Nieuw horloge loopt bijna heel uur voor

:+1:

Waarom wordt een topic over een droog technische vraag volgeluld met allerlei off topic verwijzingen naar off topic, heren? Kap daar eens mee. Daar hebben jullie een hele eigen rubriek voor.

6 likes

Is de FC al gedemagnetiseerd ? @2824
Snel een berichtje, mensen slapen hierdoor slecht.

1 like

Als ik het wist, had ik 't je kunnen zeggen. Aankomend weekend worden er weer wat potten gedronken. Ik zal eens navragen of de eigenaar al in actie is gekomen. Vanzelfsprekend hou ik jullie op de hoogte.

Tegen slapeloosheid kan ik een stevige ronde matrasgymnastiek en/of een ouderwetse mok kamillethee aanraden :crazy_face:

2 likes

Het gaat hier om normale slijtage en ouderdomsverschijnselen.
Aan de meeste vintage horloges die ik koop moet wel wat gebeuren, dat is ingecalculeerd als ik ze aanschaf.
Ook een mens van 60+ heeft over het algemeen kleine gebreken…

Teringweinig.

3 likes

Akkoord. Maar meestal worden ze verkocht als “net geserviced” … en dan hebben ze gewoon oude ingedikt olie of kapotte onderdelen.

Update:
Eigenaar heeft de FC-AD, met wie hij al jarenlang een band (i.v.m. aankoop van een Omega, Tag Heuer, Tissot etc.) heeft, opgebeld en situatie uitgelegd. Magnetisering als mogelijke oorzaak genoemd, maar AD schijnt te hebben gezegd dat ze het zekere voor het onzekere willen nemen en het horloge insturen. Volgens AD zouden meer zaken aan de hand kunnen zijn gelet op de -in hun ogen extreme- afwijking. Eigenaar gaat horloge dus vermoedelijk morgen inleveren.

I shall keep you guys posted :slight_smile:

2 likes