Nieuw en orientatie

Hallo iedereen,ik zie geen voorstellingsdraad dus dan maar hier.
Ik ben remco en ben niet echt een horlogeliefhebber in die zin dat ik ze perse moet hebben.
Sinds kort ben ik wel aangestoken door het breitling virus door iemand.

Ik overweeg om het dan maar goed te doen en me rustig te orienteren op een mooie breitling.
De liefhebber die ik dus ken,zei tegen mij dat ik het beste me kan orienteren op een b01,ivm het eigen uurwerk van breitling en de vrij goede waardevastheid.
Ik zoek iets voor max 4 a 5000 euro(in het voorjaar of eind dit jaar,heb geen haast).
Ik vind de b01 chronomats erg mooi,meer weet ik er niet van,eigenlijk niks verder.

Ik zit ook te kijken naar een rolex,maar de logo van rolex vind ik minder mooi en het design is mij ietswat te patserig,al blijf ik ze wel nog in de gaten houden.

Welke breitlings zouden jullie mij aanraden waarop ik me verder kan verdiepen?ik zou het fijn vinden om er 1 te kopen die niet veel meer gaat zakken in prijs.
De bedoeling is om hem doorderweeks in de kluis te leggen ivm met mijn werk en in de weekenden zal ik hem dragen.
Ik weet wel dat ik geen quartz uurwerk wil,maar verder beats me.

Alvast erg veel dank iedereen.

8 likes

Als je je eerste Breitling zoekt, kijk dan eens bij de automatische colts (niet de nieuwste modellen met ā€œb logoā€). Dat is opzich een mooi Breitling instapmodel, de chronomat is iets meer bling bling maar is ook erg mooi!
Ik zou met name iets kiezen wat je mooi vindt en minder iets kiezen wat minder snel in waarde daalt. Maar als je dit dan toch wilt dan zou ik gewoon kiezen voor een mooie pre-owned Breitling.

Deze bedoelt Peternijmegen? :ok_hand:
Met 4 a 5 K budget zou ik zoiets kopen:


Hou je nog 'n paar centen over ook.

3 likes

Hoi Remco, welkom hier!!
Wat ā€˜n budgetā€¦ Doe lekker rustig aan en koop wat je mooi vindt!!!

Breitling heeft een heel eigen stijlā€¦ beetje van love or hate it. Spreekt deze stijl je aan zeker doen. Ga eens een paar passen. Hoe voelt het ene tov een ander modelā€¦ zelf ervarenā€¦
Neem idd lekker de tijd. Kijk rond. Met jouw budget is er zoveel moois te krijgenā€¦

Mijn beste,

Remco, van harte welkom in die inspirerende wereld van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom Remco, veel plezier hier.
(Kijk i.p.v. Chronomat ook eens naar een iconische Navitimer.)

1 like

Rolex te patserig? Breitling is nu zelf niet bepaald bescheiden.

5 likes

Van harte welkom :clap:

Welkom

Welkom: mijn keuze zou gaan naar een tweedehands superocean 42 op rubber, onder 2000 euro heb je al snel eentje en ik vind ze werkelijk prachtig!
Denk ook niet dat deze nog sterk in waarde zullen dalen (als je dit belangrijk vindt)

3 likes

Wat dacht je van dezeā€¦?

1 like

Enne, welkom op het forum natuurlijk. :sunglasses:

1 like

Superbedankt iedereen voor het zeer warme welkom,helemaal top.
Jullie hebben erg veel mooie modellen aangehaald.
Vooral de eerste foto vind ik mooi.
Met alles respect,ik zelf hou niet zo erg van rubberen bandjes,ik hou van robuuste stalen banden.
Ik had het idee dat 4 of 5k beetje weinig was,ik had me voorbereid om het op te rekken naar 8 ofzo.
Maar als ik voor 2k al een mooie kan kopen graag.
Inderdaad spreekt breitling mij erg aan,ik weet niet wat het is.
Ik shop nooit voor horloges en vind ze niet boeiend en heb er niks mee,maar een breitling daar kreeg en krijg ik een apart warm gevoel van.
Bij een rolex heb ik dat ook weer een stuk minder.
Als ik budget overhou wil ik ook 1 voor mijn vriendin kopen,maar ze koopt al een nieuwe auto dus ik eerst haha.

Iemand zei pre-owned,stomme vraag misschien maar wat zegt dat?ben niet zo thuis in benamingen e.d.
Klopt het dat in de voorbeelden die jullie gaven een eigen uurwerk van breitling inzit?en waar zou ik verschillende types kunnen passen?

2 likes

In de 2000 prijsklasse zal je geen manufactuur (eigen) uurwerk vinden.
Breitling gebruikt hier ETA kalibers en past ze aan naargelang hun vereisten.
Op zich niets mis mee, en ietsje goedkoper in onderhoud (?)

Pre-owned = tweedehands :slight_smile:

Ik zat net rond te kijken en ik moet zeggen dat mijn aandacht steeds naar superoceans gronograph II wordt getrokken.
Al weet ik niet precies wat het verschil is tussen ee. Superocean en de andere types.
Vanaf welk model hebben ze een eigen uurwerk?

De Superocean is gewoon een benaming voor een reeks duikhorloges met een bepaalde look, het verschil tussen superocean, colt, navitimer etc. is voornamelijk op vlak van uitzicht / karakter (diver, pilot, dress etcā€¦)

Of een B01 meer waardevast zou zijn dan een tweedehands ETA colt betwijfel ik wel :stuck_out_tongue:

Vanaf welke prijs / model ze een manufactuur (eigen uurwerk) gebruiken weet ik niet zo vanbuiten.

Ik vind het wel vreemd om zo veel belang te hechten aan een eigen uurwerk (manufactuur) wanneer je jezelf niet echt ziet als een horlogeliefhebber, aangezien liefhebbers vaak meer interesse hebben in in-house movements (manufactuur kalibers)

Voor ā‰ƒā‚¬3000 heb je denk ik wel een superocean chronograph 2 in zeer degelijke staat (pre-owned)

Hi, welkom.
Ik zou kijken naar een navitimer. Tijdloos, waardevast.

Exer,als ik iets koop dan wil ik het meteen goed doen haha,vind dat wel iets hebben als er een eigen uurwerk inzit.
Iedereen dusver zeer dank voor de voorbeelden en de tips.

1 like

image