Nieuw horloge gezocht, liefst geen Oris

Dag beste mensen,

Ik ben opzoek naar een nieuw horloge. Zoals in de titel vermeld het liefst geen Oris… Dit om de simpele rede dat ik reeds in bezit ben van twee mooie Oris horloges! ik draag ze dagelijks met veel plezier. (een uit de duikers lijn en een uit aviator lijn).
Mijn budget ligt rond de 2000,- en het liefst een automaat! wat vind ik mooi…
Omega speedmasters, breitlind colt, Tag heuer carrera… echter zijn al deze horloges een stukje boven mijn budget…

Graag hoor ik van jullie!

Een nieuw horloge in de zin van echt nieuw of mag het ook tweedehands zijn? Bij dat laatste zijn sommige modellen die je noemt echt wel haalbaar hoor…

Sinn?

Tudor Black Bay?

Als je nieuw zoekt, dan zou ik nog een fractie doorsparen voor deze:


Voor 2500.- bij Kramer Watches in Franeker

Net onder de 2000 te vinden en deze week mijn grail (vorige week was het de Pelagos, de week ervoor de Tudor Sub ;))

3 likes

Nieuwe Tissot prs516 auto chrono. Hou je nog wat over.

2 likes

Moest ik ook aan denken, ondergewaardeerd merk m.i.

Je verliest per week snijpunten met je grail Jonathan :grinning:

De tag heurer auqaracer had ik ook al gezien. Mooie klok!! De breitling nog niet! Maar die ziet er ook mooi uit… Sinn zegt me echt niet…

:smile:
Ik probeer budget en grail in 2 richtingen dichter bij elkaar te brengen, gaat sneller… :wink:

1 like

Veel keuzemogelijkheden…

Sinn
Longines Legend Diver
Breitling
Tag Aquaracer
Omega Seamaster (tweedehands)
Rolex DJ (tweedehands)

Keuze te over!

Beetje in de lijn van een Speedy of een Carrera : Fortis B42 Offical Cosmonauts Chronogrhaph of Damasko DC66 …

Zo vele smaken … zo vele keuzes :wink:

Op het Duitse Uhrforum staat een Tag Heuer Carrera uit 2011 voor 1650 Euro.

1 like

Hij is al gezakt naar 1550. Kan misschien nog wel wat vanaf. TH doet het misschien net wat minder waardevast momenteel door de populariteit van Heuer. Maar ben ervan overtuigd dat het met TH ook nog goed komt :wink: en zeker ook dit model zal op dit niveau wel waardevast blijven denk ik.

Heb er ook nog eentje te koop uit 2006! :wink:

Er staat een mooie colt met beige wijzerplaat op marktplaats, met papieren, maar zonder doos.
Ik denk dat je deze voor ver onder uw budget kunt krijgen.
Staat er al even op.

2e hands horloges… Tja… Ik weet het niet… Waar moet je dan op letten? Behalve het uiterlijk…?

Ik heb net een maand geleden een tudor sub uit italie gehaald. En de lichte verkleuring van patina en de afwerking zijn het echt waard om even door de sparen (mijn mening) prijzen vallen relatief mee vond ik. Net zo duur als een goedkope gebruikte pelagos.

Proficiat! Heb er eentje gezien bij een NL handelaar voor 3k, kan me dus voorstellen dat ze nog wat goedkoper elders/particulier te vinden zijn. Ben van de Sub naar de Pelagos geswitched omdat er toch wat minder risico is bij een modern horloge. Wil hem niet voortdurend uit voorzichtigheid uit te hoeven doen.
Time will tell. Heb nu net ook een oudere Aquaracer gekocht in Italië. Àls hij aankomt, zullen we na een tijdje wel zien wat de volgende stap wordt.

1 like