Hallo allemaal ik ben Jelle en ik was laatst op zoek naar een nieuw horloge. Nu kwam ik op wat rondstruinen op een horloge genaamd Jaguar Mod. J862/1. Nu kon ik vrij weinig over dit merk vinden en was dus benieuwt wat men van dit merk weet en te zeggen heeft. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Alvast bedankt. Gr Jelle
Deze? En dat voor 418 euro?
Persoonlijk zou ik verder zoeken. Het merk komt hier op het forum nauwelijks langs. Het uurwerk is een eenvoudige quartz. Voor dat geld kan je kwalititatief betere horloges krijgen. Maar goed, als je het echt een heel mooi horloge vind, dan moet je het vooral doen
Dankjewel voor je antwoord, ben gewoon nog zoekende naar iets om mn verzameling uit te breiden Vond het uiterlijk erg mooi, wat zou je mij als alternatief bieden? Wil iets in de combinatie goud en zilver zoals hier zichtbaar is. Het blauwe of zolas een andere versie met groen hoeft niet perse.
Invicta
Gewoon rustig zoeken. Vergelijk verschillende merken, etc.
Afhankelijk van je budget, zou ik zoeken bij bijvoorbeeld Citizen/Seiko.
Ben zelf absoluut niet van de twotone (of je gaat voor helemaal goud of niet )
Heb je voldoende budget? Dan kan je net zo shinen als @handavinci
Welkom op HF.
Dat PVD āgoudā valt er doorgaans sneller af dan je leuk vind. Seiko PVD schijnt de laatste jaren wel wat duurzamer te zijn.
Heb zelf al een citizen, heb die 2 jaar terug met mn eerste vakantie geld gekocht. Is een mooi klokje op zonlicht, ben zeker tevreden over het merk. Van seiko heb ik ook veel lovende berichten gelezen. Daarnaast heb ik ook een keer in opwelling een guess gekocht maar dat is achteraf een fout geweest. Maarja daar leer je van.
Mijn budget zit rond de 400 a 500 euro. Vind het horloge op de foto erg mooi, kon hem 123 niet zo snel vinden. Hoe heet deze?
Mooie Seiko zoeken is beterā¦of Citizen⦠of⦠noem maar op
Het fotootje had ik hier vandaan geplukt: http://forums.timezone.com/index.php?t=msg&goto=6372492&rid=0
Vind je gelijk meer informatie over het horloge.
Tip: google op Twotone (en dan horlogemerk).
Eens met RBK; onbekend merk hier.
Voor dit bedrag kun je betere horloges vinden zeker in de enorme Seiko catalogus!
P.s. sla Invicta ook even over.
Suc6!
Hallo Jelle,
Seiko en Citizen zijn de toppers in het lage segment.
Casio ook en ik vergeet er vast een paar.
En er zijn natuurlijk die snuiters van Vostok Amphibia.
Maar daar moet je van houden.
Of een Glycine combat sub moet ook kunnen van je budget.
En er zijn ook nog de Duitse fliegers, Laco, Stowa, of Archimede ect.
Moet het perse een chrono zijn?
Bijvoorbeeld de ā1963ā van Zuan is een leuke mechanische chrono.
En betaalbaar.
Als je echt two tone wil beperkt dit enigszins de keuse.
Maar kijk vooral op HF goed rond.
En op Youtube zijn veel reviews te bekijken.
Misschien krijg je dan een goed idee.
Succes
Volgens mij heb jij trek in een stevige discussie op de vroege morgenā¦
In het geheel niet.
Maar wij houden u niet tegen
Zoals gezegd zou ik ook wat verder kijken naar bijvoorbeeld Seiko of Citizen.
Of bijvoorbeeld Orient of Bulova.
Succes!
Ik zou ook even kijken bij Invicta. Voor 400/500 kun je met name in de tweedehands markt een leuke zwitsers uurwerk vinden met saffierglas.
Wil je echt goedkoop uit zijn dan kun je altijd nog gaanvoor een pro diver die zeker te krijgen is in two tone.
Hoi Jelle, welkom op het forum.
Ik heb vorig jaar ook een Jaguar gekocht.
Deze:
Het horloge was zeer netjes afgewerkt maar toch deed het me niets.
Was er snel op uitgekeken en heb hem na een paar maanden weer (uiteraard met verlies) verkocht.
Het uurwerk is een zeer simpele Ronda quartz, niets bijzonders. Toen kocht ik nog horloges omdat ik ze mooi vond, nu stel ik voor mezelf wat meer eisen.
Nu zou ik nooit meer een Jaguar kopen, maar eerder voor bv. een Seiko gaan in dat budget. Als je eens goed rond kijkt hier op het forum vind je wel wat topics van mensen die op zoek zijn naar een horloge tot 500,- daar kun je een hoop inspiratie uit halen.
Misschien is een gebruikt horloge uit het blauwe deel ook een idee? Daar staan vaak horloges die nagelnieuw zijn en alweer verkocht worden omdat er geen klik mee is. Dat scheelt je vaak een hoop geld.
Hoezo? Het klopt toch wat hij zegt?
Ik adviseer je om lekker iedere dag even op HF te kijken.
Misschien dat je er wat van opsteekt zodat je over een paar weken een mooi en degelijk horloge kan aanschaffen.
Goedemorgen allen, ik ga zeker wat rond kijken hier op het forum. Ik zie een hoop mooie en handige tips. Ik ben blij dat ik het gister heb gevraagd, heeft mij denk een hoop tranen bespaart. Ik zal ook eerdaags eens bij de lokale horloge dealer langs gaan om daar is te kijken. Iedereen die mij geholpen heeft bedankt. Gr Jelle