Nieuw doel gezocht --> dresser soort van

Goedemiddag medeliefhebbers!

Kortgeleden heb ik de ultieme G Shock voor mij aan kunnen schaffen en ik dacht rust te hebben…

Maar zoals zo vaak bekruipt de drang naar een ander horloge mij alweer. Ik heb wel zin in een net horloge, maar ik zie door de bomen het bos even niet. Wie weet kunnen jullie mijn nieuwe doel aangeven :slight_smile:

Wat zoek ik?

• Een net horloge ( geen zakhorloge )
  • minimaal 44mm doorsnee
  • liefst quartz
  • stalen kast
  • stalen band
  • romeinse cijfers
  • zilveren, witte of zwarte plaat
  • small second zou leuk zijn
  • budget max 500 euro.
  • geen plakmerk

De Seiko pressage heb ik gezien, maar deze zijn veelal automaat en te klein. Het model spreekt mij wel aan.

Ik heb een Lancaster gehad die mij ook erg aansprak, alleen dit was een automaat en de stalen band van de automaat pastte niet op een quartz.

Ik heb ook al een Tissot classic gehad, maar die was te klein.

De PR100 te druk op een plaat van maar 38mm:

Wie o wie heeft een idee??? Alvast hartelijk dank!!!

2 likes

Bestaat die combinatie überhaupt?

4 likes

De Lancaster was ook 44mm :thinking:

En ik weet van een Longines van 48mm:

Kijk eens bij Atlantic, weliswaar alleen in het buitenland te koop maar ik zag ze in Polen en het viel me op hoe groot ze zijn. De World Master series is wellicht wat.

1 like

44mm dresser :joy:

Das geen dresser, das een frisbee.

16 likes

Diesel-XL-DZ7490-Mr.-Daddy-Slim-Horloge

Bijna alle vereisten… In ieder geval minimaal 44 mm

4 likes

behalve die van “dresser” en “net horloge”…wat een draken…

2 likes

Je moet er van houden inderdaad

1 like

Waarom we op het forum ineens over meubelstukken praten, is mij een raadsel :woozy_face:

2 likes

In hf traditie boven budget en tis een automaat, maar ook 46mm.

Limited Edition Hamilton Khaki Navy Pioneer watch

Wordt ook gemarket als scheepsklok.

7 likes

Heb je zo’n enorme polsen of houdt je van hele grote horloges? (Of is het een combinatie van?). Ik weet niet of ze überhaupt bestaan; dressers met een dial van > 44mm.

Snel even googlen leverde geen binnen het budget passend resultaat op.

1 like

Ik heb ruim 20cm polsen. Een G-Shock van 56mm valt nog binnen mijn polsdiameter, dus een 38mm ziet er bij mij uit als een kinderhorloge.

Bij brede polsen horen brede schouders, dus ik kan de positieve alsook de negatieve reacties hebben :slight_smile:

Maar de Hamilton die @Ruud aangaf, biedt kansen. Ik hoop dat er nog meer aangegeven gaat worden :slight_smile:

1 like

Daar kan prima een 38-42mm “dressy” horloge op.
Die dingen horen onopvallend te zijn he.

1 like

Point taken :slight_smile: Is er bij 42mm dan meer keus? 38mm vind ik echt te klein en een pressage van 41mm viel mij ook tegen qua grootte. ( Deze viel gewoon weg )

Ik vermoed dat je boomstammen als pols hebt. Zo niet dan staat een horloge van 42mm of minder echt prima. Elk horloge boven de 40mm is geen dresser meer.

1 like

En deze Tissot dan?

1 like

Goede optie!!! Thanks :slight_smile:

1 like

Oris Propilot?

@WatchGeek heeft die gehad en die heeft net als jij ook flinke polsen

1 like

46mm. :ok_hand:t4:

2 likes

Na het lezen van je eisen en idee moest ik gelijk aan een Edox denken.

Bekijk Edox 01651-3-AIN horloge heren - bruin - edelstaal op: https://www.bol.com/nl/p/edox-01651-3-ain-horloge-heren-bruin-edelstaal/9200000082386756?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

44mm, hoop dat het in de smaak valt :slight_smile:

1 like