Nieuw hier: advies bij nieuwe aankoop

Hi horlogeliefhebbers!

Sinds kort ben ik me gaan verdiepen in horloges en sindsdien kan ik aan niets anders meer denken. Derhalve kwam ik op dit forum uit. Nu weet ik nog niet bijster veel over horloges (ik doe mijn best), maar wil ik graag beginnen met een solide automaat.

Ik zal mijzelf even kort voorstellen. Mijn naam is Paul. Ik ben 22 jaar en studerende aan de Tilburg University.
Zoals ik hierboven al zei wil ik graag beginnen met een mooi automatisch horloge. Ik heb altijd wel horloges gedragen, maar dan in een prijsklasse tot 500. Nu wil ik toch echt de stap maken naar een hogere prijsklasse, maar dat wil ik wel meteen goed doen

Breitling heb ik altijd al mooi gevonden. Zo is dit model één van mijn opties geworden: De Breitling Colt 44 automatic

Toen ik vandaag weer naar horloges aan het kijken was, kwam ik echter de clifton club van Baume et Mercier tegen.

Mijn twijfel is groot. Voor welk model zouden jullie kenners gaan? Alternatieven zijn ook altijd welkom. Mijn dank is groot!

7 likes

Beste Paul,

Allereerst welkom op het Forum. Ik denk dat het belangrijk is jezelf eerst goed te oriënteren op o.a. het forum om te kijken wat je echt mooi en belangrijk vindt in een horloge. Als ik me niet vergis zijn zowel de Breitling als de Clifton aardig aanwezig op de pols als je kijkt naar grootte. Ik zou zeggen probeer hem eens ergens in het echt naast een ander ander sportief model in 39-42mm.

Succes met je zoektocht!

Mijn beste,

Paul, van harte welkom binnen de gelederen van dit enthousiaste HorlogeForum!!
Duidelijk een forum ván liefhebbers vóór liefhebbers, waar de passie voor het horloge met verve wordt gedeeld!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Ik zou voor de Colt gaan :+1:

En welkom uiteraard!

Ik heb het oudere model colt gehad, die was met 41mm en high polish een echte bescheiden blikvanger (naar Breitling normen welteverstaan). Daarnaast heb ik ook een Breitling Avenger Skyland Chronograph gehad van 45mm en die was eveneens typisch Breitling, maar wel een echte toolwatch.

Ik zou goed bedenken met welke gelegenheden je het draagt. Breitling vind ik qua merk meer aanspreken, vandaar dat ik daar alleen op inga. Hoewel ik het nieuwe logo niks vind en de oudere modellen mij meer aanspreken wat betreft de Colt lijn.

Mijn keus zou in het geval van een colt dus een ouder model zijn en het liefst een maatje kleiner, zo heb je dan een geweldige alleskunner.

3 likes

Welkom hier.

Die Club van B&M doet me een beetje denken aan de Pontos S Diver van Maurice Lacroix.

De Breitling die je toont, ik vind oudere Colt modellen leuker. Nu zijn ze te toolachtig, maar dan wel voor de volle prijs. Bestaat de Avenger lijn nog?

Paul, welkom en veel plezier op ons mooie forum.

Welkom paul! Hier een mede tilburger :fist_left:

Heb je al wel eens gekeken naar een oris aquis. Iets kleiner dan de colt, maar vanwege de deels gepolijste band ook een blikvanger. Op rubber echter een stuk meer onder de radar.
Kan je bij peijnenburg passen, ook handig :wink:

1 like

De nieuwste Longines Hydroconquest al gezien??

Anders is deze nog wel een optie misschien?

3 likes

Welkom :grinning:

Welkom op het forum!

Als je twijfelt, neem daar dan lekker de tijd voor. Je gaat een smak gele uitgeven dus haast je vooral niet. De Colt vind ik mooi en Breitling is een gerenommeerd merk. Ik zou wel even nagaan of 44mm de juiste maat voor je is; als ik me niet vergis is ditzelfde horloge er ook een maat kleiner.

Succes!

2 likes

Ik stem voor de Breitling, maar dan wel het ‘oude’ model omdat ik die wijzerplaat mooier vindt.

2 likes

Dank. Ze zijn inderdaad vrij aanwezig, maar dat is eigenlijk wel een beetje wat ik zoek. Thanks voor de tips!

Welkom Paul en veel plezier! Mijn advies tussen deze 2 zou de Breitling zijn. Simpelweg geschiedenis en mooi horloge!

Hoi xinchao: hartelijk welkom hier. Advies heb ik niet. Succes! En plaats t.z.t. eens een fraaie foto van het horloge dat je hebt gekocht.

Welkom hier, en veel plezier en succes met je zoektocht​:smiley::+1:t4:

Van harte welkom :clap:

Welkom op het Horloge Forum, veel plezier en je zou natuurlijk hier eerst nog even een tijdje kunnen rondkijken voor je een besluit neemt!

image