Ik wil hier niks bashen maar wellicht is de Parmigiani ook een prima alternatief!
Te klein uurwerk in ieder geval.
Ik zal Czapek iig in de gaten houden.
Nja ergens volgend jaar mailen kan ook nog.
2022 zou nog weleens een raar jaar kunnen worden.
Passen is ook hier wel echt een must. Bijvoorbeeld, de DJ41 vind ik nét te doen, maar voor mij ligt de sweetspot eigenlijk op 39 á 40mm met een uitschietertje naar boven of beneden.
Ik ga Oudewater zeker eens bezoeken, misschien even wachten op de easylink idd.
Passen is dan inderdaad het beste, want afmetingen zeggen niet alles. Mijn alpine eagle is ook 41mm, maar draagt echt een stuk kleiner
Op mijn 17cm polsjes:
Moah… ik vind het OK, niet meer dan dat. Zijn wel heel veel (goede) andere alternatieven voor dit geld. Maar vrijheid, blijheid
Mooi horloge, stalen band ziet er ook interessant uit! Maar geen halve schakels oid… dat past dan zeker niet… spaar ik weer 18K
Te grote kast…
De DJ41 zit toch ergens tussen 39 en 40 in? Of heb ik dat verkeerd onthouden?
Ja zou het eens moeten opmeten met een goede schuifmaat, heb het ook weleens gehoord. Waarschijnlijk is dat ook de reden dat ‘ie nét goed op de pols valt.
Deze valt ook kleiner dan de opgegeven 42mm:
Mooie foto en mooi model ook.
Ik ga nog wachten op de nieuwe IWC Genta Ingenieur die hopelijk in 2022 uitkomt. Ik ben heel benieuwd! De Zenith Defy Original Skeleton spreekt me ook aan. Toch nog genoeg opties dus
Tof ding, die Czapek. Ik had m zonder schakelintegratie mooier gevonden, maar alsnog Czapeauk
Ik kan niet wennen aan de naam. Vind het uurwerk wel prachtig.
Er is zo’n Fratello groene editie te koop op Chrono24:
Price on request… dan weet je het wel. Erg jammer dit. Iemand die hem dus letterlijk heeft gekocht om meteen door te verkopen want de meesten hebben die van hun nog niet eens ontvangen. Zullen ze niet zo blij mee zijn denk ik.
Ik ben bang van wel.
Maar de vraag is:
A. Hoe streng is Czapek hierin.
B. T is geen Rolex dus ik vraag me af in hoeverre vraagprijs betaald word.
Mja voor veel mensen is 3 of 4 keer list betalen peanuts. Kijk eens wat ik heb….
Dat gezegd hebbende vind ik wel dat Czapek tot de top van de kleine independents behoort
Kreeg deze week mail van Reijersen Juweliers uit Oudewater, die zijn dealer geworden van Czapek.
Ik denk inderdaad niet dat Czapek het financieel gezien heel veel zal schelen, maar ik denk dat ze het toch veel liever in de handen van een liefhebber hadden gebracht. Als er weer een model uitkomt waar een wachtlijst voor ontstaat dan hoop ik toch wel dat dat soort mensen onderop de stapel komen
Het zou me niks verbazen als die voor 30K verkocht gaat worden. In my ogen is dat model de perfecte mix tussen de oude (geen 12, lange hour markers) en de nieuwe (patroon op de dial).
Dank voor je reactie, maar gezien de prijs verwacht ik dat deze ‘grail’ nog lang op zich laat wachten. Daarnaast is niets zo veranderlijk als smaak. Dit bericht dateert alweer van een tijdje geleden en ik denk dat ik dit horloge toch niet als grail beschouw. Maar goed, mocht ik ooit zo ver zijn dat ik 25k kan en wil uitgeven aan een horloge kan dat zomaar weer andere zijn.
Er is weer een nieuwe LE uitgebracht. Wederom in samenwerking met een Nederlands horloge blog. Ik vind hem erg geslaagd. Leuk ook die opgelegde Arabic numerals op 12 uur.
Gaaf @monochrome !