Nieuw grail? 🤔 Czapek Antarctique

Beste forumleden,

Czapek heeft deze week haar eerste stalen sporthorloge aangekondigd. Wat ik zo lees op internet wordt dit horloge wisselend ontvangen, maar ik denk dat ik mijn nieuwe grail heb gevonden.

De kast en bracelet zien er geweldig uit. Mooie afwisseling tussen geborsteld en gepolijst staal. Het horloge is 10.6 mm hoog en dat is wat mij betreft perfect. Check vooral ook de zijkant van de kast.

De wijzerplaat zou ik graag eens in het echt bewonderen, maar gezien de gebruikte techniek verwacht ik dat dit mooier zal zijn dan op de foto’s.

Ik vind heel veel modellen van Czapek mooi, maar dit is het eerste horloge met een in-house-uurwerk. En wat voor één. Ziet er echt prachtig uit.

De prijs is natuurlijk gigantisch, maar je hebt een prachtig en schaars horloge (100 stuks) en de prijs is nog altijd aanzienlijk lager dan een RO of Nautilus.

Genoeg geluld, bijgaand wat foto’s en een artikel op monochrome.

Wat vinden jullie van dit horloge?

47 likes

Poeh. Dat vind ik wel echt heel mooi.
Doet wat aan Zenith denken, maar niet in slechte zin.

5 likes

Het ziet er op foto’s wel deftig uit. Ik vind het logo alleen niet zo mooi.

1 like

Heel nice :ok_hand:. Vooral die roze/rode versie.

Maar die prijs… Bizar.

1 like

Rommelig ding.

1 like

Prijs?..Tsja pik!:stuck_out_tongue_closed_eyes:

Schitterend uurwerk, microrotor :heart_eyes:. Overall vind ik het zeker een geslaagd ontwerp, zeker met een grijze wijzerplaat erin.

4 likes

Afgezien van de prijs, wat een fantastisch horloge! Alleen die rood/roze plaat vind ik niet zo geslaagd.

:money_with_wings:

1 like

Ze zijn wel gaaf. Alleen ik merk dat ik zelf altijd sterk neig naar opgelegde logo’s (bij dure horloges)?

2 likes

Allen verkocht bij inschrijving dus om de pols proberen gaat niet. https://czapek.com/antarctique_subscription/

Ik vind m wel wat hebben vooral die zilveren. Alleen die prijs idd

Kwam t merk toevallig tegen mbt een banner toen ik op een pagina zat om de Breitling Navitimer 35 te bekijken.

Ik kende t merk totaal niet. Waar staat dit ergens in de horloge wereld? Volgens mij vrij klein merk? Is dit niveau Moritz Grossmann? Lijkt me qua niveau hoger dan Nomos?

Band en uurwerk heel mooi. Wijzerplaat oogt mi cheap. Maar goed dat smaken verschillen.

Ik vind dit dus één van de zeldzame keren dat een nieuw horloge tegelijk (relatief) origineel en begeerlijk is. Dat laatste is persoonlijk natuurlijk. De prijs heb ik op basis van de reacties niet eens durven bekijken, maar die is vast ver buiten mijn bereik.

Inderdaad:

Direct in de lijn van onder meer

En Moser.

Schitterende details, vormgeving, maatvoering en uurwerk. Datum in het midden, prachtige dial. Chapeau.

2 likes

Mooi horloge.
Wel in een prijsklasse waarin nog heel veel andere mooie horloges te vinden zijn. Dus een moeilijke keuze.

Wel lijken de gematteerde delen vrij grof te zijn. Maar dat hoort denk ik bij het motief in de wijzerplaat.
Czapek Antarctique

Mooi hoor, het uurwerk en de wijzerplaat/indice combo zijn hoogtepunten. De Indices zien er erg goed gepolijst uit, zeer leesbaar, daar houden we van. En het uurwerk is een plaatje.

Maar verder?

Deze Czapek is een typische APRO die seks heeft gehad met een Aikon en een Rolex Oysterquartz, en de liefdesbaby die daarvan het resultaat is heeft weer wat nukken: Blaartrekkend saai ontwerp, al vaak elders gezien. Blaartrekkende band en lugs. Ik houd niet van dit soort band-integraties. En dan de ietwat ridicule crown-guards die de crown nauwelijks guarden.

Meh. Elders ook gezien, en in ook daar niet van onder de indruk. Dat krijg je nou als je puur omwille van druk van de aandeelhouder maar een stalen sporthorloge ontwikkelt. Patek en AP, ik kijk ook naar jullie, uiteraard.

Waarom zien al die Royal Bang Aikon Ingenieur Antartique Nautilussen er toch hetzelfde uit?

Doe mij voor dat geld maar een Moser.

5 likes

Heel mooi, maar in mijn ogen veel te duur. :thinking:Voor dat geld is veel mogelijk​:stuck_out_tongue_winking_eye:

Cool ding, maar iets met de naam ‘Czapek’ zou ik nooit willen hebben. Is dat kortzichtig en oppervlakkig? Ja. Maar hier geen 15k horloge om de pols met een merknaam die klinkt als een verdeler van middelmatige Oost-Europese diepvriesmaaltijden met veel erwten.

8 likes

Ik ging van
WTF is een Czapek? Een vostok counterpart? … naar
wow wat een mooi horloge en afwerking en eindigend bij
WAAAAT… toen ik de prijs zag. Laat maar…
En op naar een volgende topic.

edit: gewoon mijn gedachte natuurlijk. Wel een erg mooi horloge.

3 likes

Trouwens, het ding heet ‘antarctique’ maar heeft een WR van 100m?

Dat is ‘Suitable for recreational surfing, swimming, snorkeling, sailing and water sports.’

Mja.