Kortgeleden heb ik de ultieme G Shock voor mij aan kunnen schaffen en ik dacht rust te hebben…
Maar zoals zo vaak bekruipt de drang naar een ander horloge mij alweer. Ik heb wel zin in een net horloge, maar ik zie door de bomen het bos even niet. Wie weet kunnen jullie mijn nieuwe doel aangeven
Wat zoek ik?
Een net horloge ( geen zakhorloge )
minimaal 44mm doorsnee
liefst quartz
stalen kast
stalen band
romeinse cijfers
zilveren, witte of zwarte plaat
small second zou leuk zijn
budget max 500 euro.
geen plakmerk
De Seiko pressage heb ik gezien, maar deze zijn veelal automaat en te klein. Het model spreekt mij wel aan.
Ik heb een Lancaster gehad die mij ook erg aansprak, alleen dit was een automaat en de stalen band van de automaat pastte niet op een quartz.
Kijk eens bij Atlantic, weliswaar alleen in het buitenland te koop maar ik zag ze in Polen en het viel me op hoe groot ze zijn. De World Master series is wellicht wat.
Heb je zo’n enorme polsen of houdt je van hele grote horloges? (Of is het een combinatie van?). Ik weet niet of ze überhaupt bestaan; dressers met een dial van > 44mm.
Snel even googlen leverde geen binnen het budget passend resultaat op.
Ik vermoed dat je boomstammen als pols hebt. Zo niet dan staat een horloge van 42mm of minder echt prima. Elk horloge boven de 40mm is geen dresser meer.