Nieuw en orientatie

Welkom op hf !
(een manufactuur is wel cooler, maar ja, je geeft toch niets om horloges…)attachment-Dirkzwager-boks-high-five-272x164

:rofl: :rofl:

Welkom hier. Gevoel voor humor kunnen we hier altijd gebruiken. Zeker van diegenen die 4 a 5K stukslaan op iets waar ze niet per se liefhebber van zijn. :+1:

Ik zou toch heroverwegen of een manufacture wel zo nodig moet. Met de ETA uurwerken is echt helemaal niets mis, en die zijn tot in lengte van dagen door iedere horlogeboer op elke straathoek te servicen.

Zeker wanneer je een Breitling met gesloten caseback neemt, dan zie je het ook nog eens niet.

3 likes

Alles wat @Fate_Amenable_To_Change hier zegt
Een manufactuur uurwerk is nogal overschat t.o.v. een ETA. Leuk maar niet altijd beter, ETA is door en door beproefd ondertussen.

Maar welkom en kijk lekker rond. Er is zoveel meer dan Breitling of Rolex en met jouw budget zou ik vooral is goed gaan oriënteren.

Hier zie je de modellen met hun manufacture caliber, zie je iets dat je aanstaat?

Nu we toch bezig zijn; de Breitling Premier collectie is ook prachtig (en gebruiken naar mijn weten B01)

Wel >€5000 :shushing_face:

1 like

Welkom hier en veel plezier op ons mooie forum…

Deze vindt ik ook gaaf

Daar ben ik het van harte mee eens. Ook als niet-Breitling fan kan ik die erg waarderen.

Als ik “niet-Breitling fan” zeg bedoel ik moderne Breitlings met grote nummers, ana-digi dingen en heel erg, eh, aanwezige ontwerpkeuzes. Klassieke jaren 30, 40 en 50 Breitling chrono’s zijn uiteraard prachtig.

1 like

Welkom op t forum Remco, al veel verstandige tips hierboven. Breitling heeft veel toffe modellen, dat moet helemaal goed komen. Mijn advies, koop een niet al te grote horlogedoos, want die gaat sowieso vol raken.

1 like

Kijk hier op het verkoopsgedeelte, er staat een Breitling chrono onder de 2000 euro.

Thanks jongens,het wordt niet makkelijk voor me haha.
Ik heb bij mijn kennis ook een nieuwe instaprolex mogen aanschouwen,rond de 6k nieuw.
Ik vond hem ook erg mooi,ondanks zijn eenvoudige look.
Ik ga sowieso keer naar een winkel waar ik ze in het echt kan zien.
Zijn er aanraders waar ik heen kan gaan die ook gebruikte exemplaren leveren?afstand maakt mij niet uit.

Als je voor een Breitling gaat zou ik naar een jong tweedehands gaan of een nieuwe bij grijze dealer.
De colt is zeker een mooie starter, maar in jou prijsklasse vind je alles zo goed als…
Ikzelf ben toen voor de avenger 2 gmt gegaan en geen moment spijt van gehad. Je moet eens bij 'Timepiece_bank ’ gaan kijken, hebben ze veel modellen aan interessante prijs :wink:

Ik ga morgen alvast naar een rolex winkel in rotterdam,kan ik ze alvast in het echt bekijken ben benieuwd.
Daarna een keer naar een shop waar men breitlings verkoopt,kan ik ze alvast vergelijken.
Zijn er nog belangrijke dingen die ik kan vragen evt?ik ga morgen kijken naar de instapper van rolex.

1 like

Welkom Remco en veel succes met je aanschaf. Gaat vast lukken!

Bel van tevoren even of hij op voorraad is. Dat is nogal een Rolex probleempje.

Welkom Remco.

Ik begrijp je breitling liefde. Heb er ook last van, zodra ik kan verkopen hier zal ik er een mooie opzetten.

1 like

Niet om een knuppel in het hoenderhok te gooien … maar als er één Zwitsers merk is dat kwarts serieus neemt, is dat wel Breitling. Ik vind zelf de ana-digi modellen ook mooi (hoewel ik er zelf geen heb).

In ieder geval veel succes met, en veel plezier bij, je zoektocht!

1 like

Ik heb inderdaad vandaag gebeld of ik terecht kon,en dat was geen probleem,dus ben benieuwd.

Welkom op het Horloge Forum en veel plezier hier gewenst. Adviseren kan ik je niet, want ik ben van de Omega kant😀.