Nieuw hier dus even netjes voorstellen

Ook ik heb het horlogeforum gevonden en hoor hier toch wat langer te verblijven dus vind ik het netjes om mij even voor te stellen. Ik ben een vader van 44 uit de regio Amsterdam, werk in een ziekenhuis op een ICT afdeling en mijn interesse voor horloges begint een beetje aan te wakkeren. Aangezien mijn kinderen langzaam wat zelfstandiger aan het worden zijn (14, 16 en 18 jaar) krijgt papa ook wat meer tijd en lijkt het mij leuk om me wat meer in horloges te gaan verdiepen.

Dit verdiepen bedoel ik in de breedste zin van het woord. Als eerste ga ik eens rustig kijken voor een leuke aanvulling om mijn huidige horloge die door de jaren heen wat “battle damage” op heeft gelopen, maar 1 aanvaring met het asfalt heeft hem erg pijn gedaan. Hij werkt nog wel, maar hij lijdt wel wat pijn.
Het gaat om een Seiko Arctura Kinetic Chronograph Titanium die ik in 2006 nieuw heb gekocht. Mijn vrouw kocht toen een Rado als aandenken van de erfenis van haar oma en ik heb toen dit horloge gekocht.

Zoals op onderstaande foto’s goed te zien is heeft hij echt wel wat schade door het asfalt gekregen

Dus nu wordt het tijd om maar eens een aanvulling aan te gaan schaffen. Ik heb via een ander forumlid al wat in de pijplijn zitten, maar die show ik wel zodra ik die in handen heb.

Verder vind ik het erg leuk om dingen uit elkaar te halen en te repareren en wil dat ook eens met horloges proberen. Ik weet dat het niet eenvoudig zal zijn en het veel tijd zal kosten om dingen te leren, maar om te leren moet je toch eerst gaan beginnen. Het lijkt mij ontzettend gaaf als ik ooit mijn huidige Seiko een servicebeurt kan geven en/of op kan knappen, maar goed ik verwacht dan een paar jaar verder te zijn.

Voor nu zal ik het hier even bij laten, maar ik hoop hier nog lang te kunnen vertoeven.

53 likes

Welkom :partying_face: als je er erg aan gehecht bent kan je kijken of onderdelen van het horloge te vervangen zijn natuurlijk :smiley:

1 like

Dat is zeker een optie, maar ik denk dat ik dan liever eerst een leuk horloge voor ernaast wil. Ik heb hem een tijdje niet om gehad omdat ik het wel echt shit vond van de beschadiging, maar nu kijk ik er toch wat anders tegenaan. Het is een gebruiksvoorwerp en hij werkt nog dus draag ik hem nu weer.

1 like

Welkom hier op dit mooie forum!

1 like

Welkom op dit mooie en leerzame forum!

1 like

Welkom bij de club :+1:

1 like

Welkom. Dat horloge moet je koesteren: het heeft een verhaal.

2 likes

Welkom!

1 like

Welkom

1 like

Dat zal ik zeker doen, we hebben al wat dingen meegemaakt samen :slight_smile:

Hoi Marc, welkom!!

1 like

Welkom…:+1:

1 like

Welkom, Marc! Qua leeftijd, woonomgeving, vakgebied en hobby kunnen we handen schudden. Veel plezier op het forum!

1 like

Welkom!

1 like

Welkom. Leuke Seiko. Veel plezier hier.

1 like

Welkom bij je nieuwe verslaving, mooie Seiko :+1:

1 like

Een horloge met zulke beschadigingen zou ik tweedehands nooit kopen.
Maar zo’n horloge met beschadigingen die ik zelf gemaakt heb zou ik ook nooit weg doen!
Karakter, verhaal, history. Kortom, dragen met trots :sunglasses:

(p.s. nooit gerealiseerd dat wij 10 jaar schelen :flushed: (in mijn nadeel :wink: ))

2 likes

Van harte welkom Marc :+1:

IMG_1947

Hoe heeft de Seiko het asfalt gekust?
Hopelijk heb jij geen schade opgelopen!

2 likes

welcome home

Mijn beste,

Van harte welkom in die fascinerende kring van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like