Ik heb zelf ook een Edox Delfin. Als je mijn collectie zou zien, denk je huh…. !?
Ik heb er een hele rare haat liefde verhouding mee en draag hem af en toe. Op mijn pols, gigantisch 17cm polsje
Ik heb zelf ook een Edox Delfin. Als je mijn collectie zou zien, denk je huh…. !?
Ik heb er een hele rare haat liefde verhouding mee en draag hem af en toe. Op mijn pols, gigantisch 17cm polsje
Er komen echt al wel mooie opties binnen!!! Alvast hartelijk dank!!!
Graag gedaan.
Geen quartz
Buiten budget
Geen Romeinse cijfers.
Helaas peanut butter.
De ene 41mm is de andere niet. Ik zat aan een Baume 10600 te denken:
Edit: geen Romeinse cijfers, my bad
Na een vintage Tissot Seastar geprobeerd te hebben ( te klein ), heb ik vandaag voor mij het beste alternatief binnen gekregen:
Er zit dan wel geen small second op, maar verder tikt het horloge alle boxen
Bedankt allemaal voor de opties!
Gefeliciteerd met je NA. Geniet van deze mooie keuze
Is dat die “T-Classic” van hierboven?
Dat was inderdaad het horloge Thanks voor de input! Ik had hem over het hoofd gezien tot je hem postte
Leuk, man!
Mooie NA! Ziet er helemaal niet overdreven groot uit. Geen 100% dresser maar het komt in de buurt. Nog een mooi stevige lederen band erop…
Prima formaat voor jouw pols!
Zulke grote polsen heb je niet. Gefeliciteerd met je horloge!
Daarom vermoed ik dat als je ooit een 39-40mm horloge koopt en eens een maand draagt dat je dan gaat merken dat je perceptie verandert, en niet je polsmaat.
Nogmaals, leuke Tissot, maar die tic van die grote horloges zit toch echt eerder in je hoofd.
Gefeliciteerd. Mooi horloge.
Je zou iets meer arm en hand op de foto moeten laten zien om het goed te beoordelen maar ik vind dit persoonlijk al richting de max van de sweetspot. Prima maat horloge voor deze pols - gewoon een paar weken iedere dag dragen en tot de conclusie komen dat voorgaande mening feit is Maar goed, ieder z’n eigen - anders zou Breitling nooit van z’n Super Avengers afkomen
Ik niet. Het is een mooie beschaafde maat. Prima horloge verder ook, trouwens. Da’s toch een SURP-serie? Of? Je zou ook nog rustig een 37mm kunnen dragen, als ik dat zo zie. Maar goed, 38mm met crown guards… Mijn pols is 18,5cm, en mijn duikhorloge is tegenwoordig nog maar 38mm, terwijl de meeste horloges die ik ambieer ergens tussen de 34-37mm zweven. Nu is mijn pols 1,5cm kleiner dan de jouwe, dus een dressy horloge van 37-38mm lijkt me voor jou de sweet spot, waar 35-36 dat voor mij is.
Nu zijn zowel die Tissot als die Seiko die je hier toont gewoon sporthorloges, want stalen bracelet en in één geval zelfs gewoon lume. Die hebben dus sowieso een wat grotere presence dan een echt gekleed horloge op een leren bandje. Dan kom je voor je gevoel ook sneller met een iets kleiner horloge weg, als je in je hoofd nog grotere horloges nodig hebt.
De eerste keer dat ik een Seiko SARB033 kocht, het zal 2014 of 15 geweest zijn, dacht ik ook dat het een heel, heel erg klein horloge was, omdat ik gewend was om van die grote Citizen Promaster Sky kanonnen van 44mm te dragen, met een all-dial ontwerp nog wel. Als ik daar nu aan terug denk? Ik moet er niet meer aan denken om zo’n tegelsteen te dragen, en zelfs de SARB zou aan de grote kant zijn, dus daar heb ik een zekere ontwikkeling doorgemaakt.
Net wat @HaveBlue zei, ieder z’n eigen ding, uiteraard, maar in mijn ogen hoef je niet te schromen om die Seiko te dragen.
Begin eens met het horloge om de pols te dragen. Dat zal het beeld al aanzienlijk verbeteren. Daarnaast is dit horloge zeker niet te klein. Vind hem zelf nog “groot” ogen voor de stijl van het horloge.