Kan ook anders…
Maar even ontopic.
Als je deze…
Allemaal mooi vindt. Dan zou ik zeker voor de Santos L gaat, want alles wat je noemt is 40mm en groter.
Kan ook anders…
Maar even ontopic.
Als je deze…
Allemaal mooi vindt. Dan zou ik zeker voor de Santos L gaat, want alles wat je noemt is 40mm en groter.
Dit is zo enorm divers, ik zou gewoon eens het een en ander in het echt gaan bekijken. Het is sowieso een smak geld dus als het geen liefde op het eerste gezicht is, gewoon niet doen.
Ho ho. Laten we eerst eens aan de goede man vragen wat z’n polsomtrek is. Dat jij een 42mm Speedy mooi vindt wil niet zeggen dat een lompe kolos als een Monaco een goed idee is. Een 35mm Santos heeft de aanwezigheid van een 40mm+ rond horloge.
Jij hebt de sportieve versie, die houdt het beter? Of ben je er voorzichtig mee?
Precies, dat is dus wat anders.
Je hebt nota bene zelf een Santos. Waar je zo blij mee bent, los van de zuivelproducten waarmee de bezel naar hardnekkig gerucht schijnt te zijn gebakken.
Het is zijn eerste goede luxe horloge, dan hoef je van mij niet enorm van de gebaande paden af te wijken. Dat kan altijd nog, maar met een gedegen horloge als basis kun je alle kanten op. Ook verkopen zonder verlies als je op een gegeven moment denkt iets excentriekers als bijvoorbeeld een Hentschel (niet mijn keus, maar oké, zijn geld) te willen halen.
Het is dan ook geenszins een advies voor een hobby-ending horloge. Daar zal ik me niet zo gauw aan wagen, hoewel ik daar (je kent me) uiteraard een stuk spannender adviezen voor zou hebben.
Dit zijn wijze woorden.
Yup. Maar als jij me midden in de nacht wakker schudt en met een megafoon in m’n oor roept “Wat is de beste lichte wijzerplaat ooit” komt er zeker geen Santos uit rollen. Feit is dat het een simpele, skere pad-printed wijzerplaat is.
Die Breguet 5157, samen met wat werk van Shapiro, doemt in m’n geest op, maar ook een willekeurige Citizen Chronomaster Washi papier of de hier eerder genoemde GS snowflake heeft een betere wijzerplaat.
Maar het beste horloge wat ik ooit in handen heb gehad blijft m’n GS SBGW231. Als ik morgen de vlammenzee uit moest rennen die m’n huis was, en ik had tijd om één horloge mee te grissen was het die SBGW231. Grappig genoeg vind ik 'm juist heel erg veel eigenschappen hebben die me aan een ziel doen denken. De Saxonia Thin ervoer ik als veel ziellozer.
Dat gezegd hebbende:
Speedmasters zijn zwart, 42mm groot, hebben een stalen kast en witte wijzers. Alles wat daar niet aan voldoet is in mijn optiek geen Speedmaster. Die kunnen helemaal niet wit zijn.
Hmmmmm… Het is een graduation watch. Ik zou iets tijdloos pakken zoals een DeVille, desnoods een 38mm AT, een SBGW231, de MUT, de Reverso of een Nomos… Santos is een kandidaat, zeker, maar als eigenaar voel ik me genoopt om de nadelen er van eerlijk op tafel te leggen. Dan weet @SDW gewoon eerlijk wat ie koopt.
Als niemand anders in dit topic het doet moet ik het maar doen:
Neem een Rolex. Dan kun je je graduation watch zonder veel risico weer door schuiven. Al lijkt dat me niet de insteek. Evengoed, over een jaar of tien, wanneer je gaat scheiden, wil je er misschien wel vanaf. De ironie dat ik degene ben die drie Rolexen voor heeft gesteld zou je niet moeten ontgaan.
Ook al zou ik dat willen, kan ik dat gewoon niet.
De coating op de bezel is rete hard. Daarnaast helpt de matte afwerking ook.
Pak draag ik nooit, maar voor de rest kan hij met alles.
Als je echt sport wilt, heb je deze optie ook nog.
Kan ik beamen. Zelfs voor mij (21.5cm) was deze net TE. Het zijn hele coole horloges, maar wel joekels en niet echt daily material.
Foto’s uit het archief:
Hoe groot is je pols trouwens? Alvast wat inspiratie over lichtkleurige chrono’s
Bij deze kun je een staalband bijkopen
Om ook wat te roepen:
Liefde is toch rood:
Eigenlijk kan je een hoop geld besparen en aan andere zaken uitgeven als je voor deze optie gaat:
Iets kleiner bestaat natuurlijk wel. En simpeler. @SwissToni keurt deze boodschap goed:
Oooooh… En Glashütte Original, als we het toch over dat dorp hebben, bracht net dit uit:
Eens met veel van wat je zegt, maar de TS geeft een aantal kaders mee waarmee wij dan weer aan de slag kunnen. Een Breguet lijkt me a.) wat zwaar geschut op budgettair vlak en b.) ook wel enigszins een acquired taste.
En tuurlijk heeft een zwarte Speedy de voorkeur, maar wit was dan ook een voorkeur en geen harde eis.
Die witte OP vind ik dan weer een uitstekende optie. Een van de meest bescheiden en smaakvolle horloges uit de Rolex stal van dit decennium.
Tja. Alleen de vorm is te vergelijken. De Monaco is toch wel een ander beest kwa horloge.
De Santos is voor mij vierkant genoeg.
@SDW alleen afgaand op je lijstje horloges (zonder budget en polsmaat) zou ik ook eens kijken naar een Explorer 2 uit het blauw.
Is er ook met witte plaat.
Ik maak ook geen grappen met die Rolexen. De Cellini die ik postte heb ik altijd gewaardeerd. De 1908 ook wel, eerlijk gezegd, maar da’s met 22K nog veel zwaarder geschut dan de Breguet.
De OP, ook niet witte varianten, maar de kekke kleurtjes zoals lichtblauw en roze en zo, is inderdaad één van Rolex meest flexibel inzetbare, smaakvolle en gewoon leuke horlogeseries. De DJ die ik van Han vast had was ook super cool, met die porseleinen wijzerplaat. Dat is wel vintage, dat moet je willen.
De OP is in mijn beleving al 20 jaar een sterke propositie. En grappig genoeg één van de weinige platformen waar ze leuke kleuren gebruiken. De Rhodium met blauwe pips, de Olijf, de Roze en ook de Blauwe met 3-6-9 dial… Ik zie me nog wel eens een OP hebben als ik een leuke tegen het lijf loop.
Leuk! In het kader van witte wijzerplaten - de Omega Globemaster verrast me dagelijks. Kan deze ietwat sportief maar ook zakelijk dragen. Korte Strap guide op Strap Guide: Omega Constellation Globemaster Co-Axial Master Chronomet – Delugs
Die witte Speedy kun je momenteel pre-owned bij Fratello kopen in RJ vault
Maar als wit geen harde eis is en de TS gaat voor een Speedmaster, dan zou ik toch de Moonwatch kiezen. Dan ook de 3861 al is dit puur vanwege de nieuwe band met female end links. Dat zit als gegoten.
No shit!
Zou ik er toch eens professionele hulp aan wagen. Je doet jezelf zo nogal tekort.
Maar suc6 met je gestelde doelen en je zoektocht.
Vloeken in de kerk: Ik zou zelfs saffier pakken en geen hesalite.