Even op de site gekeken, echt wel mooie horloges en in lage oplages. Maar die prijs, oei dat is niet niks. Als je zo’n bedrag uitgeeft wil je hem toch eerst om de pols zien!
Ik draag nooit staal, dus ben niet echt de expert op dat gebied. Die ‘C’ vorm in de band is wel mooi gedaan en bijzonder. Maar bijvoorbeeld geen micro-bijstelmogelijkheid, wat je volgens mij in deze prijsklasse wel mag verwachten.
Als het goed is hebben de huidige versies wel micro adjustments in de clasp. Klanten die al een Antartique hadden konden gratis upgraden zelfs. Mooie service.
Ik vind de Czapec Antarctique bijzonder geslaagd. Maar ik heb er nog nóóit een in mijn handen gehad. Dan kun je feitelijk pas echt oordelen. Maar ik ben bij dit soort microbrands wel altijd huiverig wat te doen bij een defect. Hebben ze de infrastructuur voor een snelle afhandeling of moet je dan naar Genève rijden? Geldt natuurlijk voor meer van dit soort kleine pareltjes.
Ik denk dat je op de beurs in Düsseldorf doelt, oktober 2019?
Kwestie van smaak maar ik vond de modellen die Czapec daar toonde bijzonder mooi.
De Antarctique zat toen overigens nog niet in de collectie.
Wat dit horloge tot een “sporthorloge” maakt ontgaat mij.
In ieder geval een 120 m waterdicht, sportieve doch jaren 70 look…
Vrijwel zeker dat het horloge naar Zwitserland zal moeten, maar er zit wel een juwelier in NL die het merk sinds kort in het assortiment heeft en daarbij ongetwijfeld kan assisteren.
Tot welke categorie horloges behoort het model dan volgens jou?
Tot de categorie “doordeweeks naar het werk”
Jij bent toch al bijna 100? Waarom begin je over werk?
Dat is een sporthorloge pur sang.
Pas ik het aan in “doordeweeks”
Hoe langer ik met dit topic geconfronteerd wordt, hoe beter ik je begrijp. Twee jaar later zie ik dit:
Naar de voorkant kijkend zie ik op de onderste een soort visuele drukte met off centered subdials en aventurijn, en dan ook nog een soort van Fleur de Lis achtig ding op één van de wijzers. Met afgekapte Romeinse cijfers her en der.
Op de bovenste zie ik een wat drukkig patroon met een minute track die een soort van rehaut achtig wordt, een nodeloze 12 bovenaan en een PCL band met een soort van halve H links aansluitend op een soort van half shrouded lugs. Als we 'm dan omklappen zie ik een uurwerk waar veel te veel aan geskeletteerd is, met een beetje steampunk-achtige halve bruggen naar raderen.
Het geheel is in mijn ogen erg onrustig. De uitgefreesde zijkant is ook mijn gimmick niet, dus ik kan goed zien dat dit ook voor mij absoluut geen wow factor gaat hebben.
Het is geen Tonda.
Kortom: Ik zou geen Parmigiani Fleurier geld uitgeven aan een Czapek.
Alles op staal is een sporthorloge. Militairen willen niet met die bling gezien worden, en mensen die van netjes houden dragen veel kleinere en discretere horloges op leder. Een duiker is het ook niet, blijft over het sporthorloge.
Dat jij doordeweeks graag een sporthorloge draagt is trouwens prima hoor. Doe ik ook best vaak.
Ik denk dat je daar helemaal niet huiverig voor hoeft te zijn, Czapek is volgens mij een merk dat alle benodigde expertise in eigen huis heeft, en dat via gerenommeerde juweliers verkocht wordt. Eigenlijk dus helemaal geen microbrand (meer).
Ik zou het meer een Independent noemen in het licht van F.P. Journe of Moser
Gefeliciteerd!!!
Welke versie is dat dan precies? Ik zie er 1 met de 12 en 1 zonder de 12…
Dit vind ik echt super mooi…
Wow, te gek. Ben benieuwd.
Oef, lange voorpret! Maar een erg gaaf horloge.
Je kan dus kiezen. Per plaat kan je kiezen voor een 12 of niet, voor 3 afwerkingen van de secondewijzer en voor 2 afwerkingen van de band.
Zonder 12 wel echt heel veel mooier!