Nieuw grail? 🤔 Czapek Antarctique

Nee helaas niet, ik zie deze groene nu pas. Was een samenwerking tussen Czapek en Fratello. Maar 50 stuks. Als die nu was uitgekomen had ik er wel serieus over nagedacht.

Zeker prachtig gemaakt :ok_hand:
Klein puntje van kritiek, de kleur van de wijzerplaat had van mij iets meer naar olijfgroen mogen neigen

Ja ik had zelf ook een iets andere kleurtoon gekozen, maar alsnog erg mooi. Er zijn voor 2022 al een paar nieuwe kleuren bekend gemaakt.

7 likes

Zo dan!! Die had ik ook nog niet gezien. Waardige vervanger van je overseas! Kopen!!:rofl:

1 like

Om over Florentine Ariosto Jones nog maar te zwijgen

Hahaha had gekund :smile: Maar ja….

2 likes

Enkel deze? Of gaat Czapek inmiddels ook volgas mee op de hypetrain?

Ik denk dat we het goed kunnen zien bij die nieuwe kleuren. Als die ook continue sold out zijn terwijl ze niet limited zijn, dan is het: all aboard… the hype train!

Die limited had geen 12 maar maar II. Vind ik persoonlijk mooier denk ik. Maar nergens in Nederland nog te zien dit merk toch?

1 like

Nee, ik geloof het niet. Neuss, Duitsland is het dichtst bij.

Waar heb je die nieuwe kleuren gezien? Zie ze op de website niet.

1 like

Dubai Watch Week

Wat een enthousiaste vriendelijke man die CEO :slight_smile:

1 like

Zou Robert-Jan @Fratello er zelf nu ook één in de collectie hebben?

Ik vind dit het meest spectaculaire sportmodel van de laatste twee jaar binnen de hele horlogerie. Twijfel sterk om er iets voor op te offeren.

4 likes

Reijersen heeft t merk ook.

1 like

Alleen daar verkrijgbaar toch?

1 like

In NL is dat volgens mij t enigste adres.

Beetje jammer dat er geen easylink achtig iets in de sluiting zit ;-(.

Waar @Erik_de_Gast over na denkt heb ik een aantal maanden geleden ook over nagedacht. Alles eruit behalve Lange en Reverso…. Czapek erin. Happy days. In de toekomst nog wat van rose goud erbij klaar rust… kudhobby :rofl:

Uiteindelijk toch niet gedaan en intussen is de balans wat verkocht en weer wat gekocht cq op mijn pad gekomen (op) en 1 Incoming.

2 likes

Je zou verwachten van wel, maar ik heb nog geen foto’s gezien of gelezen dat hij hem heeft.

Thanks! Misschien toch eens even langs Oudewater dan.

Heb je hem ook live gezien en op basis daarvan niet gedaan?

2 likes

Volgens mij kunnen ze daar wel iets mee.

1 like

Hmm ik had het eerst niet zo op Czapek maar mijn mening veranderd. Echt heel erg mooi gemaakt. Vooral die blauw en silver dial versies.

Maar volgens mij geld voor dit merk ook al dat ze niet meer voor list bij een AD te vinden zijn…

1 like

Volgens mij hebben ze geen mega lange wachtlijsten nog, dus je kan als het goed is “gewoon” bestellen.

Nee ook nooit gepast al was dat tempting.

Waarom ik t niet gedaan heb uiteindelijk ook niet gaan passen. Ik weet dat een ander lid wel Czapek gepast heeft. Geen easylink was een no go.

Daarnaast en dat is een les die ik met de defy heb geleerd. Eigenlijk niet groter dan 40 mm. Liefst wat kleiner.

En toentertijd was er nog niet zo veel veranderd als nu. Dat heet op erin, Blancpain erin. Ja ok. Eea ook weer verkocht.

En dan als laatste 2 punten.

Het is endgame geld. Dan ben ik echt klaar…

Czapek kost ongeveer Chf 20 k ex btw.

Ik vraag me af al vind ik kleine merken super vet. Maar met btw erbij…

Denk dat ik Grossman leuker vind in staal.

Appels en peren. I know.

Daarnaast vind ik rose goud steeds leuker. Jlc master small seconds of Rose Mut. Zit ook rond die prijsklasse.

En dan hebben we nog de Cartier Tank in rose goud… Nieuw list ca 13k hou ik mooi geld over. Stalen mut donker geld… :sweat_smile:

Endgame gaat in 2022 niet gebeurd. :slight_smile:

Klein merk sowieso

Tsja. Just my 2 cents.

1 like

Hier zo!

Met die ‘easylink’ zijn ze volgens mij bezig of die is er al.

1 like