Nieuw Horloge kopen, tips nodig!

Hi allemaal!

Dit is mijn allereerste post na een paar dagen soms wat incognito rond te hebben gedwaald over het forum.
Even een korte introductie;

Sinds ongeveer een half jaar heb ik voor het eerst een horloge gedrasgen (naast alle mickey mouse horloges 15 jaar geleden;)). Toen heb ik de Vincero Kairos gerkocht (geen hoogstandje, I know)

Ik ben op zoek naar nog een dresswatch, met een budget van ~300. Wat hoger kan ook als het echt een leuk ding is. Ik snap dat ik er niks fantastisch van kan kopen, maar heeft iemand toevallig een tip wat ik absoluut niet (of absoluut wel) moet nemen, omdat het grote troep in een mooi jasje is?

Edit: Een automaat heeft voor mij nu nog de voorkeur t.o.v. handopwinders. En ik ben nu vooral op zoek naar horloges met een polsband van leer.

Thanks!

Jochem

En hier ga je al de fout in. Er is genoeg leuks voor dit geld! Helemaal wanneer je voor een goede tweedehands gaat. Een voorbeeld:

Tissot Visodate Heritage. Tweedehands tussen de 280 - 350 wel te krijgen.

4 likes

Haha, en dit is de reden dat ik maar een account op dit forum heb gemaakt, Dat is zeker al een goede optie, Thanks!

Nog voorkeur voor batterijen of meegaanies?

Batterijen! Ik zou veels te snel een handopwinder vergeten te handopwinden waardoor ik nòg later bij colleges ben;)

Tissot Le Locle.

Komt niet op t verkoopgedeelte, maar pm is vrijblijvend :slight_smile:

2 likes

Bedankt voor de optie!
Ik ben denk ik (for now) meer een fan van leer-bandige horloges, maar daar kan natuurlijk snel verandering in komen.

Tissot T-Classic Perpetual Calendar? Dan hoef je ook nooit de datum te verzetten😁

2 likes

Haha scheelt ook weer. Vind het sowieso bizar dat ze die ‘eeuwigdurende kalenders’ kunnen maken in zo’n klein klokje. Werkt een vouwsluiting op zo’n leren bandje fijn? Heb het zelf nooit eerder gezien.

Komt binnenkort een leren bandje op van vakman @Ko-Banden , die naam zul je vaker terugzien op 't forum. :slight_smile:

1 like

Ideaal zo’n dubble locking clasp. Eenvoudig om te doen en geeft het horloge en luxere uitstraling.

@Captaingingerbeardd Kijk er nu al naar uit!
@RLC Ziet er inderdaad fancy uit! als het ook nog makkelijk te gebruiken is, is het win-win

Mooie Orient.
Nieuw voor 300 euro te krijgen.

3 likes

Go Seiko Cocktail!

6 likes

Een Swiss made Rodania Jadis
met Saffierglas en 10 atmosfeer waterdicht

€ 265,-

of deze :Swiss made € 299,-

2 likes

Kan ook automaat zijn hè :sunglasses:

Zoals meeste opties hierboven…

@nijmege01 Nice! en ook niet echt prijzig!
@Tommyvee Ziet er goed uit, ik denk dat deze tot nu toe samen met de Tissot T-Classic Perpetual Calendar bovenaan m’n lijstje staan;)
@Carpe_tempus Bedankt! Met al deze opties krijg ik langzaamaan spijt dat ik naar dit forum gekomen ben, het is dat m’n bankrekening het niet toe laat, anders zou ik vandaag nog een paar mooie klokjes bestellen
@Forrestx Dit laat mijn kennis in horloges gelijk goed zien, haha

1 like

Gewoon de grote stad in gaan en een beetje rondneuzen bij juwelieren wat ze allemaal hebben, misschien kom je wel iets leuks tegen!

Ik woon zelf in Utrecht, dus genoeg juweliers hier, gelukkig. Maar ik vraag me altijd af hoe ‘eerlijk’ ze zijn. Of de horloges die ze verkopen echt van goede kwaliteit zijn, of gewoon een mooi kastje hebben en ze daar een prijskaartje aan hangen. Ondanks dat ik de leden hier niet ken, heb ik toch het gevoel dat ik hier eerlijkere antwoorden zal krijgen;)

met een klokje in deze prijsklasse zou ik die online kopen. Veel meer keuze en betere prijzen.

Het bandje kan je trouwens makkelijk verwisselen, dus al komt hij op staal kan je er zelf zo een leren bandje onder doen.

3 likes