Nieuw grail? 🤔 Czapek Antarctique

Dan wordt het zoiets als Keytelar :yum:

2 likes

Ik heb je hele epistel niet gelezen (TLDNR;) maar je conclusie deel ik na het zien van de prijs. Slik.

2 likes

Idd ook het eerste waar ik aan dacht…de Zenith Defy Classic.

2 likes

Mooi horloge dat zich qua design begeeft tussen de Royal Oaks, de Laureato’s, de A. Lange Odysseusses en de nautilussen van deze wereld. Kan de maat overigens wel waarderen en op de plaatjes zie ik een zéér strakke afwerking.

Als ik moet kiezen tussen deze en de A. Lange Odysseus zou ik het nog even niet weten!

1 like

Ik ook niet, vind ze beiden om te kotsen.

1 like

Patek was ook een pool.

Patek Philippe is zo Zwitsers als Panerai authentiek.

1 like

mmmmmmm :star_struck:

:smile:

Grappig eigenlijk dat zogenaamd de “grootste” Zwitserse horlogemakers helemaal niet Zwitsers zijn.

Patek een Pool, Rolex komt van de Duitser Wilsdorf die vooral vanuit Engeland begon, Jaeger LeCoultre: de Fransman Edmond Jaeger, A.L. Breguet was Frans…

6 likes

Zwitsers moesten iets te doen hebben in de winter was het verhaal toch? En Engelse horlogemakers werden te duur.

Grappig om bij stil te staan inderdaad.

2 likes

Ik vind de grijze ook het mooist! :ok_hand:

Hier wat meer info over het merk. Heel kort door de bocht is het een horlogemerk waar nieuw leven in is geblazen door horlogeliefhebbers met een dikke portemonnaie. Niks mis mee, de ‘historie’ en de prachtige horloges die ze maken spreken mij wel aan.

1 like

Ik vind het uurwerk prachtig maar de uitstraling van het horloge vind ik verder vrij saai. Niet mijn ding voor dit geld

1 like

Ik kan die CEO niet aanzien. Die man moet zo nodig naar een tandhygieniste toe zeg. Gadver, van die tabaksbruine repen tandvlees. Brrr. Daarom maar even audio-only aangezet.

Het merk doet het niet voor me. Dat zit 'm in de naam. Mijn vrouw haat Polen en Tsjechen (is zelf Croatisch), en mijn tweede ex was half Tsjechisch en had ook een probleem met Tsjechen (ze blijken nogal racistisch/nationalistisch te zijn geweest). dus misschien ben ik door de dames bevooroordeeld geraakt. Ik kan de merknaam niet aanzien. Sorry.

Ik vind het wel leuk dat ze gewoon ouderwets individuele dingen laten doen door de experts om vervolgens te assembleren en samen te voegen… Dat vind ik mooi, dat is de basis van de Zwitserse industrie totdat ze die verticale integratie-bullshit gingen vermarkten.

1 like

Even wat nieuwe foto’s toevoegen hier :smiling_face_with_three_hearts:

14 likes

Mooie foto’s. Dat uurwerk is een pareltje om te zien.

Ik vind hem mooier dan de AP Royal Oak en de VC Overseas. Meer onder de radar en wat ingetogener. Maar ik denk dat hij met 41 mm relatief groot zal uitvallen. Zeer fraai.

1 like

Dat valt erg mee. Valt bijvoorbeeld veel kleiner dan een VC Overseas.

1 like

Als dat zo is zou deze Czapec voor mij ooit een grail kunnen worden. Zeker in het sportieve segment op dit moment de mooiste denk ik

1 like

is dit een NA?