachtenden voor u. :joy:

3 likes

Nee Nils, zo zit ik niet in elkaar. :sunglasses: Maar David @daffie was ons sowieso voor. :grinning::+1:

3 likes

Lekka dan :roll_eyes::wink:

2 likes

Haha klopt en vrienden @mafkees en @kiek waren er ook weer als de spreekwoordelijke kippen bij natuurlijk. :upside_down_face:

4 likes

Ja. Het gaat razendsnel. Die gasten vernemen per Whatsapp wat ik heb gekocht. En plempen er meteen een DIBS in. :joy:

4 likes

Oh :astonished: …al zoveel wachtenden…dan kan de prijs flink omhoog :yum::wink:

2 likes

Ik trek dan mijn kandidatuur weer in.:joy: :+1:

3 likes

Haha, nou eerst maar eens die wijzers fiksen. Misschien meteen een beurtje. Is ie weer lekker vers.

3 likes