Nieuw hier - PowerReserveFan

Na een tijdje rond te hebben gesnuffeld op dit leuke forum wordt het wel eens tijd me voor te stellen (waarschuwing: lang!)

Ik ben Arnout, bouwjaar '74, en electrotechnisch ingenieur van beroep. Ik werk voor een grote internationale firma die sensoren voor o.a. de autoindustrie maakt.

Als kind ben ik al gefascineerd door horloges, en dan met name mechanische. Ik heb ze, tot vrij kort geleden, nooit verzameld, ik droeg altijd slechts 1 horloge. Onlangs kreeg ik een horlogedoos van mijn vrouw, omdat zich er toch inmiddels 5 geworden waren, die geen plekje hadden. Het resultaat staat hieronder:

Het begon allemaal met een oude Pontiac Nageur, die ik als klein jongetje uit de la bij mijn vader viste, die hem ook een aantal jaar gedragen heeft. Later zou ik hem gereviseerd voor mijn verjaardag krijgen, en heb hem dan ook een aantal jaren gedragen. Lopen doet hij al jaren niet meer, en de kast heeft ook diepe slijtsporen aan de rand met de caseback (en moet nodig schoongemaakt worden). Het kriebelt wel hem weer eens lopend te laten maken.

Daarna kwam er, inmiddels was ik een jonge twintiger, een titanium quartz horloge van Rochemont, dat tot heel kort geleden altijd nauwkeurig en zuinig liep. Inmiddels heeft deze ook wat aandacht nodig, ondanks een nieuwe batterij wil hij niet meer lopen.

Toch wilde ik graag weer een mechanisch horloge en daarom kreeg ik na het afronden van mijn proefschrift van mijn ouders een titanium/gouden Melchers horloge, waar een automatisch ETA uurwerk in zit. Draagt onmerkbaar comfortabel, en kan heel nauwkeurig lopen. Wel moet ik zeggen dat er regelmatig een horlogemaker wat aandacht aan moest besteden zonder dat er rare dingen met het horloge waren gebeurt om hem weer netjes te laten lopen.

Mede daaroom schafte ik ter gelegenheid van de geboorte van onze jongste dochter, een paar jaar geleden een Maurice Lecroix Pontos Reserve de Marche aan op Ebay. Voor een leuke prijs een prachtig (vind ik) horloge met een power reserve meter, mooie glazen caseback en een fijne leren band met vouwsluiting. Krijgt nog steeds veel draagtijd.

Waarom dan toch weer een quartz dan? Nou, afgelopen najaar waren zowel de Melchers als de ML bij de horlogemaker en wilde ik toch wat om de pols hebben. Nu reis ik ook nog best veel, en daar is de Citizen CB0010-02E (was er geen mooiere naam?) op zijn best. Altijd op tijd, want radio controlled, met een eeuwige kalender en de tijdzones zijn eenvoudig in te stellen. De meegeleverde band vond ik niks, inmiddels zit er een Citizen band wel leer met vouwsluiting op.

Inmiddels kriebelt het om de doos wat voller te krijgen, maar dat bewaar ik wel voor een ander topic. Bedankt zover voor het lezen (als je zover kwam) en de vele leuke info en mooie foto’s waar ik me aan kan vergapen hier op dit forum. Ik hoop in de toekomst ook wat leuke en nuttige informatie te kunnen bijdragen!

33 likes

Welkom :+1:

Welkom hier, benieuwd waarmee de horlogedoos zal worden gevuld!

Welkom hier!

Welkom op het forum!

Welkom en veel plezier op het forum!

Welkom :grin:

en die pontiac moet je toch terug leven in blazen :+1::star_struck:

Van harte welkom! :slight_smile: :+1:

image

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van HorlogeForummers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom en veel plezier op HF :+1:t2::smiley:

Beste Arnout,
welkom op HF!

Welkom…:grinning:

Welkom Arnout en veel inspiratie toegewenst op dit mooie en zeer informatieve forum!

welkom-home

Welkom!

Welkom op HF :+1:

Welkom! Ik zou als ik jou was die Pontiac in ere herstellen, dat wil zeggen laten opknappen en een beurt geven. Daarna zou ik de Melchers en de Pontiac gewoon goed onderhouden. Dat soort dingen zijn niet in geld uit te drukken.

Welkom Arnout!