Nieuw en orientatie

Vandaag geweest en tot mijn verbazing ben ik helemaal omgeslagen naar rolex.
Op de fotoos vond ik breitlings altijd veel mooier,maar in het echt vind ik de just date van rolex echt een plaatje.
De breitlings ook erg mooi,maar in het echt toch wat te druk naar mijn smaak.

1 like

De foto die ik heb geplaatst vind ik supermooi,dan alleen misschien met een wit gouden ronden rand om het glas heen,weet niet hoe dat heet haha

Je bedoelt de bezelā€¦ helaas hebben ze die niet in die uitvoering van het plaatje wat je hebt gepost, je hebt ze wel met een ā€œfluted bezelā€ zoiets als ditā€¦ ben je wel ietsjes meer kwijt.

je kan ze ook zo krijgenā€¦die kosten iets minder en je kan ze zo op twee oude veters gekleurd met wat grafitti gooienā€¦ doen er meer hier.

1 like

O,tegen mij zeiden ze dat het wel kon,dan zou hij rond de 8500 euro uitkomen.
Kon dan kiezen voor een gladde ronde bezel of gekartelde.

Zijn deze horloges een goede koop nieuw trouwens?hij zit echt fantastisch en lekker.

1 like

Heb zoveel info gekregen dat ik het ff niet meer weet haha.

Eens :stuck_out_tongue:

Ik heb nog even gekeken op de rolex site en kan dus wel.
Oyster steel en witgoud,
Dan kost hij 8700.
Kan ik nou beter voor een nieuwe gaan of een pre-owned?
Volgens de winkel kan het zelfs zijn dat ik voor deze type rolex duurder uit ben voor een pre-owned.

Kijk eens bij AWCO in amsterdam!

Alvast welkom!

Indien het budget het kan zou ik voor nieuwe gaan.
Datejust zijn vrij eenvoudig te krijgen exemplaren en vaak op voorraad. Sommige uitvoeringen iets moeilijker als andere, maar nooit lange wachttijden. Op de grijze markt (parallele verkoopskanalen) en 2dehands markt gaan deze niet duurder zijn als nieuw. Is enkel bij bepaalde sportmodellen met lange wachttijden (submariner, GMT-ā€œmaster,ā€¦,) dus dit vind ik nogal een straffe uitspraak van de dealer. Indien het model op voorraad is in de winkel is er vaak zelfs wel een (kleine) korting te krijgen. Wel is het algemene beleefdheid om pas op het punt van aanschaf over prijs te onderhandelen en niet overal binnengaan en zeggen ā€œwat is uw beste prijs hiervoorā€.

In ieder geval veel plezier met de zoektocht en als de keuze genomen is, graag wat fotoā€™s van de aanwinst. :wink:

1 like

Hallo Zenn,dank je wel voor de tips.
Ik heb inderdaad niet over de prijzen gehad,wilde ik inderdaad pas doen als het zover is.
De dealer had gezegd doordat ze vrij gewild zijn,sommige datejusts wat duurder konden zijn op de 2e hands markt.
Maar maakt mij niet zoveel uit,al zou je er iets op verliezen,als ik over een jaar 4/5 weer voor een duurdere wil gaan krijg je in iedergeval een mooie prijs terug.
Ik zal uiteraard een foto posten als ik iets heb gekocht,kan nog wel even duren hoor.
Is het aan te raden om in amsterdam de rolex beurs af te wachten?ben daarvoor uitgenodigd door de dealer.

Ik heb nog wat rondgelezen op jullie forum en daaruit blijkt dat,hoe meer goud vooral op een datejust,tot een grotere prijsdaling zou kunnen leiden,omdat men in dit catogerie juist voor een exemplaar willen gaan met weinig opsmuk.
En omdat ik denk dat goud misschien eerder krast en zachter,en weinig verschil ziet met wit goud die ik in eerste wilde,ga ik toch voor de normale exemplaar.
Het is mijn eerste rolex en zou er al meer dan gelukkig mee zijn.
Alleen die banden krassen snel doordat ze gepolijst zijn,zijn er evt geborstelde banden te verkrijgen?

Hallo iedereen,wat ik me afvraag,misschien heel erg raar,maar hoe kan je nou echt weten dat een rolex echt is als je hem koopt?
Als ik zoiets koop is het sowieso bij een officiele dealer,maar concreet gezien wat betekend dat nou?
Een rolex kun je bijna perfect namaken,certificaten ook en zelfs het binnenwerk kan met rolexonderdelen worden gemaakt,als leek gewoon niet te zien.
Als ik dus een rolex laat onderzoeken of het wel echt is,en men zegt ja is echt,dan nog kunnen ze dat gewoon tegen mij zeggen immers ik weet het toch niet.

Het hoeft niet eens express te gebeuren,ik las op internet weet niet meer waar,dat zelfs dealers soms fouten maken buiten hun schuld om ten onrechte een rolex als echt te kwalificeren doordat alles (bijna)perfect is nagemaakt.
Ik had daar even mijn gedachtes over,ben benieuwd om dit van forumleden te horen hoe zij erover denken.

Dank jullie weer.

Als ik jou was zou ik een nieuwe kopen
Opgelost

Haha dat bedoel ik dus,voeg het me gewoon af.