Nieuw doel gezocht --> dresser soort van

Hier heb ik echt geprobeerd aan te wennen, maar ik kreeg juist een afkeer door het formaat.

En op het werk draag ik G-Shock ( iets anders houdt het veel te kort vol ), misschien is dat ook het struikelblok. De kortsluiting als je van 56mm ineens naar 38mm gaat lukt mij niet :rofl:

Heb zelf ongeveer dezelfde polsmaat ±20cm en plat. De puberende ik begon ook met groot, groter grootst. Dat was natuurlijk erg “in” die periode, de plaatselijke dorpsjuwelier had ook niks anders. Maar met de tijd leert men het e.e.a.
Nu draag ik net zo graag een vintage 34mm dresser, als 40mm sports model.

In mijn ervaring beschadigen kleine horloges juist veel minder snel, dan de overbemeten modellen. Sommige onderdelen groeien eenmaal niet mee met het kastformaat.

2 likes

Niet alle G-Shocks zijn 56 mm dus je kunt ook aan een kleinere wennen.

1 like

Dito. Mijn gateway drug was een 44mm Turtle reissue die ik nooit meer draag. Daarna volgehouden dat 39mm de sweetspot op m’n ~18cm pols is - overigens nog steeds prima draagbaar. Inmiddels tot de conclusie gekomen dat 36-38mm het allerlekkerst draagt.

Ik heb nu een Moonwatch Professional om die relatief gezien ongeveer dezelfde wristpresence zou moeten hebben als de Tissot op de pols van TS en vind het iedere keer als ik er naar kijk een behoorlijk kloek horloge. Gelukkig heeft iedere collectie een Speedy nodig, anders had ik 'm al op de keien geschopt :slightly_smiling_face:

1 like

Die heb ik ook en soon 8n het blauw…

Die is toch ook 42mm? Om een 18cm pols zou die inderdaad goed zichtbaar zijn :slight_smile:

Ik ben heel benieuwd hoe dat er uit ziet. Zou u een foto kunnen maken?

Amateur :rofl: die komen er hier normaal gesproken niet eens in omdat ze te klein zijn.

Dat kun je wel zeggen. Die ontwikkeling gaat misschien bij mij ook nog komen, daarom blijf ik vasthouden aan die Seiko. Maar ik ben nog maar sinds 2022 bezig met de hobby, dus wie weet…

De strekking is duidelijk. In het dress watch hoekje zijn genoeg mensen te vinden die voor hoe kleiner, hoe beter gaan. In de kringen waar ik normaal vertoef hier op het forum gaat het van groot en dik naar nog groter en nog dikker. Felle kleurtjes zijn dan een pré.

Voor beide kampen heb ik respect en alle meningen hebben hun voor en nadelen. De input die jullie allemaal hebben gegeven, wordt zeer gewaardeerd en meegenomen in de reis! Waarschijnlijk komt er in de toekomst vaker een 42mm om de pols. Wie weet komt er dan ooit nog kleiner… Maar geen garanties :rofl:

1 like

Klopt. En klopt. Maar door de relatief korte lug-to-lug ligt 'ie mooi op m’n kippenpolsje - hoewel het wel een beste unit is in vergelijk met m’n andere horloges. Foto van eerder:

1 like