Nieuw en vraag

Hoi allemaal. Ik ben nieuw op dit forum. Ik verbaas me wel eens dat er tegenwoordig voor ieder onderwerp een forum te vinden is door even te googelen, maar tegelijk een goede zaak! Dus ben benieuwd naar het forum hier.

Ik kwam het forum tegen omdat ik op zoek ben naar een horloge voor de feestdagen. Budget rond de 200 tot 300 Euro. Ik ben me er al van bewust dat dit de onderkant is voor velen op dit forum, maar mag aannemen dat dat de pret niet hoeft te drukken.

Grotere uitdaging is dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Wat alemene vragen die bij me opkomen:

  • Maakt een merk veel uit of is het maar net wat bij je past voor wat betreft imago en uitstraling?
  • Ik ben erachter wat het verschil is tussen quartz, automatich en mechanisch. Maar wanneer bijvoorbeeld een opwindbaar horloge een tijd niet gebruikt wordt, is het dan een kwestie van goed zetten en opwinden of is dit schadelijk voor zo’n horloge?
  • Hoe vind je nu net dat horloge waar je helemaal gek op bent en hoe weet je dan dat je ook iets hebt wat kwalitatief in orde is?

Ik weet het, direct veel algemene vragen, maar ik verdiep me graag ergens in voordat ik tot aanschaf over ga. Ik ben zelf al druk zoekende naar antwoorden, maar dat valt niet mee.

Wel weet ik dat ik iets zoek met een wat nette uitstraling, maar dat hoeft geen full blown dress watch te zijn. Budget 200 tot max 300 Euro zoals hierboven vermeld. Misschien zijn er wat mensen die me de goede richting op kunnen wijzen in mijn speurtocht. Ik begrijp dat dit nog wat algemeen is, maar ben dan ook nog druk zoekende. :slight_smile:

9 likes

Kijk eens naar Orient horloges

3 likes

Lees gewoon eens een tijdje mee hier.
Antwoorden op al je vragen zijn all over het hele forum te vinden.

Welkom Walter!

De volgorde zit in ieder geval goed, eerst verdiepen en dan kopen!
Er zijn zoveel soorten horloges en zoveel smaken…citizen, seiko, orient, vostok en vast nog veel meer hebben veel keuze in dat budget.

Gewoon even rondkijken, plaats hier wat foto’s als je wat gevonden hebt en je tips wil.

1 like

Welkom…:+1:

Dit dus…

En welkom!

Welkom op HF!

Welkom bij de club Walter.

Orient bambino 250 euro op Horloge.nl
Edit: 199 bij Serious Watches. Veel keuze.
Dank @koekoek.

image

Deze heb ik zelf gehad, is goedkoper:

image

Hij is er ook met zwarte wijzerplaat en stalen band.

2 likes

Mijn beste,

Van harte welkom in die fascinerende kring van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom, het gaat er vooral om wat jij vind en niet wat anderen vinden.

Dat gezegd hebbende is er genoeg wat je kunt mijden, kijk iig naar een horlogemerk en niet een kledingmerk met ook horloges.

Dan is er keuze zat tenzij je mechanisch zoekt, dat wordt wat lastiger met dat budget, gewoon minder keuze. En quartz is gewoon goed, ik heb er diverse en misschien een aanrader om eens naar te kijken is Boldr. Ik heb hun eerste Venture quartz, prima ding voor die prijs.

Een WR van min 100m is aan te bevelen, dan kan die goed tegen normaal gebruik, douchen, zwemmen etc… Een saffierglaasje is ook leuk oftewel het beste glaasje en verder zijn maat etc zeer persoonlijk.

Succes, neem de tijd en koop niet te snel, kijk lekker rond.

2 likes

Zijn die tegenwoordig zelfs 250 euro? Man man man!

Ik zou voor dat geld naar iets anders gaan kijken.

Ik vind het een boel geld voor een instap automaat. Zou niet mijn keuze zijn los daar van omdat ze vaak veel te groot zijn.

Welkom, voor dit budget zou ikzelf voor een Quartz gaan van een goed horloge merk. Eventueel een Solar dan ben je direct van de batterijwissel af.

image

Op dit forum houdt men erg van echte horlogemerken. Dus niet Tommy Hilfiger of Diesel.
Wel dat rijtje wat Timo noemt.

Kwestie van veel rondkijken tot je denkt hee… die is mooi. Gerenommeerde merken als Seiko, Orient, Citizen, Tissot zijn over het algemeen kwalitatief goed.

Bij de gevestigde merken koop je gewoon een prima horloge voor dat geld.
Denk er maar eens goed over na of je mechanisch, kwarts (eventueel solar of kinetic)
belangrijk vindt.

Een mechanisch horloge kun je zonder problemen weer opwinden en instellen na stilstand.

Veel plezier gewenst bij de zoektocht.

1 like

Juist bij de kleinere merken vind je meer waar je voor geld. Maar dat maakt de zoektocht wel wat lastiger omdat die merken niet bekend zijn.

Moderne olie kan dat hebben. Die droogt niet snel uit. Mijn meeste horloges leven in roulatie, dus worden ze max eens in de maand eens opgewonden. Geen centje pijn.

Citizen heef veel in die prijs categorie, Orient als je power reserves kunt hebben, en Seiko 5 voor als je een gedoodverfde instapper zoekt.

Maar denk ook aan een Tissot Couturier quartz.

De eerste is dressy, de SRPG31K1 van Seiko is wat meer een field watch. Quartz versus automaat.

Tussenweg. Citizen sport horloge, AW1640-83L, 190 ballen op de interwebs. Sportief, met lume, toch gekleed, super titanium en helaas wel mineraalglas.

Tikje groot, met 43mm, maar een leuke pilot in titanium met saffier, 217 ballen.

Kortom: Kijk eens bij Citizen, Tissot en Seiko op de site.

5 likes

Welkom!
Je stelt de juiste vragen. Ook voor een kleinere beurs zijn prachtige horloges te vinden op dit forum.
Maar heel goed lezen om er achter te komen wat je wil is de enige manier.
Alle vragen die opdoemen kunnen hier worden beantwoord.
Succes!

1 like

Nee, niet iedereen hier wil een rollie. Er zijn genoeg liefhebbers zoals jij met een beperkter budget en dat is geen schande. Kijk hier regelmatig naar het blauwe gedeelte. Daar komen leuke exemplaren voorbij. Ook is het misschien en optie voor je om een vintage horloge te gaan dragen. Veel keus, mooie merken met historie en leuke prijzen. Als je toch liever iets moderns wilt hebben kijk dan ook eens bij: Leuke (online) aanbieding gezien? Deel het hier! Deel III
Hier worden voor jou wellicht ook interessante aanbiedingen weergegeven :grin:

Rest alleen nig: welkom hier!

1 like

Welkom, leuke hobby👍
Polsmaat?
Digitaal of analoog of combi
Type: dressy, field watch, diver,…
Functies: chrono, kompas, dag, datum ,…
Rond, vierkant, …
kleur wijzerplaat?