Nieuw grail? 🤔 Czapek Antarctique

De Monochrome versie is dus online gekomen om 14h55.
Iets na 15H waren alle 33 verkocht.

2 likes

Ik weet niet of dit nieuw is maar je kan de Passage de Drake versie gewoon helemaal zelf customizen.

Wel of geen 12 en de kleur of samenstelling van de seconds hand. Heel cool. Misschien staan ze ook nog open voor een eigen dial kleur :smile:

Ik vind hem zonder die 12 echt het mooist!

En je kan die polished C links ook laten brushen wat sommige al hebben laten doen.

1 like

Vond deze eerst heel mooi. Maar toen @Fate_Amenable_To_Change wees op de crown guard kon ik het niet meer “unseen”; is een no-go daardoor.

(buiten dat ik het geld absoluut niet heb :D)

1 like

Vandaag eindelijk officieel:

1 like

Pohhh, lekker hoor. Ik kies de Glacier Blue.

1 like

Kan er misschien aankomen🙂

Lekker doen dan!

Twijfel, vind het schitterend zeker die bruggen maar een of de ander ; de lange doet mijn hart een sprongetje maken en bruintje kan niet alles kopen

1 like

Is dit niet iets voor een samenwerking met HF2022?
Special Edition? Ik zie het wel zitten!

2 likes

Wat vinden jullie van de rattrapante? Antarctique Chronograph Archives – Czapek
Denk je dat die zijn waarde zal behouden?

Net als een maanfase een nodeloos kostenverhogende complicatie zonder praktische functie. Best cool dus :+1:t2:

Definieer waarde? Denk je dat je hem na verloop van tijd minder mooi of zelfs een beetje te druk gaat vinden? Dan daalt de waarde wel een beetje ja…

Ik zie dat er een 3-voud aan kostprijs wordt gevraagd op Chrono24… 't Is niet dat je 't vraagt dat je 't kan krijgen, maar toch?
Ik vindt het binnenwerk wel mooi!

Op hun site wordt reclame gemaakt voor een tracking systeem zodat onderhoud en verandering van eigenaar makkelijk traceerbaar wordt. Als je dit toelaat, dan lig je volgens mij minder wakker van het feit dat er mensen geld aan willen verdienen: Czapek goes Blockchain: Adresta – Czapek

Rattrapante betekent dat je tussentijden kunt meten, lijkt mij wel degelijk een praktische functie. Heeft elke quartz chrono ook tegenwoordig :thinking:
Nu zal het in de praktijk vooral gebruikt worden om mee te spelen, maar dat geldt sowieso voor de meeste chronogafen :grin:

Of goed ‘zat’ geweest. Wel eens geprobeerd om Patek dronken uit te spreken :sweat_smile:
Czapek … Hik

1 like

Die van Czapek (Rattrapante) is ook een limited edition. Ik zou de kans krijgen om er eentje te kopen maar het is wel een enorme prijs…

1 like

Ik wil helemaal niet weten wat dat ding kost. Ben er vrij zeker van dat dat niet de prijsklasse is waarin ik pleeg te winkelen :grimacing:

That was me! :slightly_smiling_face:

Paar foto’s van de passessie (was in juni 2021):

Vond het mooie horloges (en afwerking echt top), maar was niet overdonderd o.i.d. Kan ook moeilijk uitleggen wat het was, maar ik had niet het wauw-effect. :man_shrugging:

4 likes

En pasvorm/band?

dat herken ik wel! ik heb ze in Duitsland gezien op die beurs, mooi maar was niet perse onder de indruk.

Het ‘nieuwe’ model vind ik op de pics wel erg gaaf! Maar weet niet of ik het 20k gaaf vind. Persoonlijk vind ik die nieuwe Zenith Skyline dan ook wel een serieus alternatief.