Nieuw grail? đŸ€” Czapek Antarctique

Antartica is een continent (landmassa dus), dus geen noodzakelijke associatie met water. Het is daar verdraaide koud, denk werkelijk je dat er veel gezwommen wordt? :wink:

Deze werd een dag eerder op monochrome besproken; ook mooi:


image

8 likes

Prachtig horloge, alleen inderdaad het logo op de wijzerplaat wat minder, maar daar zou ik wel overheen komen :grin:

Mooi, maar niet 10k+ mooi. Design is ook leuk, maar niet iconisch. Een 7,5.

Ik verbind de (bijna legendarische) benaming voor een horloge wel met een stoere alleskunnen die de expedities moet kunnen overleven. Dat wil zeggen 200m waterdicht. Ik vind de naam slecht gekozen.

Wat een boer niet kent eet hij niet. Met alle respect voor je reactie overigens. Dit is haute horlogerie en vergelijkbaar met Louis Ferrier, Moser en FP Journe ed. Gezien op de beurs in DĂŒsseldorf vorig jaar. Bijzonder mooi en zeer exclusief.

3 likes

Ik vind het erg mooi. Het zou niet mijn eerste keuze zijn bij mijn volgende NA en ook niet daarop volgend, maar dit trekt zeker mijn aandacht.

Als ik op de website kijk zie ik dat er ‘pas’ 38 van de 100 zijn verkocht. Liefhebbers kunnen hun slag nog slaan. Als de portemonnaie het toestaat. :see_no_evil:

Blijkbaar komen er eind dit jaar nog meer modellen. Ik ben benieuwd.

Nee joh, ze bedoelen dat ie ook nog bij min 20 gewoon werkt. :wink:

Kan allemaal goed zijn, maar je kan een naam marketing-technisch ook gewoon goed kiezen. Dit rare rommeltje met een C hier en een Z daar doet denken aan Russen zoals Boctoc en Strela en dat verbind ik qua imago niet met een microbrand horloge met ‘haute horlogerie’ en een prijskaartje van bijna 20k.

Het is een mening.

Het is een mening.

Heb Czapek in DĂŒsseldorf gezien, vorig jaar bij de Watch-Time beurs.
Ik vond ze erg fraai. Dit model was er toen uiteraard nog niet bij




1 like

Czapek was eerst de compagnon van ene Antoine Norbert de Patek. Toen Czapek en Patek met elkaar stopten ging Patek met Philippe verder.

Dat zal vast de reden zijn waarom Patek Czapek dumpte en verderging met Philippe :rofl::joy::grimacing::grimacing:

Dit is volgens mij een redelijk nieuw merk of een “reboot” van een merk dat heel lang niet actief was, dat evident mikt op het high end gebeuren. Vaak erg mooie en dure horloges en uurwerken.

Deze stalen serie doet mij persoonlijk helemaal niks.

3 likes

Goede zet geweest :smirk:

Ik denk dat het marketing technisch helemaal geen verkeerde naam is, maar goed dat is persoonlijk.
Jij hebt er bepaalde associaties bij maar ik denk dat die voor veel mensen (en dus ook de potentiële klandizie) niet bestaan.
Niet alles wat niet westers klinkt is rommel hĂš :grin:

1 like

Ik sprak natuurlijk volledig voor mezelf hé :wink:

disclaimer

1 like

Hier komt de naam vandaan.

Dus wat ze doen is eigenlijk een beetje op de geschiedenis van Patek Phillipe meesurfen.

2 likes

De oprichter is een Pool, dat verklaart al eea. Dan nog kan je een naam kiezen die misschien niet je achternaam is natuurlijk. Los daarvan, mijn punt is wat algemener, het blijft 18k voor een merk dat misschien niet ‘top of mind’ is als je dat soort bedragen gaat uitgeven. Bij mij alvast niet. En brand heritage en gevoel vind ik wel belangrijk genoeg.

Ketelaars is door “buitenlanders” ook niet met goed fatsoen en verstaanbaar uit te spreken.

2 likes